יום שני, 20.05.2024 שעה 11:42
יריב קרן

מסי צריך לעשות הכל כדי לחזור

דעה: הקבוצה הקטלונית עושה שמיניות באוויר על מנת להנחית את הפרעוש חזרה בקאמפ נואו, אך נראה שמצדו אין יותר מדי מאמץ, מעבר לרמיזות פלרטטניות

הפתגם הידוע טוען: צריך שניים לטנגו. כך גם במשא ומתן, צריך שני צדדים, שיציגו דרישות, יהיו מוכנים להתפשר ובסוף ינסו להגיע לתוצאה שתהיה מקובלת על שני הצדדים. מאז שעזב הפרעוש את ברצלונה ב-5.8.21, המועדון הקטלוני נחלק לשניים – אלה שרצו להחזיר את מסי, ואלה שממש לא.

נריץ קדימה להווה. ליאו מסי ככל הנראה לא ימשיך לעונה נוספת בפאריס סן ז’רמן, ולפניו פרוסות שלוש הצעות להמשך הקריירה. הראשונה היא כמובן ממועדון נעוריו ברצלונה, השנייה היא מאינטר מיאמי של דייויד בקהאם והשלישית היא על חוזה דמיוני של מאות מיליוני דולרים באל-הילאל מערב הסעודית. 

כך או כך, על פי הפלרטוטים הבלתי פוסקים של הפרעוש עם המועדון הקטלוני, נראה כי אלוף העולם הטרי מעוניין לשחק רק בברצלונה – אבל בתנאים שלו בלבד. הקשיים הכלכליים של המועדון ידועים לכל, על גבול הבלתי חוקיים לכאורה וללא שמיניות באוויר ו-”קומבינות” בכדי להנחית את מסי בחזרה בקאמפ נואו, אין סיכוי שבעונה הבאה לצ’אבי יהיה את מי שנחשב בעיני רבים לגדול שחקני הכדורגל אי פעם בסגל. 

ליאו מסי וצ'אבי. הספרדי יזכה בפרס הגדול? רק עם שמיניות באוויר (La Liga)ליאו מסי וצ'אבי. הספרדי יזכה בפרס הגדול? רק עם שמיניות באוויר (La Liga)

צריך להגיד את האמת. מסי, ככל הנראה שווה את המאמצים ההזויים שברצלונה עושה על מנת להשיבו לקטלוניה, והיא עושה. דיווחים על סגירת ערוץ הטלוויזיה, פיטורי עובדים, מכירת שחקנים, גיוס משקיעים חדשים ומה לא נעשה על מנת להחזיר את הארגנטינאי למדי הבלאוגרנה. 

מצידו השני של המתרס בטנגו הארוך הזה, נמצא השחקן, שככל הנראה וזאת נכתב מבלי להיכנס למוחו (על אף שישנם אנשים שהיו משלמים בשביל זה), רוצה לשחקן בברצלונה לפחות כפי שהיא רוצה שהוא ישחק אצלה. אבל ההבדל הגדול הוא, שאין עד כה מילימטר של פשרה שנלקחה או נשקלת מצידו של ליאו מסי ואביו חורחה, שאחראי על ניהול המשא ומתן בקריירה של בנו, לטוב ולרע. 

בפאריס, מרוויח מסי כעת סכום עצום של 35 מיליון אירו לעונה. בקטלוניה לעומת זאת, יוכלו על פי הדיווחים להציע עד עשרה מיליון אירו ונתח גדול מהסכמי חסות, מרצ’נדייז ובנוסף בונוס ממכירת כרטיסים, כך שבסופו של דבר השכר השנתי של מסי, שככל הנראה לא רעב ללחם כבר לא מעט שנים, לא צפוי לרדת בצורה משמעותית אם בכלל במידה ויחזור לקבוצה של צ’אבי. 

ליאו מסי. מרוויח טוב בפאריס, אך לא יישאר רעב ללחם בברצלונה (רויטרס)ליאו מסי. מרוויח טוב בפאריס, אך לא יישאר רעב ללחם בברצלונה (רויטרס)

מסי כנראה יודע את זה, אבל כל מילה שלו בנושא המעבר מרעידה מערכות עיתונים, לבבות אוהדים ומשפיעה כלכלית על המון אנשים שקשורים להחלטה במיקרו או במאקרו, ובין אם מדובר בילד שיטוס לטיול בר מצווה בכדי לראות את מסי משחק בקמפ נואו, או מוכר חולצות בדוכן רחוב בברצלונה שיצליח להתפרנס יותר טוב בגלל החולצות החדשות של ברצלונה עם שמו של מסי עליהן, ההחלטה הזו צריכה לקרות –  וכמה שיותר מהר יותר טוב. 

אין ספק שמסי יכול להקל משמעותית על ברצלונה בעניין המעבר. כפי שעשה דייגו גודין באתלטיקו מדריד כשלקח סכום מופחת של כסף, כך יכול גם הפרעוש להרשות לעצמו “הפסדים” כלכליים, על מנת לחזור ולשחק בקבוצה שהוא נתן לה הכל בקריירה, אך היא נתנה עבורו לא פחות במהלך רוב חייו, ובכדי להפוך את ההילה סביבו לגדולה אף יותר (אם זה כלל אפשרי), מסי חייב לחזור לברצלונה בכל מחיר, גם אם נמוך מהמצופה.

הכתוב הינו טור דעה.

מסי חוגג במדי ברצלונה.עולם הכדורגל צמא לחזרתו של מסי לבלאוגרנה (רויטרס)מסי חוגג במדי ברצלונה.עולם הכדורגל צמא לחזרתו של מסי לבלאוגרנה (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים