יום חמישי, 23.05.2024 שעה 18:20
איטן דהן

זו אלופה ראויה בצהוב

דעה: חלשה? לא. פחות מרשימה? בטח לא מספרית. לא נוצצת? אולי, ועדיין קין בנה השנה קבוצה יעילה וחזקה, שגם קיבלה ממנו את הבוסט הדרוש לדרך הארוכה

“האלופה החלשה ביותר”, “הליגה לא טובה”, האלופה הכי פחות מרשימה”, אלה רק חלק ‘מהסופרלטיבים’ להן זוכה האלופה מכבי תל אביב. אפשר להתווכח מהיום עד מחר, אבל בשורה התחתונה – הקבוצה מקריית שלום הייתה הטובה בישראל העונה והיא האלופה הראויה ביותר.

רובי קין וקבוצתו הובילו את טבלת ליגת העל כמעט לאורך עונה שלמה, הם הפסידו הכי פחות מכולן ואולי הכדורגל שלהם לרוב לא התפוצץ עם תצוגות ענק, אבל הקבוצה מקריית שלום הייתה יעילה מכולן, ובעונה כזו שונה, בעייתית ומאתגרת על רקע המלחמה זה לגמרי מרשים.

רובי קין (רדאד ג'בארה)רובי קין (רדאד ג'בארה)

כל זאת אפילו מבלי להזכיר את הקמפיין האירופי, שהסתיים אמנם במפח נפש, אבל גם שם בשורה התחתונה – הצהובים, שנדדו מביתם, עשו ומעל ומעבר. ועם כל הדיבורים על ההגנה, היכולת של הבלמים והשינויים שביצע קין, האלופה הפסידה רק שלוש פעמים ב-33 מחזורים.

הגנה חלשה? לא ממש. אמנם זה כנראה מרגיש ככה בגלל הרוטציות ואי היציבות של הבלמים בצהוב, אבל אם נדבר מספרים ואנחנו נדבר מספרים אז ב-34 מחזורים מכבי ספגה 25 שערים. סתם לשם השוואה, באליפות של אוסקר גרסיה מכבי הוציאה מהרשת 30 כדורים, אותו דבר גם עם פאולו סוזה ועם פאקו היו לקבוצה לא פחות מ-32 שערי חובה. אגב, הירוקים מהכרמל ספגו בעונה שעברה 34 שערים.

מה שהיה עם ולדאן איביץ’ זה כבר ספרה אחרת ולא בר השוואה לשום דבר שהיה בכדורגל הישראלי, אבל מול כל השאר? ההגנה שבנה רובי קין עומדת בכבוד רב. לא נוצצת? אולי. לא מרשימה? לא ולא. מכבי כבר השיגה 76 נקודות, בעונה שעברה מכבי חיפה סיימה עם 81 נקודות, לפני שנתיים עם 78 ולפני שלוש הירוקים חתמו את העונה החלומית עם 79. לקבוצה הנוכחית של קין נותרו עוד שלושה משחקים חשוב לציין.

ערן זהבי במוקד החגיגות המרגשות (רדאד ג'בארה)ערן זהבי במוקד החגיגות המרגשות (רדאד ג'בארה)

לסיום, נתעכב רגע על קין. המאמן האירי קיבל שלל ביקורות מכל כיוון, בעיקר בנפילה הגדולה מול אולימפיאקוס ובכל פעם שהפער הצטמק לו. נכון, הוא עוד רחוק מלהיות עילוי, ועדיין הצליח להחזיר את תואר האליפות לקריית שלום. קין נתן לגבי קניקובסקי ודור פרץ את המפתחות וקיבל מהם עונת ענק, האמין ביוריס ואן אובריים וראה את ההולנדי עושה קסמים במרכז המגרש.

ניצל בצורה אופטימלית את ערן זהבי גם בגיל 36 והצליח גם לא להסתכסך איתו, דבר כלל לא מובן מאליו בין שני כוכבים באופי שלהם. קין גם ידע גם להשתמש בשחקנים מסביב כשהיה צורך, מי יותר, מי פחות, אבל בסוף לרוב המוחלט של הסגל הייתה תרומה כזו או אחרת להשגת התואר.

לפרקים, המאמן גם ניסה לצאת מהקופסה עם עידו שחר כמגן ימני או להסיט את רוי רביבו לשם, ועובדה שבסוף זה השתלם לו. בנוסף, הוא נטש לדוגמה את אורלנדו מוסקרה, רץ עם רועי משפתי, האמין בו גם אחרי המפלה בסכנין וקיבל ממנו ביג-טיים חזרה בסמי עופר.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

חוסר ניסיון שבא לידי ביטוי, לחוץ, מאחר בחילופים, הכל אפשר להגיד עליו, אבל בסוף הדבר הכי חשוב שקין עשה העונה – החזיר למכבי את הניצוץ הזה שהיה חסר לה במשך 3 שנים. הניצוץ הפותח שהניע קדימה את הסגל, והאירי עם הטירוף התמידי שלו ידע בכל פעם למלא עוד קצת דלק כדי לשמור שהמכונית הצהובה לא תעצור, גם אם לפעמים היא האטה או התבלבלה קצת בדרך הארוכה והלא פשוטה שנקראת עונת 2023/24. בסוף, היא הגיעה ראשונה לקו הסיום.

הכתוב הוא טור דעה.

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים