יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:51
ג'ורדי קרויף

עתיד העונה הבאה תלוי במכבי

ג'ורדי קרויף בטור אישי ל-ONE: חיפה בעלייה ובית"ר עושה צעדים נכונים, אך מכבי רמה מעל. ב"ש תתקשה ברכש. לקראת תחילת העונה בסין: זהבי בא רעב

סבע יצליח בסין לצד זהבי, הקבוצה שלי תנסה לשרוד מוקדם

הליגה הסינית חוזרת אחרי פגרה ארוכה והעונה המטרות של הקבוצה שלי, צ’ונגצ’ינג ליפאן, הן די ברורות. נשארנו עם סגל דומה, שמרנו על הזרים הטובים שלנו, הגיע שחקן זר אחד נוסף חדש, אך כידוע רק שלושה יכולים לשחק, ויש גם חוקים מאוד ברורים לגבי שיתוף שחקנים מתחת לגיל 23, כך שלא היינו יכולים לגעת יותר מדי בסגל. היינו צריכים לצרף בעיקר שחקנים צעירים כדי לעמוד בתקנות של הליגה הסינית, כך שחמישה מתוך השבעה שהבאנו הם שחקנים סינים צעירים. 

המטרה שלנו תהיה להימנע מירידה, זה הקרב המשמעותי ביותר שלנו. המטרה האופטימלית תהיה להבטיח הישארות כמה שיותר מוקדם בתוך העונה. אנחנו נערכים לקרב מאוד משמעותי. כל קבוצה רוצה להתקדם, אבל כשאתה מסתכל על הליגה ורואה שקבוצות רכשו שחקנים מנאפולי (מארק האמשיק), ממנצ'סטר יונייטד (מרואן פלאיני) או מהליגות בגרמניה ובספרד, אז אתה מבין שאנחנו לא שם. אנחנו מועדון שמחפש קודם כל לשרוד ונצטרך להילחם על כל נקודה.

ג'ורדי קרויף מתדרך באימון (אינסטגרם)ג'ורדי קרויף מתדרך באימון (אינסטגרם)

יחד עם זאת, אני חייב לציין כי יש לקבוצה שבה אני עובד בסיס קהל אוהדים מאוד משמעותי. זו קבוצה שבחלק מהמשחקים מביאה 30 אלף אוהדים. אנחנו יכולים להביא 40 אלף אוהדים לחלק מהמשחקים הגדולים ואף יותר, יש לנו את התמיכה מהבחינה הזו, ואני מאמין שעם התמיכה נוכל באמת לייצר נקודות במשחקים הביתיים שלנו. זאת עיר של 30 מיליון תושבים, כך שיש הרבה אחריות ציבורית על הכתפיים שלנו, אבל מבחינת אמצעים כלכליים אנחנו לא יכולים להתחרות עם הקבוצות מהחלק העליון. ההתחלה של הליגה עבורנו היא קשה, נגד כל הגדולות בשבעת המשחקים הראשונים של העונה, אך כן יש לנו ניסיון במאבקים האלה, כך שאנחנו מוכנים לקרב.

מחזור הפתיחה יזמן לי מפגש עם שניים שאני מכיר היטב, ערן זהבי ודיא סבע. בזמן שאתם עוד תישנו, אצלנו כבר נהיה בתוך המשחק (שריקת פתיחה ב-9:30 שעון ישראל). גוואנגז'ו ר.פ הביאה שחקנים טובים ובראשם מוסא דמבלה כמובן. הקבוצה אמורה להיאבק על מקומות 3-6 בעיני, אך כשאתה מביא את דמבלה, שחקן נבחרת בלגיה שבא מטוטנהאם בפרמייר ליג האנגלית, זה מהלך מאוד שאפתני ומן הסתם מייצר ציפיות מעצמו. הכדורגל של ר.פ מאוד התקפי וטוב, יש להם שחקנים שיודעים למסור כמו שצריך וזה מתאים לשיטה שלהם, ואני צופה שהם יהיו חזקים יותר העונה. 

דיא סבע וערן זהבי (חגי מיכאלי)דיא סבע וערן זהבי (חגי מיכאלי)

המעבר של דיא סבע הוא מעניין מאוד, כמובן שהניסיון של ערן כישראלי בליגה הזאת, שהצליח בענק, פתח את הדלת לעוד שחקנים מישראל. בעונה שעברה רנאטיניו היה השחקן ששיחק לצד ערן, והעונה הם שינו קצת את השיטה. לדרך בה הם ישחקו העונה, עם כמות התקפות המעבר שיש בכדורגל הסיני, אני מעריך שסבע ימצא את מקומו בליגה די בקלות. אבל כאן צריך לציין, כשיש רק שלושה זרים בהרכב ומן הסתם המקום של זהבי ודמבלה מובטח, סבע בעצם יצטרך להתחרות עם הבלם הזר של הקבוצה על המקום ב-11, אז יהיה מעניין לראות איך המאמן שלהם יבחר את השחקנים לכל משחק. אני מעריך שבסוף סבע ישחק הרבה יותר.

אני יודע שמבחינת ערן הרצון לתארים הוא בלתי פוסק, אך לזכות בתארים בסין זה קשה. גוואנגז'ו אברגרנדה החתימו את כל השחקנים הצעירים הטובים וכולם מחכים לראות איך הם הולכים להיראות בפורמט החדש שלהם. וו ליי עזב את האלופה שנגחאי סיפג לאספניול, אבל עדיין יש שם קבוצה טובה מאוד. אני מעריך שבעונה מוצלחת, הקבוצה של זהבי וסבע יכולה להיות במקום השלישי עד השישי, בעיני. כל מקום גבוה מכך יהיה הישג בלתי רגיל. אין לי ספק שזהבי חוזר רעב כדי לכבוש הרבה שערים, הוא כבש כמו משוגע במשחקי ההכנה, הוא שחקן שלא צריך יותר מדי מצבים, אלא רק יתרון קל ברחבה ואז רוב הסיכויים שהכדור ברשת. יהיה מעניין לראות אותו העונה. 

סיכום חלון: העתיד תלוי במכבי ת"א, חיפה ובית"ר יעלו, ב"ש בסימן שאלה

כמובן שהמשכתי לעקוב אחר הנעשה בישראל ואחרי שש שנים שחייתי במדינה ובכדורגל הישראלי, אני עוד מרגיש מחובר. מבחינתי, היה חלון העברות מעניין מאוד. מנקודת המבט של המועדונים הגדולים, אני סבור כי בבית"ר ירושלים ממשיכים לנסות ולבנות ולצמוח. הם מחתימים שחקנים מעניינים כך שלבסוף בנוסחה הנכונה הם יגעו לאן שהם רוצים להגיע.

מבחינת הפועל באר שבע, אחרי השינויים הרבים בסגל שלהם עוד בקיץ, ואחרי שהם הבינו שהאליפות לא בכיוון שלהם העונה, הם עשו מהלך שאפשר להבין אותו כאשר מכרו את דיא סבע. הם הרוויחו כסף ביחס של קניה/מכירה עליו וסידרו את עצמם מבחינה כלכלית, אך הם לא חיזקו את עצמם אחרי לכתו. הם כנראה חושבים שהסגל הקיים ישמור אותם במקומות 3-4 ויעניק להם כרטיס למוקדמות הליגה האירופית. 

כמובן שכעת יש שם הרבה תנודות עם כל מה שקורה עם אלונה ברקת וכניסתה לפוליטיקה. אני אומר זאת עם כבוד גדול מאוד אשר אני רוחש למועדון הזה שזכה בשלוש אליפויות ברציפות מול הקבוצה שאני עמדתי בראשה, אך אני לא בטוח לגבי איך שהעתיד הקרוב של באר שבע הולך להיראות. לא קל להביא את השחקנים הישראלים הטובים במצב השוק הנוכחי, כי המציאות היא שרובם תחת השליטה של מכבי ת"א. 

שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)

אם מסתכלים על החלון של ינואר, אז מכבי חיפה החתימה כמה כאלה, אפילו בית"ר, כך שאני לא יודע מה צופן העתיד של ב"ש. בעיני יהיה לה קשה להתחזק בישראלים בעתיד הקרוב ואני לא מדבר על החודשים הקרובים אלא על השנה-שנתיים הקרובות. אני לא יודע אם הם יצליחו להתאושש מכל השינויים שהם ביצעו העונה.

לגבי מכבי חיפה, היא קיבלה ביטחון עם המאמן החדש שלה מרקו בלבול, וכמובן שהתוצאות הוסיפו לביטחון עוד יותר. הם הלכו על שחקנים צעירים כמו ירדן שועה, להווה וגם לעתיד, ועל מקסים פלקושצ'נקו והם הביאו זרים מעניינים. הם עשו כמה מהלכים מסקרנים, אך אני חושב שאחרי השנים האחרונות, להיות כעת במקומות 2-3, זו מבחינתי התקדמות עבור מכבי חיפה. זו עובדה. אך הם צריכים לקחת זאת צעד אחר צעד ולא להציב לחץ מהר מדי. יש להם אוהדים, יש להם אצטדיון, יש להם מחלקת נוער, עיר שמאחוריהם, יש להם את כל המרכיבים כדי לבצע את הצעדים קדימה אך הרבה יהיה תלוי במכבי ת"א, זו המציאות.

למה? כי למכבי ת"א יש את הסגל הטוב ביותר בישראל בימים אלה, יש להם את הצעירים שעוד בסגל, אך גם כאלה שנמצאים בהשאלות. הם כרגע ממש ברמה מעל כל האחרות. הדבר היחיד שיכול להשפיע לכאן או לכאן, הוא הקיץ. אם פרדראג ראיקוביץ' יימכר, אם אלי דסה שמסיים חוזה יבחר לממש את החלום באירופה ויעזוב, אם שחקן כמו דור פרץ שמועמד להתקדם לליגה באירופה אכן יבצע את הקפיצה, אם כל אלה יקרו, תהיה השפעה על הסגל. הקבוצה תרגיש את זה. אז זה מאוד תלוי אם מכבי תאבד 3-4 שחקנים או לא, כי תהיה לכך השפעה וצריך להבין - כאשר קבוצה זוכה באליפות בצורה כל כך דומיננטית, אין מה לעשות, המציאות היא שהקבוצות מהליגות הגדולות יותר באירופה - יסתכלו על השחקנים שלך. 

פרדראג ראיקוביץ'. מכירתו יכולה לשנות (רדאד ג'בארה)פרדראג ראיקוביץ'. מכירתו יכולה לשנות (רדאד ג'בארה)

יחד עם זאת, הבסיס של מכבי ת"א מאוד חזק ואני חוזר ואומר, עתיד העונה הבאה יהיה לגמרי תלוי בה. הנוער שלה מתפתח, ואני חושב שזו הייתה החלטה נכונה להמשיך עם פטריק ואן לוון. הכי חשוב זה שיש דרך. זה מה שחשוב למועדון. ואגב אם האוסטרים יצליחו להטמיע את הדרך בנבחרת ישראל, אתם תראו את פירות ההצלחה. עכשיו השחקנים הצעירים שמכבי ת"א פיתחה בשנים האחרונות עולים ואת התוצאות רואים בשטח. צריך לשמור על יציבות ועל דרך במועדון והתוצאות יבואו. הכישרון שהם רואים עכשיו, זה חלק מתוצאה של דרך. אני חוזר ואומר, הכדורגל הישראלי עדיין חייב למצוא פתרון לגילאי 19 עד 23. לפתוח את קבוצות ב' הוא תהליך הכרחי. כל שחקני מכבי שחזרו הם בני 21-22 ואתם רואים את ההשפעה שלהם, את ההבדל, זה כי הם חוו את הכדורגל בליגה השנייה ובהשאלות. כך הם צמחו. כשהם היו בני 19 הם לא היו ברמה שבה הם היום. 

ולסיום הפינה על החלון של ינואר, לגבי מכבי ת"א, ובכן, היו לה שתי אופציות: האחת הייתה להכין את העונה הבאה, להכין את הסגל למוקדמות באירופה ולנסות ולהביא את מי שהם רוצים כדי שיהיה לשחקנים האלה זמן להתאקלם. האופציה השנייה הייתה לא לעשות כלום, כי הרוטציות הולכות ומתקצרות כשהעונה מגיעה לשלבים הסופיים וגם אם תביא שחקן, הסיכוי שלו לשחק הוא לא גדול. הרוטציות של מכבי לאורך העונה עבדו והשחקנים הוכיחו שלא צריך להוסיף עוד תחרות כשהדברים עובדים כמו שצריך. אז במכבי בחרו באופציה השנייה, וזה דבר שאפשר בהחלט להבין אותו כי יש כימיה טובה והאמת, כשזה ככה, אין שום סיבה לעשות שינויים. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים