יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:16
ג'ורדי קרויף

גירוש גלבאן יהיה אירוע מביש

ג'ורדי קרויף בטור אישי ל-ONE: אני בהלם שאין אדם שמוכן לעשות את מה שנכון. בנותיו נולדו פה, איך אתם מסוגלים לגרש אחד מכם? ברקוביץ' דוגמה לכולם

אומנם אינני חי בישראל, אך אני עדיין מעודכן בכל דבר שקורה וגם במתרחש בכדורגל הישראלי. הפעם, בטור שלי אני רוצה להתייחס לעניין שפשוט הוביל אותי למצב של הלם. גירושו המסתמן של פדרו גלבאן מישראל. עוד לפני שאסביר את דעתי ואגיד את שאני חושב, אבהיר כי מבחינתי אם דבר כזה יקרה והוא יצטרך לעזוב את הארץ - יהיה זה אירוע מביש, ויש לעצור את המחדל הזה לפני שהוא מתרחש.  

אוקיי, יש בכל מדינה חוקים ואני מכבד אותם, אבל החוק הוא עניין אחד - ויש גם את האפשרות לעשות את הדבר הנכון כבני אדם. אני חושב שפדרו גלבאן היה והוא אף עדיין דמות לחיקוי עבור רבים. מדובר באדם זר שאתה רוצה כישראלי שיהיה במדינה שלך. בחור שהתאקלם פה, הקים את משפחתו, בנותיו נולדו במדינה, שילם מסים, שיחק בהרבה קבוצות - משמע, קבוצות רבות רצו אותו, וזה מעיד על מי הוא כשחקן וכאדם ועל כברת הדרך שהוא עבר כאדם זר במדינה זרה. 

פדרו גלבאן (רדאד ג'בארה)פדרו גלבאן (רדאד ג'בארה)

עבורי אחת הנקודות שישראל צריכה לשים לב אליהן כמדינה - זה המשחק המבוטל מול ארגנטינה. כולם זוכרים את השיח באותם הימים, ופדרו כאדם שהגיע מארגנטינה, עבד באותם הימים בהסברה לא פחות מכולם. הוא התראיין על הנושא, שיבח את ישראל, לא רק בראיונות פה - אלא במיוחד שם, בארגנטינה. הוא דאג להבהיר שהתדמית שמקבלים כלפי חוץ היא ממש לא מה שרואים מבפנים, הוא דיבר בצורה חיובית מאוד על ישראל ועבורי באותם הימים הוא הוכיח שהוא שגריר של ספורט. 

להתייחס לאדם כזה, בצורה הזו, מי שעושה זאת צריך להתבייש בעצמו. עכשיו, יש את עניין הוויזה. יש רגעים שבהם צריך להתייחס אל הדברים גם מנקודת מבט מושכלת ואנושית ולא רק להגיד "זה החוק". איך לא הייתה לו ויזת עבודה בזמן שהוא החזיק בחוזים מול מספר קבוצות? הרי לכאורה לא הוא צריך לשלם את הוויזה שלו ולא הוא צריך לדאוג לה, אלא הקבוצות שהעסיקו אותו, ככה זה עובד בכדורגל. הן סיפקו לו עבודה, הוא עבד עבורן, שיחק עבורן, ואם הן לא הסדירו לו את הוויזה, אז מה רוצים מהשחקן? עבורי, מדובר לכאורה באחריות של הקבוצות. 

פדרו גלבאן (חגי מיכאלי)פדרו גלבאן (חגי מיכאלי)

ממה שאני מכיר מעברי בכדורגל האירופי, כשזה נוגע לשחקנים זרים, בכל מדינה שהייתי בה, המועדונים מטפלים בכל העניינים הבירוקרטיים. בטח כאשר מדובר באדם שאינו דובר את השפה המקומית. אני יודע שכל אדם אחר, שאינו כדורגלן, היה צריך לעשות את זה בעצמו, אך כשחקני כדורגל, ככה זה עובד. תמיד המועדונים מסדירים את העניין הזה עבור השחקנים. אז אם זה לא קרה, האם אף אחד לא מוכן לעצור לרגע ולחשוב על כך שהאחריות צריכה להיות מוטלת על הקבוצות אשר בהן הוא שיחק ולא עליו? ובשל כך, המדינה צריכה לחרוג ממנהגה ולבטל למעשה את ההאשמות נגדו ואת הדרישה לגרשו. זו דעתי. 

אני חייב להגיד כי יש פעמים שראיתי דברים בעין דומה עם אייל ברקוביץ', ויש גם הרבה מקרים שממש לא הסכמתי איתו. אבל במקרה הזה של גלבאן - מגיע לו שאפו. פדרו שחקן טוב והוכיח זאת כל השנים, אבל בהחתמה שלו בהפועל ראשון לציון, יש פה גם את העניין של ברקוביץ', שמבחינתי הציב דוגמה להרבה אנשים. לפולטיקאים, לכל מי שעוסק בבירוקרטיה או איך שתרצו לקרוא לזה, שמבחינתי - לא נוהגים בצורה שבה מצופה מהם לנהוג במקרה הזה. 

פדרו גלבאן במדי הפועל ראשון לציון (חגי מיכאלי)פדרו גלבאן במדי הפועל ראשון לציון (חגי מיכאלי)

אומנם לכל מדינה חוקים משלה, אבל אקח את זה רגע אליי. נולדתי בהולנד, אך כל חיי גרתי בספרד, ילדיי נולדו שם, ובספרד מחשיבים אותי כאחד מהם. זה הבית שלי, אם אתם מדברים עם אנשים בספרד הם לא מגדירים אותי כ"הולנדי", אלא כספרדי. אני חושב שגם פדרו צריך להיות זכאי להרגשה הזאת בישראל. 

ישראל יכולה ללא ספק להרוויח מפדרו גלבאן. זהו שחקן שגדל בארגנטינה, למד כדורגל במדינת כדורגל אדירה, עם מנטליות חזקה, הוא בישראל כבר למעלה מעשור, והוא יכול לתרום לכדורגל פה. אבל זה לא הנושא. האחריות על מה שקרה במקרה שלו היא לא עליו, אלא לכאורה היא על הקבוצות, כך אני רואה את זה. כך שהמדינה, אם ברצונה להיות קשה ולהציב דוגמה בפני מישהו, היא צריכה להציב את הדוגמה דרך האנשים שכשלו. לא דרך אלה שתמיד מילאו את חובתם ושילמו מסים כמתבקש. אי אפשר להעניש מישהו על דבר שהוא לא עשה. 

פדרו גלבאן (מערכת ONE)פדרו גלבאן (מערכת ONE)

עבורי הדוגמה הכי טובה שאפשר לתת במקרה שלו, היא שאין יותר מדי שחקנים שהסכימו להישאר בישראל כל כך הרבה שנים. זאת המציאות. אז אתם צריכים להיות גאים בכך ששחקן כמוהו, אדם כמוהו, התאקלם בישראל והוא מרגיש כאחד מכם. כל ילדיו ישראלים בסופו של דבר. הם נולדו בישראל. אז איך אתם יכולים לגרש אחד מכם? אם היה לו עבר פלילי, אוקיי, תשלחו אותו מכאן. אבל מדובר באדם עם רקורד נקי וכולם יסכימו על כך. 

מבחינתי, הייתי שש שנים בישראל והרגשתי מאוד בבית. זה יהיה בלתי ייאמן מבחינתי אם בפעם הבאה שארצה להישאר בישראל יותר זמן, יגידו לי שאסור לי להיכנס ושאין לי מקום. זה לא צריך להיות ככה. זה אבסורד ופדרו בישראל כפול ממני מבחינת הזמנים, ושילם מסים במשך 12 שנים. איפה הכבוד עבור אדם שגם שילם כסף למדינה תוך כדי שסיפק קריירת כדורגל טובה? המקרה הזה פשוט הותיר אותי בהלם ואני לא מאמין שאין אף אדם עם היגיון בריא שמוכן לעשות את הדבר הנכון במקרה הזה. 

ג'ורדי קרויף נפרד מהקהל של מכבי תל אביב (אחמד מוררה)ג'ורדי קרויף נפרד מהקהל של מכבי תל אביב (אחמד מוררה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים