יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:51
ג'ורדי קרויף

ריאל נפגעה מאי הבאת מחליף לרונאלדו

ג'ורדי קרויף מסכם את הקלאסיקו בטור ל-ONE: לופטגי חתם עם CR7 ונותר בלעדיו, הוא נזרק לגוב האריות. לנצח 1:5 בלי מסי זה דבר ענק. סוארס היה ההבדל

ראשית, צריך לנתח ממש את הסיטואציה שהתרחשה הערב בקלאסיקו דרך מבט על סיום העונה שעברה. אפשר להגיד כעת בפה מלא – זינדין זידאן קיבל החלטה מאוד נכונה לעזוב את ריאל מדריד. כבר בעונה שעברה הם היו הרבה נקודות מאחור בליגה, והליגה היא ברומטר, זו תחרות קבועה, וכשאתה מפגר מאחור, זה אומר שמשהו מתחיל לרדת.

ליגת האלופות היא לא תחרות רגילה, היא תחרות של רגעים, של הכוכבים הגדולים. לריאל היה בכל הסיבובים האחרונים בעונה שעברה מצבים של כמעט הדחה, אבל היא זכתה בסוף. זידאן עזב מבחינתו בצדק כי כנראה זיהה שזו המגמה, וז’ולן לופטגי הגיע כשכריסטיאנו רונאלדו עוד שם. היה ניסיון לעשות את השינוי דרך רענון עמדת המאמן, אבל אז הכוכב הגדול ביותר עזב והם לא הביאו שום מחליף.

ריאל קבוצה של שחקנים טובים, היו לה הערב גם דקות טובות מאוד, שחקניה הגיעו לרחבה, אבל הם חסרו את השחקן הזה שזורע אמון בקבוצה, מנהיג שנותן גולים. להפסיד 5:1 בלי ליאו מסי, זה סיפור ענק, סימן גדול מאוד לגבי ההמשך. 

לואיס סוארס חוגג. עשה את ההבדל (La Liga)לואיס סוארס חוגג. עשה את ההבדל (La Liga)

אם מסתכלים על המשחק עצמו, ההבדל בין הקבוצות היה ההשוואה הישירה בין לואיס סוארס לבין התקפת ריאל מדריד. עליונותו הייתה ברורה. הוא סחט פנדל, הבקיע אותו, הבקיע עוד שני שערים לאחר מכן, ובצד השני קארים בנזמה ממש לא הופיע עד למשחק. כשהייתה לו הזדמנות להשוות, הוא כשל.

המשחק הזה הבליט את החוזקה של ברצלונה, יש לה שטף, קצב. תמיד יש לה את הכושר, וריאל מנגד הגיעה אל המשחק הזה כשהיא במגמת ירידה. השמועות על המאמן כמובן לא תרמו כלום. אי אפשר להגיד הרבה על לופטגי. הוא חתם עם CR7 ואז נותר בלעדיו ולא החתימו לו אף אחד. אבל על זה נרחיב בהמשך.

אני בטוח שהדיבורים על כך שמסי לא ישחק, גרמו לשחקני ברצלונה להרים את עצמם. אני תמיד אגיד שכל קבוצה עם מסי היא טובה יותר מקבוצה בלי מסי, והתוצאה הזאת לא משנה את זה. אבל, יש פה “בוסט” אדיר למורל של הקטאלונים כשהם מסוגלים לנצח ככה בלי הכוכב הכי גדול שלהם.

מסי ביציע. לנצח בלעדיו יעיף את בארסה קדימה (רויטרס)מסי ביציע. לנצח בלעדיו יעיף את בארסה קדימה (רויטרס)

רבות דובר לפני המשחק וידובר גם אחריו על ארתור, וכל ההשוואות לגביו. הוא עדיין צעיר, אבל הכניסה שלו לברצלונה הייתה ממש טובה. מצד שני, להשוות אותו לצ’אבי או לאינייסטה, בשלושה חודשים, זה קצת לא הוגן עבורו וקצת לא הוגן עבורם. יש שחקנים שפשוט אי אפשר למצוא מחליף עבורם. הוא נכנס למועדון ב”וייב” טוב. הוא נמצא בדרך מאוד נכונה, כאילו שהוא משחק שם שנים.

אני חושב שכל מי שזילזל בקלאסיקו, ואמר שזה משחק בלי כוכבים, דיבר על כך שיש עובדה ברורה – אין את מסי או רונאלדו. הכדורגל הספרדי איבד כוכבים כמו ניימאר ורונאלדו, וזה לא סימן טוב לכדורגל הספרדי. אולי התלונות היו על כך. אבל אם מסי חסר, כיריבה, אם הייתי ריאל מדריד לפני המשחק, הייתי חושב שיש לי סיכוי לעשות את זה. ברצלונה הצליחה לתת את השערים וכל התקפה שלה הייתה מסוכנת. ברגע שלריאל היו 20 דקות מאוד טובות, היו להם כמה הזדמנויות להשוות והם לא עשו את זה, כאן ההבדל. המשחק נגמר בשער השלישי. 

לגבי לופטגי, המאמן תמיד משלם את המחיר, ככה זה. בתוצאות רעות תמיד יפנו אצבע לעבר המאמן. אני פשוט חושב שזה לא פייר עבורו. לאמן את ריאל מדריד ולהפסיד אחד משני השחקנים הטובים בעולם, ואז לא להביא מישהו שיכול להיכנס לנעליו, שרלוונטי מבחינת רמת הכוכבות שלו, אתה באופן די ברור זורק את המאמן שלך אל כלוב האריות. מה הוא יכול לעשות? זה לא מצב הוגן להיות בו – כשאתה חותם בריאל עם רונאלדו - אתה אומר לעצמך “וואו”, ועכשיו, מה עליו לעשות?

כריסטיאנו רונאלדו חוגג. לא להביא לו מחליף? מהלך שאסור היה לעשות (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו חוגג. לא להביא לו מחליף? מהלך שאסור היה לעשות (רויטרס)

בארסה תקבל כעת דחיפה גדולה. גם אתלטיקו מדריד תחוש כחלק מהמאבק. אבל, הסיפור הוא ריאל והיא שוב במשבר גדול באוקטובר. גם בעונה שעברה היה לה משבר כזה, אך היא הצילה אותה עם ליגת האלופות. הם עפו מהר מהגביע, בליגה הם לא היו פקטור מהר מאוד, וזה לא רגיל בקבוצות האלה לא להיות פקטור בשלב כל כך מוקדם של העונה. השחקנים יסבלו מאוד עכשיו, יהיה לחץ גדול עליהם. קבוצה גדולות כאלה לא יכולות להפסיד את הליגה בחודש הזה, ומה שראינו היום ממש לא טוב עבור ההמשך.

כעת הם בסיטואציה מאוד קשה. על כל מחליף של רונאלדו, שהם יהיו חייבים להביא במהרה, הם יצטרכו לשלם כפול, ואף אחד מהם לא יהיה טוב כמוהו. פלורנטינו פרס תמיד מאוד מעורב, לטוב או לרע, ועכשיו יהיה עליו להנהיג אותה לדרך חדשה ולבחור גם את הדמות שתעשה את זה, כי כשאתה הפנים של ריאל מדריד, אתה צריך כתפיים רחבות לכך, ואני לא רואה היום שחקן כזה בסגל שלה, שיכול לקחת את האש עליו. זה היה קלאסיקו נהדר, עם מנצחת ברורה, ועכשיו זה ברגליים של בארסה להמשיך מכאן הלאה, לעבר עתיד העונה הזו. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים