יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:37
פיני גרשון

אליפות מוצדקת לחיפה

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: גל מקל ווינר, קוז'יקרו הניף צלחת כאוהד לפני 20 שנה ועכשיו כקפטן. מכבי? היקמן יישאר, בנוגע לשאר אני בכלל לא בטוח

אני חייב לצטט את אחד המוהיקנים של מכבי תל אביב. המנהל האגדי של הקבוצה, שמלוק, אמר לפני הרבה שנים: “תביא לי בן זונה שיביא לי אליפות ולא בחור טוב שייקח אותי למקום שני". דווין סמית', שחקן שדורש למעלה ממיליון דולר לעונה, לא יכול להגיע כך למשחק על תואר. שלא נזכיר את ההופעה שלו נגד ריאל מדריד, למי ששכח.  

מכבי הופיעה לגמר עם שחקן אחד, ריקי היקמן, שהצדיק כל שקל שהשקיעו בו העונה וגם את ההחתמה שלו לעונה נוספת. עד שלב מסוים היקמן עוד לקח אחריות והצליח להחזיק את קבוצתו במשחק עם אחוזים נהדרים לשתיים ולשלוש, אבל גם לו בשלב מסוים נגמרו בלוני החמצן. אמרתי לפני המשחק, שקבוצה שתקלע מעל 80 נקודות תנצח. הצהובים, בפעם המי יודע כמה, לא מסוגלים לעשות את המשימה הזו ואילו מכבי חיפה עשתה את שלה ולקחה את האליפות בצדק.

סמית´ מאוכזב עם החברים. והוא עוד רוצה מיליון דולר? (שי לוי)
סמית´ מאוכזב עם החברים. והוא עוד רוצה מיליון דולר? (שי לוי)
 

קרדיט ענק מגיע לגל מקל, שבמחצית הראשונה כנראה הושפע מכך שנבחר לשחקן העונה, אבל במחצית השנייה שיחק כמו אחד שמגיע לו גם לזכות בתואר שחקן העונה וגם בתואר ה-MVP של משחק הגמר. הופעה של ווינר שלא בכדי יש לו כבר שתי אליפויות.

ועכשיו למשחק. כל זמן שפול סטול התעסק בעצמו ועשה עבירות טיפשיות הוא גרם נזק לחיפה. ברגע שהוא נכנס לעניינים מבחינה קבוצתית (גם פה היה נראה שמקל משתלט עליו), הירוקים שיחקו טוב יותר מאשר הצהובים ועמדו בתוכנית המשחק שלהם. באותן דקות, חיפה יצאה במהירות בלתי רגילה להתקפות ולהתקפות מתפרצות בכלל. מכבי חששה מאוד מצורת משחק כזו ולא הצליחה, אפילו לא עם 10 שחקנים שמסוגלים לעשות עבירות, לעצור את יריבתה.

מקל (יוסי ציפקיס)
מקל חוגג. הופעה של ווינר (יוסי ציפקיס)
 

הירוקים לשנות אסטרטגיות במהלך המשחק ולחזור גם מפיגור. למשל, שיטת החילופים שלהם בהגנה לא הצליחה והם ירדו ממנה וחזרו לעניינים. כשהקבוצה המקומית שיחקה עם הרכבים לא טובים כתוצאה מעבירות של פול סטול ודונטה סמית', מכבי לא ניצלה זאת ושילמה על כך ביוקר. במחצית השנייה הם ידעו לעבור לאיזורית כדי למנוע מסטול וסמית' את העבירה הרביעית ברבע השלישי.

כבר אמרתי שסלים קלים אפשר לעשות בהתקפות מתפרצות או בריבאונד התקפה. בשתי הקטגוריות האלו חיפה נתנה ליריבתה נוק-אאוט. מכבי אמנם ויתרה טקטית על ריבאונד ההתקפה כדי לרדת במהירות להגנה, אבל גם בזה היא לא הצליחה. 11 ריבאונדים התקפה של המקומיים וסלים אינספור בהתקפות מתפרצות, מעבר או חדירות במגרש פתוח, נתנו לאלופה הטרייה יתרון גדול. סגנית האלופה לא עשתה שיעורי בית על צורת המשחק של יריבתה בסדרה הקודמת.

סמית´ ולנסברג (יוסי ציפקיס)
לנדסברג וסמית'. שחקני מכבי קרסו במשחק הגמר (יוסי ציפקיס)
 

אם מישהו חשש מהתוצאה לפני המשחק, זה בגלל שמבחינה סטטיסטית מכבי ניצחה את חיפה חמש פעמים וזה לא קל לנצח שש פעמים אותה קבוצה בעונה אחת. בנוסף, הצהובים צברו ניצחונות בפלייאוף והיה ברור שבשלב מסוים ההפסד יגיע. לצערם של בלאט וחניכיו, אחרי 28 ניצחונות ההפסד הזה עלה באליפות.

אחרי אובדן אליפות במכבי בדרך כלל מסיקים מסקנות והרגשתי את זה בעבר על בשרי. אני מעריך שחלק מהשחקנים ישלמו על העונה הזו ויחפשו את עתידם בשדות זרים. יכול להיות שעבור יותר כסף (ראו מקרה ד'אור פישר שהרוויח במדריד כפול ממה שהוא הרוויח בארץ), אבל כדורסל הם לא ישחקו פה. היקמן יישאר ובצדק וכך גם לגבי ג'יימס. לגבי כל השאר, אני בכלל לא בטוח. לא יודע עוד מה קורה בנוגע לאוחיון. אם מכבי תצטרך לפצות את קובאן ועד כמה, וליאור אליהו כנראה יישאר אחרי משא ומתן מפרך.

קוז´יקרו מניף צלחת. מגיע לו (שי לוי)
קוז´יקרו מניף צלחת. מגיע לו (שי לוי)
 

בשלב מסוים של העונה, אמרתי שמה שמגעגע כמו ברווז והולך כמו ברווז זה כנראה ברווז. הכתובת הייתה על הקיר. משחק ההתקפה של הצהובים יותר מדי סטטי, יותר מדי בקונטרול ושחקנים לא מביאים את הפוטנציאל שלהם לידי ביטוי (אגב, לא תמיד יש להם מספיק דקות משחק כדי לעשות את זה). אי אפשר לא לברך את עידו קוז׳יקרו, שבדיוק לפני 20 שנה, בגיל 14, חגג אליפות עם הצלחת כאוהד של הגליל. הפעם הוא הניף אותה כקפטן מכבי חיפה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים