יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:13
אליסף דעואל

הפרוייקט השאפתני של ליברפול

ליברפול רוצה להילחם בכסף הגדול בלי כסף, האם זה אפשרי? יכול להיות שמה שיעשה ברנדון רודג'רס ישפיע על עתידה של הפרמייר-ליג

"מקומות 1-4 בטבלה, לשם אנחנו בהחלט שואפים", כך הצהיר מנג'ר ליברפול, ברנדן רוג'רס במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת הליגה האנגלית בשבת הקרובה. ביל שאנקלי, המנג'ר האגדי של ליברפול בימיה הגדולים, לבטח נע בחוסר נוחות בקברו כשהוא שומע כיצד התברגות בין ארבע הראשונות הפכה לאמירה שאפתנית עבור מועדון הפאר מהמרסיסייד. המציאות מכה בליברפול ללא רחם, מי שבמשך עשורים נחשבה לקבוצה הטובה באנגליה ובעולם לא מצליחה למצוא את הנוסחה להתמודדות עם העושר המפלצתי של הענקיות החדשות של הכדורגל האנגלי, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי.

השנה, משהבינה שגם התקנות הכלכליות החדשות של מישל פלאטיני שייכנסו לתוקפן בשנה הבאה ככל הנראה לא יביאו עמן בשורה מרעישה, ליברפול בראשותו של הבעלים האמריקאי, ג'ון הנרי, איש עתיר קבלות מעולם הבייסבול, החליטה לנסות ולהתמודד עם הפערים הכלכליים העצומים בדרך שונה מהמקובל. להצלחה או לכישלון של ליברפול השנה עשויות להיות השלכות רציניות גם על עתיד הפרמייר-ליג והכדורגל המודרני בכלל.

קשה לומר האם הפסקת עבודתו במועדון של המנהל הצרפתי דמיאן "קניתי את אנדי קארול במחיר מציאה של 35 מיליון פאונד" קומולי הייתה צעד ראשון בקמפיין השפיות של ליברפול, שכן זה טוען כי עזב מסיבות אישיות, אך קשה להתעלם מהדיווחים הרבים על אי שביעות הרצון של הבעלים ממדיניות הרכש הגרועה של קומולי. אך אם לגבי קומולי עוד קיים ספק, אז לגבי החתמתו של רוג'רס מדובר כבר בהצהרת כוונות ברורה לחלוטין, קשה לחשוב על מאמן המתאים יותר לניסוי של הנרי מאשר הצפון אירי בן ה-39.

ג´ו אלן. מתאים לסגנון המשחק של רודג´רס (GettyImages)
ג´ו אלן. מתאים לסגנון המשחק של רודג´רס (GettyImages)
 

בתוך מאבק האליפות המרתק של מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי, קשה היה לשים לב למתרחש במרכז הטבלה האנגלית, אך מי שבכל זאת עקב אחרי סוונסי בראשותו של רוג'רס זכה לצפות בקבוצה עם תקציב זעום במושגים של פרמייר-ליג, אך עם כדורגל מלהיב ומלא בחדוות משחק. סוונסי, עולה חדשה לפרמייר-ליג, אשר מבחינה תקציבית הייתה צריכה להיאבק נגד הירידה נשארה בלי שום בעיות בליגה בזכות סגנון כדורגל מחושב ומלהיב, קשה היה שלא להתרשם מהכדורגל הנאה לעין שיצרה הקבוצה הוולשית הצנועה תחת פיקוחו של רוג'רס, פרשנים באנגליה אף השוו את סגנון המשחק שלה לברצלונה הגדולה.

את המודל הזה של יצירתיות טקטית וסגנון משחק מתוחכם במקום רכש של כוכבים יקרים ינסה רוג'רס לאמץ גם בליברפול, המשימה כמובן תהיה קשה שבעתיים שכן מתוקף שמם ומעמדם האדומים לנצח ייחשבו כקבוצה עם שאיפות צמרת גם אם הפעם האחרונה שסיימו בין ארבע הראשונות הייתה ב-2008-09.

בליברפול, הרבה יותר מבכל מקום אחר בקריירת האימון הקצרה שלו, יאלץ רוג'רס להתמודד עם משקולות הלחץ של האוהדים הרבים והתקשורת העוינת. במסע הרכש הצנוע שלו נראה כי רוג'רס חשב היטב על כל צעד והביא שחקנים אשר ידע מראש שיתאימו לסגנון המשחק אותו הוא מנסה להתוות, הבולט שבהם הוא ג'ו אלן, קשר וולשי צעיר ומחונן, האחראי המרכזי ל"טיקי-טאקה" של סוונסי בעונה שעברה. על אי היכולת לרכוש שחקנים יקרים, הוא ינסה לפצות בהשאלה קצרת טווח של שחקנים צעירים ומוכשרים כמו כריסטיאן טייו ונורי שאהין.

טייו. יובא בהשאלה? (רויטרס)
טייו. יובא בהשאלה? (רויטרס)
 

"כולם רוצים כסף, אבל לא תמיד אפשר להשיג אותו, זה לא מה שיעצור את הרעב והתשוקה שלנו להשתפר ואחת הדרכים שבהם נעשה זאת היא להגדיר את סגנון המשחק שלנו", הסביר רוג'רס את שיטתו. לרוע המזל שלו, הרבה זמן לניסויים והמצאות בסגנון המשחק אותו הוא שואף לפתח בליברפול לא יהיו לו, הגרלת המשחקים האכזרית סידרה לו פתיחת עונה קשה ביותר עם שלושה משחקי בית מול מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וארסנל. אם השחקנים באנפילד לא יסתגלו במהרה למודל החדש של רוג'רס, ייתכן וכבר בספטמבר, יתפוצץ לו עוד סיפור על אדם אחד שחלם שאפשר, הצלחה לעומת זאת אולי תעיר את כל אותן קבוצות שכבר מזמן מסרבות לחלום.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים