יום ראשון, 19.05.2024 שעה 00:14
ליאב אחאבן

זהבי צריך לחזור לנבחרת

דעה: בתקופה הקשה הזו של המדינה כל אחד מקריב ותורם בדרכו. הכוכב תורם בהסברה ובמעשי חסד רבים, אך התרומה הגדולה ביותר תהיה חזרה למדים הלאומיים

לפני כשבוע וחצי, באותה שבת ארורה בשביעי לאוקטובר, חג שמחת תורה הפך ליום אבל בעקבות הטבח הנוראי שביצע ארגון הטרור חמאס בעוטף עזה. האסון הגדול ביותר שפקד את העם היהודי מאז השואה טלטל את המדינה ואת העולם כולו, ואין אדם אחד במדינת ישראל שנשאר אותו אדם כפי שהיה לפני אותו יום שחור. הלם גדול הכה באזרחים ואף אחד לא נשאר אדיש. העם שהיה די מפולג התאחד ברגע כנגד האויב האכזר וכל אחד מנסה לתרום במסגרת החלקה הפרטית שלו, במה שהוא יכול לעשות לטובת האחר. 

אנשים הגנו אחד על השני בסיפורי גבורה מצמררים, צה”ל וכוחות הביטחון נלחמו בגבורה והקריבו מעצמם, מאות אלפי חיילים גויסו למילואים, כולל אנשים רבים שחזרו מחו”ל ואפילו מירח דבש כי נקראו לדגל, ומי שלא גויס למילואים מצא דרכים אחרות לתרום בהן בעורף. התנדבויות, תרומות למען החיילים, הפצועים ומפוני העוטף, כולנו כאגרוף אחד, כולנו עם אחד. הסלבס יצאו במסע הסברה ברשתות החברתיות, הזמרים הלכו לשמח חיילים ופצועים וכל אחד, לא משנה כמה הוא עשיר או מפורסם, נכנס מתחת לאלונקה.

אפילו בני גנץ וחבריו מהמחנה הממלכתי נכנסו תוך ימים ספורים לממשלת אחדות כדי לעזור לבנימין נתניהו ויואב גלנט בקבינט ניהול המלחמה, כאשר כולם חוזרים על סיסמא אחת חדה וברורה – רק ביחד ננצח. בימים אלו הכדורגל, שהוא חלק גדול מחיינו בחיי היום יום, מתגמד. הרי למי בכלל אכפת מספורט בימים בהם אנשים נרצחים ונחטפים בכזו אכזריות במדינה שלנו? למרות זאת, יש רבים שמוצאים במשחק האהוב עלינו כל כך מקום מפלט ונחמה בזמן הכל כך קשה הזה של המדינה.

בני גנץ. התייצב לצד נתניהו (ראובן שוורץ)בני גנץ. התייצב לצד נתניהו (ראובן שוורץ)

משחקיה של נבחרת ישראל שהיו אמורים להתקיים השבוע מול שווייץ וקוסובו נדחו, ובינתיים התוצאות במשחקים המקבילים בבית שיחקו לטובתנו, והפרחים לבלארוס שגירדה תוצאות תיקו מפתיעות מרומניה ושווייץ, היריבות שלנו במאבק על העלייה ליורו. הכחולים-לבנים צפויים לשחק בחודש הבא שלושה משחקים – שני משחקי בית גורליים מול שווייץ ורומניה, ולאחר מכן משחק חוץ מול אנדורה. המועד החדש של המשחק מול קוסובו עדיין לא עודכן, אך ככל הנראה יהיה בדצמבר.

החבורה של אלון חזן תלויה בעצמה, אך המצב לא אופטימלי. סביר להניח שהשקט לא יחזור עד החודש הבא, וככל הנראה הנבחרת תיאלץ לארח מחוץ לישראל ואולי גם ללא קהל. מנור סולומון וליאל עבדה פצועים, ועומר אצילי לא מגיע לנבחרת מסיבותיו, כאשר שחקני הליגה המקומית לא משחקים בצורה סדירה בשל המצב וזה עוד חיסרון לנבחרת. חוסר המחץ בחלק ההתקפי והחוסר בסקורר אמיתי צעק כבר במשחקים הקודמים, ויש איש אחד שיכול להציל את המצב ושמו ערן זהבי.

מנור סולומון וליאל עבדה. חסרונות משמעותיים לנבחרת (ראובן שוורץ)מנור סולומון וליאל עבדה. חסרונות משמעותיים לנבחרת (ראובן שוורץ)

אין חובב ספורט בישראל שלא מכיר את הסיפור ולא יודע את הסיבה בעקבותיה מלך השערים של נבחרת ישראל בכל הזמנים לא מתייצב למשחקיה. הסטנדרטים שלו מבחינת ההכנה למשחקים גבוהים וללא לינה בחדר לבד לילה לפני המשחק הוא לא מוכן לעלות למגרש. זה מקובל, זה מובן, אך הפעם, מדובר במקרה מיוחד, לנבחרת יש הזדמנות פז לעלות לראשונה בהיסטוריה ליורו, ואם זה יקרה בעיצומה של התקופה הכל כך קשה הזו שעוברת על המדינה, זה יהיה גדול ועוצמתי יותר מכל הישג ספורטיבי שהיה כאן מאז ומעולם.

אנשים ייצאו לרחובות, יחוו אושר אמיתי ונחמה אחרי כל הרגעים הנוראיים שחווינו בשבוע וחצי האחרונים. רק תדמיינו עשרות אלפי אוהדים ישראלים צורחים את ‘התקווה’ באצטדיון הלאומי בברלין או באליאנץ ארנה במינכן בקיץ הקרוב. אנחנו צמאים לאושר, צמאים להצלחה, ומגיע לנו יותר מכולם לחוות את זה. מכאן אני קורא לערן זהבי – תצא גדול, תודיע שאתה מגיע לנבחרת למשחקים המכריעים של החודש הבא.

אוהדי נבחרת ישראל (ראובן שוורץ)אוהדי נבחרת ישראל (ראובן שוורץ)

אני יודע שאתה פטריוט גדול, הוכחת זאת בשבוע וחצי האחרונים עם הסברה נהדרת ברשתות ועם מעשי חסד מרגשים לטובת ילדי העוטף והפצועים. אני מבקש ממך בשם כל אוהדי הכדורגל בישראל – בוא ותעלה אותנו ליורו. כמו שהלוחמים יוצאים לקרב ושכל אחד מקריב מעצמו עבור הדגל ועבור המדינה, כך גם אתה יכול לנשוך שפתיים, לישון עם עוד חבר מהנבחרת, לעלות על הדשא ולעשות את מה שאתה יודע לעשות הכי טוב – להופיע ברגע האמת, במאני טיים, לכבוש ולנצח. 

כמו שנשיא ארה”ב ג’ו ביידן אמר בנאום חוצב הלהבות שלו: “הנשק הכי גדול של הישראלים הוא שאין להם מקום אחר ללכת אליו”. אין לנו מקום אחר, אין לנו מדינה אחרת, וגם לך ערן, אז קדימה, תצא גדול ושים את ישראל על המפה. זו ההזדמנות האחרונה שלך בקריירה להשיג הישג חסר תקדים עבור המדינה שלך, ולגרום לכל כך הרבה ישראלים אושר אמיתי, תעשה זאת. עם ישראל חי!

מוטל'ה שפיגלר וערן זהבי. אחד עלה למונדיאל, אחד יעלה ליורו? (רדאד ג'בארה)מוטל'ה שפיגלר וערן זהבי. אחד עלה למונדיאל, אחד יעלה ליורו? (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים