יום חמישי, 09.05.2024 שעה 20:57
יריב קרן

דוראנט עלול לרסק את הסאנס

דעה: אחד משחקני ההתקפה המוכשרים אי פעם מצטרף פעם נוספת לקבוצה מצוינת, אך בניגוד לווריירס, כאן המהלך עלול להתרסק, ובצורה שעלולה לסיים קריירות

חד קרן על פי הגדרה מילונית: “יצור שמקורו באגדות, ונחשב לבעל תכונות קסומות ואציליות”. אם נתרגם את המונח המיתולוגי הזה לעולם הכדורסל, קווין דוראנט לחלוטין עונה על ההגדרה. הוא יודע לקלוע מכל מקום במגרש, הוא גבוה, חזק יותר ממה שנראה, חבר לא רע לקבוצה ובסך הכל כזה שאם יש לך קבוצת NBA, אתה רוצה לראות שכמותו מפזז על הפרקט עבורך. 

הבעיה הגדולה היא שחדי קרן יש רק באגדות, וקווין דוראנט, על כל מעלותיו הכתובות לעיל, הוא שחקן בן 34 שנוטה להיפצע לעיתים קרובות, לא תמיד מסתדר עם שיטות המשחק של מאמניו ובעל דעות נחרצות לגבי כך אם זה לא לרוחו, ובמקומות מסוימים בארצות הברית (אוקלהומה סיטי למשל), עדיין מנסים לנער את האבק שהוא השאיר כשרץ משם למחוזות נעימים יותר, שקל יותר לאסוף בהם טבעת. 

לאקס הטרי של ברוקלין נטס יש כבר שתי אליפויות NBA, שני תארי MVP של סדרת הגמר ובניגוד מוחלט לחבריו לקבוצה, הוא כבר טעם את טעם הניצחון על הבמה הכי גדולה שאפשר. כעת, הוא מגיע למועדון שחווה רק לפני שנתיים מפלה כואבת בדיוק על אותה במה, לא נוהג לבקר שם באופן קבוע ובכלל, עוד לא חווה אף לא מצעד אליפות אחד בכל 55 שנות קיומו של המועדון. אז הבחור הזה, שבורח כשהדברים מסתבכים, שלא מפחד לקום וללכת אם הסיטואציה קצת לא לרוחו, שלא בדיוק נמצא בזמינות גבוהה בשנים האחרונות ( מגיע לסאנס פצוע), זה הבחור שפיניקס בונה עליו שיסחוב אותה לארץ המובטחת? אוקיי. 

כריס פול ודווין בוקר מאוכזבים. כבר למודי אכזבות (רויטרס)כריס פול ודווין בוקר מאוכזבים. כבר למודי אכזבות (רויטרס)

 

מאט אישבייה, הגיע עם רצון לעבוד לסאנס. הבעלים החדש בפיניקס עשה את הונו במשכנתאות ולכן מבין דבר או שניים בסיכונים, אך הפעם ההימור הגדול שעשה על דוראנט עלול להתרסק לו בצורה שהוא לא רגיל מעסקיו. מאז גמר ה-NBA בשנת 2021, דברים החלו להיסדק בסאנס. דיאנדרה אייטון הודה שהוא מעדיף לשחק בסוני מאשר לעבוד על הפרקט, מונטי וויליאמס איבד בו אמון והשניים נכסנו לעימותים, וכעת נראה שהיחסים הקרירים ביניהם עדיין מעיבים על חדר ההלבשה. 

גם כריס פול נפל בסטטיסטיקה, כשגילו המתקדם (בן 38 במאי) הדביק את הפער ממנו, ומעבר לבעיית הפציעות שרודפת אותו ללא הפסקה, כבר פשוט לא מדובר באותו שחקן. הבעיה הגדולה מתחילה עם דווין בוקר, שכל מי שמכיר את הקבוצה יודע שהיא שייכת לו באופן בלעדי. גם פול שהגיע אחרי עונה נהדרת למועדון ידע שהוא בא על מנת לעזור לבוקר לעשות קפיצת מדרגה, וזה להגנתו של הרכז, הצליח בהחלט.

השאלה המשמעותית ביותר היא האם בוקר יצליח לפנות מקום למטאור שמגיע מברוקלין, והתשובה היא ככל הנראה, לא. מהרגע שנכנס לליגה הגארד המוכשר היה מי שלבש את המכנסיים בקבוצה, אך כעת דוראנט עלול להעיב על ההיררכיה שהייתה מאוד ברורה עד כה באריזונה, ואף ניתן להניח כי בהיעדרות ניצחונות והישגים, מערכת היחסים הזו עלולה להתרסק בצורה מהירה וחדה, שתוביל לכך שהסאנס ישארו עם דוראנט המזדקן, ובמקסימום עם בוקר, שיחפש את דרכו החוצה למרות חוזה המקסימום עליו הוא חתום מהקיץ האחרון.

לוקה דונצ'יץ' ודווין בוקר. כוכב הסאנס מסוגל להיות כינור שני? (אינסטגרם)לוקה דונצ'יץ' ודווין בוקר. כוכב הסאנס מסוגל להיות כינור שני? (אינסטגרם)

אין מה לעשות. כששחקן כמו קווין דוראנט פנוי, אתה כבעלים, כבעל השפעה, אמור לעשות כל מה שאתה יכול כדי להנחית אותו. כי המשוואה היא יחסית פשוטה: קווין דוראנט שווה אליפויות. אבל הפורוורד המדהים עלול להיות שווה גם הרס טוטאלי של ההיררכיה בקבוצה, סיום קריירה עגום לכריס פול שעלול לעלות להר ראשמור של שחקנים אדירים שסיימו ללא טבעת, והכי חמור? גם דווין בוקר יכול להחליט שלא מתאים לו, ולחפש מקום שיהיה לו יותר נעים לכדרר עבורו. 

דוראנט עצמו כמובן, גם כבר לא ילד וכאמור חגג 34 בספטמבר האחרון, כשלחוזה שלו נותרו שלוש עונות, ללא אופציית יציאה. החוזה שנחתם בברוקלין מנע את מעברו של קיידי בקיץ, אך הגעת הבעלים החדש לפיניקס, הרצון של הקבוצה לרענן את השורות לקראת הפלייאוף הקרב ובא והצורך של השחקן במעבר לסיטואציה שתקל לו על החיים, הפכו את הכל לאפשרי. 

אחד הפורוורדים המוכשרים בהיסטוריה כבר חירב קבוצות, ובנה קבוצות ויכול להיות שאם הוא מידה אחת פחות בנעליים שום דבר מזה לא קורה, אבל עכשיו חובת ההוכחה היא עליו, להראות שהוא לא ירסק את פיניקס, כפי שריסק את ברוקלין ואוקלהומה סיטי ולהגיע לקו הסיום של הקריירה קצת פחות מאוס ועם פחות אנטי לגבי האופי שלו, שכן את הכינוי הלא נעים, “קאפקייק”, הוא הרוויח תודות לכך שנחשב לשחקן רך, וגם הבחירות שעד כה עשה בקריירה, לא תורמות לתדמית שיצר לעצמו, כאחד שמתרחק מקושי.

הכתוב הינו טור דעה.

קווין דוראנט, ג'יימס הארדן וקיירי אירווינג (אחר)קווין דוראנט, ג'יימס הארדן וקיירי אירווינג (אחר)
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים