יום חמישי, 09.05.2024 שעה 21:24
ריף גרוס

ב"ש נראית הפייבוריטית לאליפות

דעה: במצב העניינים הנוכחי, הדרומיים עובדים הכי נכון, הכי יעיל והכי מהר, מה ששם אותם במצב טוב יותר מחיפה ות"א. גם אם לא השנה, אז בעתיד הקרוב

מכבי חיפה בנתה את אחת השושלות הגדולות שנראו בישראל. שלוש אליפויות רצופות, עלייה מרשימה לליגת האלופות יחד עם קמפיין נהדר בשלב הבתים וזכייה בצלחת לראשונה אי פעם למרות ההשתתפות בצ’מפיונס. במהלך כל העונה הפועל ב”ש ניסתה להוות יריב לירוקים, אך הדרומיים לא הצליחו באמת לדגדג את הקבוצה מהכרמל, כאשר מכבי תל אביב כלל לא הייתה בתחרות.

כעת, כשאנחנו לפני הכניסה לעונה החדשה, עושה רושם שבאר שבע הכי מוכנה על מנת לעשות את הצעד הנוסף ולהשיב את תואר האליפות בחזרה לבירת הנגב, לראשונה מאז 2018. אליניב ברדה והצוות שלו עובדים מהר, יעיל, נכון ומעל הכל בשקט, הרבה יותר ממה שרואים משתי המתחרות האחרות.

אנחנו עוד לא בחודש יולי והדרומיים כבר ביצעו חמש החתמות. עוד לפני שעומרי גלזר עזב הגיע כבר אופיר מרציאנו. מעבר למרציאנו, גם גיא בדש, אנטוניו ספר, כריסטופר פטרסון ואלון תורג’מן הצטרפו לאדומים מבירת הנגב. 

אלון תורג'מן (הפייסבוק של הפועל באר שבע)אלון תורג'מן (הפייסבוק של הפועל באר שבע)

בצד הירוק, מי שיעמוד בין הקורות הוא איתמר ניצן בן ה-36, כשבנוסף אליו הגיעו אריק שוראנוב, ליאור רפאלוב ומאור קנדיל. כמעט כל שחקני הרכש הם בגדר שחקני רוטציה, כאשר ניכר שהם גם לא שחקנים לטווח הארוך. גם בגזרת המאמן סימני שאלה רבים, כשלא מעט גבות הורמו כשמסאיי דגו מונה להחליף את ברק בכר.

ההבדלים בין הקבוצות הם לא רק בשמות השחקנים, אלא בראייה לעתיד. בזמן שפטרסון, בדש ומרציאנו חתמו לשלוש שנים ואילו ספר לארבע, אצל חיפה רפאלוב וניצן הם לא בדיוק שחקנים שניתן לבנות עליהם לשנים הקרובות.

אנטוניו ספר. חתם ללא פחות מארבע שנים (הפייסבוק של הפועל באר שבע)אנטוניו ספר. חתם ללא פחות מארבע שנים (הפייסבוק של הפועל באר שבע)

נעבור לצהוב. מכבי תל אביב, דווקא זו שחוותה מבין כל שלוש הקבוצות את העונה הרעה ביותר, עדיין ללא אף “וולקאם” למעט רועי משפתי, שצפוי לשמש כשוער השני גם כך. הצהובים אמנם האריכו חוזים למספר שחקנים, אך בכל מה שקשור לגזרת רכש, עדיין לא צורף ולא שחקן שדה אחד לסגל.

נראה שנכון למצב הדברים כרגע, אייטור קראנקה, שלא בדיוק הרשים בזמן שלו בקבוצה שנה שעברה, ימשיך לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה. לא סוד שמכבי תל אביב חייבת חיזוק במספר עמדות, וכפי שהתרגלנו בשנים האחרונות בקריית שלום, דברים הולכים לאט.

אייטור קראנקה. מה עם רכש? (שחר גרוס)אייטור קראנקה. מה עם רכש? (שחר גרוס)

אם זה ה-40 יום שלא היה מאמן לקבוצה והסתיימו בירידה של ברק יצחקי לקווים או אם זה המחליף של אוסקר גלוך בדמות רארש אילייה, הצהובים מרבים לחלום ברגעים שצריך לעבוד במרץ. לא מופרך שהקבוצה תמצא את עצמה בלי שוער ראשון גם במקרה שדניאל פרץ יקבל הצעה ויעזוב, כשבלי קשר אליו בקבוצה כרגע אין אף שחקן בעמדת המגן הימני, לאחר העזיבות של אנדרה ז’ראלדש.

בשכלול הדברים, מכבי חיפה נפרדה ממוחמד אבו פאני, בכר, אצילי ומסתמן שגם ג’וש כהן, כאשר המחליפים לא בדיוק השמות הכי נוצצים במדינה. מכבי תל אביב ישנה בעמידה ועושה סימנים של עוד חלון העברות שדברים יקרו בדקה ה-90, ורק הפועל באר שבע עובדת במרץ לקראת קפיצת המדרגה אותה היא רוצה לעשות בעונה הקרובה. נכון לכרגע, האדומים מהדרום בדרך הנכונה להביא את הצלחת לבירת הנגב.

אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים