יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:01
ארי שמאי

יופי רפואה, ככה בונים קבוצה

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: הדרבי הראשון מזה שנים שלא הפגנו נחיתות מנטלית מול מכבי ת"א. חיפה הרבה יותר חזקה מהקבוצה הבינונית שהתמודדנו מולה

1. והנה שתי תובנות שעולות מהמשחק המצוין של היום. מכבי חיפה היא אלופת המדינה לעונת 2021/22, ושהפועל תחת רפואה ממשיכה במגמת השיפור שלה כשרק טעות מצערת של גוטליב מובילה להפסד מול הקבוצה הטוענת לכתר סגנית האלופה. ולא אנחנו הרי החזירים, ולכן נשאר לייחל ולהתפלל לשיבוץ בפלייאוף העליון, ולהסדר חובות מניח את הדעת עם האירופאים המעצבנים בקשר לחובות של ההנהלות ההן. אז ברכות ליעקב שחר, איזה כיף לקבל מתנה כזו גם ליום ההולדת השמונים ואחת.

לא היינו שמחים כמובן בתיקו, וכמובן שהתעצבנו בסיום, מה גם שבדקה השמונים, בעיצומן של ההחמצות, הרהרנו לעצמינו שמדובר במשחק שאנחנו צריכים לנצח, אבל יכולים גם להפסיד. מדובר היה בדרבי הראשון מזה שנים, שלא הפגנו נחיתות מנטלית מול מכבי. ואת זה כנראה צריך לזקוף בעיקר לזכות רפואה, שגם ידע להגיב מהר לשער היתרון של סגנית האלופה ולשנות מערך. בדרבי הזה, בניגוד לדרבים ההם, הייתה תחושה שהפועל יכולה להבקיע בכל רגע, מה שהגביר כמובן את הסיכון שבהפסד. יופי רפואה, ככה בונים קבוצה. 

2. הפועל שיחקה טוב, בעטה לא מעט לשער, הגיעה למצבים, כבשה שני שערים כשהיא חוזרת פעמיים מפיגור, ואי אפשר להגיד מי המצטיין של הערב. וזוהי כמובן נקודה נוספת לזכות רפואה, שבשילוב ידיים עם הניסנובים ועם עומר בוקסנבאום המצוין והמקצוען, יכולים בזהירות ובעקביות לשפר את הקבוצה עוד. וגם בגלל זה חשובה כל כך ההעפלה לפלייאוף העליון, רק שבשבוע הבא מחכה לנו האלופה היוצאת והנכנסת, ובשבוע שלאחר מכן הפועל באר שבע. יאלל'ה חברים, אפשר להוציא בין שתיים לארבע נקודות במשחקים האלו, למרות שמכבי חיפה לפחות, חזקה בהרבה מהקבוצה הבינונית פלוס שנגדה התמודדנו היום. 

שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)

3. ואחרי כל המחמאות שנתנו כאן לילדים של ניסן ניסנוב האגדי, מותר לנו גם לשאול אותם שאלה. אולי היה כדאי לפתוח קצת יותר את הכיס לפני כחודש, ולו על מנת להבטיח את המיליונים ועוד לשחק פעמיים מול סגנית האלופה שלא חפה מבעיות. אז בזמן שהם הביאו סרבי ששיחק בפרטיזן ובליגה הספרדית לא מזמן, אנחנו הבאנו מונטנגרי שהיה פרטיזן בבלגרד לפני עשור, ופרחח בבית"ר לפני חודש. מצד שני, מי כמונו אוהבים לעיתים פרחחים, בעזרת השם ורפואה הוא עוד ינצח את סגנית האלופה השנה. 

4. ונקודת אור אחת מצאתי באירועי הקטטה המכוערים שעות לפני המשחק. אם רוצים העבריינים האוהדים לעשות מהומות, שיעשו זאת הרחק מהאצטדיון, ועל אף שמצערת אותי כל פציעה של כל אחד, יש איזו הקלה בעובדה שמדובר במי "ששש אלי קרב", ולא במשפחה תמימה שכל חטאה היה לחבוש את הצעיף "הלא נכון". מצד שני, מדובר בכישלון של אנשי המודיעין של משטרת ישראל, שאמורים לעלות על הזמנה לקרב כזו מבעוד מועד, גם מבלי להשתמש בפגסוס. מישהו יכול להזכיר לי מתי אירעה קטטה כזו בשנים האחרונות? אולי לא רק אחרי אתיופים ופילבר ריגלה המשטרה. 

הקטטה בין מחנות האוהדים (לפי סעיף 27א)

5. והיה ערב יפהפה בבלומפילד, מכל הבחינות מלבד התוצאה כמובן. משחק טוב, קצבי, מפגן אהדה נהדר של שני מחנות האוהדים, כולל תצוגת אבוקות לא מזיקה. למעט אולי למשחק של מכבי, שקצבו דהה בשל עצירת המשחק הכפויה. לא נורא, עצירות משחק הן חלק מהמשחק.

ואיזה מזל שיש VAR, אחרת היה נפסל שער השוויון של דוידה, וכמה חבל שלא הייתה מצלמה שתוצב בזווית כזו שנוכל לדעת האם עבר הכדור שחטף דוידה את הקו ויש לפסול את השער של ביטון. אז אולי כדאי שהחברים במנהלת יכפו על הזכיינים הצבות מצלמות במידה הנדרשת, ולא יאסרו על המצלמות שכן קיימות לצלם אבוקות. אחלה שער חמש!

שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים