יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:10
דרור פישר

אבדיה צריך להישאר בוושינגטון

הפורוורד הישראלי בדיוק מתחיל לקבל ביטחון גם בחלק ההתקפי, ושינוי קבוצה יוכל להועיל להתפתחות, אבל אולי גם להזיק. עדיף שיישאר במקום בטוח. דעה

עונת 2021/22 של וושינגטון וויזארדס דומה מאוד לרכבת הרים סטנדרטית: עלייה גדולה, הגעה לשיא ולמקום הראשון במזרח, ירידה חדה והרבה מאוד פיתולים. ראשי המועדון הבינו שהשינוי שעשו בקיץ, עם העברתו של ראסל ווסטברוק ללוס אנג’לס לייקרס בתמורה לקנטביוס קלדוול-פופ, קייל קוזמה ומונטרז הארל, יחד עם הבאתם של ארון הולידיי וספנסר דינווידי, לא הקפיצו את הקבוצה צעד קדימה והלחץ עליהם להנחית חיזוק הולך וגובר.

מעבר לשיפור הקבוצה, להנהלת הוויזארדס יש עוד מספר רצונות לבצע מהלכים בשוק ההעברות, שנסגר ב-10 בפברואר:
1. בראדלי ביל, הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, מסיים חוזה בקיץ הקרוב והחליט להיות שחקן חופשי בקיץ הקרוב. יש חשש מאד גדול שבלי כוכב לידו, שישים את הקבוצה מעל למאבקי הפליי אין, ביל יעזוב לטובת הזדמנות טובה יותר לזכות בטבעת. רוב השחקנים שלצידו כרגע הם רק שחקני רוטציה טובים, כאשר דינווידי מקרטע לצד ביל בקו האחורי וקוזמה הוא היחיד שמצליח לתפקד בצורה טובה לאורך העונה בשני צידי המגרש.

דני אבדיה ודמאר דרוזן (רויטרס)דני אבדיה ודמאר דרוזן (רויטרס)

2. הרוטציה של ווס אנסלד ג’וניור עומדת כרגע על 13 שחקנים והיא אחת העמוקות בליגה, כשרק לאחרונה תומאס בראיינט ורוי האצ’ימורה חזרו מפציעות וצריכים לקבל את הדקות שלהם בחזרה ולהתחבר לשיטה. יש יותר מדי שחקנים על מעט מדי דקות, והסגל צריך דחיפה מסוימת, עם היררכיה שונה ודם חדש, כדי לנסות להבטיח את מקומם בפלייאוף לעונה נוספת.

אחד השחקנים שמדברים עליהם כמועמד לעזוב הוא דני אבדיה. הישראלי קיבל על עצמו את מלאכת השומר הראשי של הקבוצה ובינתיים מצליח להתמודד בהצלחה עם שחקנים כמו יאניס אנטטוקומפו וג’ייסון טייטום. למרות שבחלק ההתקפי הוא לא נוטה להרשים, ערך הטרייד שלו עלה ולאור מעמדם של שחקני הרכש מהקיץ האחרון, נראה שאחד מאלה שישלמו את המחיר הוא אבדיה.

דני אבדיה (רויטרס)דני אבדיה (רויטרס)

על שאלת הטרייד של אבדיה אפשר להסתכל במגוון דרכים. אם ניקח את הישראלי הראשון ב-NBA, עומרי כספי, שסיים את העונה השנייה שלו בסקרמנטו כשחקן מבטיח ואז עבר בטרייד לקליבלנד קאבלירס, שם איבד את המקום החמישייה לאלונזו ג’י באמצע עונתו הראשונה ואף יצא מהרוטציה של מאמנו, ביירון סקוט.

אז לאן אבדיה יכול לעבור והאם זה טוב לו? הדיבורים ברחבי הליגה נכון לעכשיו הם טרייד של אבדיה לשתי קבוצות – אינדיאנה פייסרס (יחד עם עוד שחקנים תמורת דומנטאס סאבוניס) ודטרויט פיסטונס (יחד עם עוד שחקנים תמורת ג’רמי גרנט). האופציה הראשונה יותר מזמינה משום שיש יותר שחקנים ברמה גבוהה שאבדיה יוכל ללמוד מהם, לצד שחקנים משלימים לא מספיק טובים ומאמן שידוע בפיתוח צעירים כמו ריק קרלייל.

בדטרויט המצב יותר מסובך. בניגוד לכל הקבוצות שלו בקריירה, הפיסטונס הם קבוצת לוטרי שנמצאת בבנייה ונוטה יותר להסתמך על הצעירים שלה. על העמדה של אבדיה נמצא סאדיק ביי, שנבחר 10 מקומות מתחת לישראלי בדראפט 2020 וחווה פריצה משמעותית בשנתו הראשונה, אותה הוא מינף כדי להיות שחקן מרכזי בקבוצה ומוביל התקפי. לצידו, יש את קיליאן הייז (בחירה שביעית באותו הדראפט) וקייד קאנינגהאם, הבחירה מספר 1 בדראפט האחרון ואחד משחקני הרוקיז הכי מרשימים העונה. המקום של אבדיה כיוצר, או כקלע, בקבוצה שהולכת לרוב לבידודים ומסתמכת על יכולת אישית לרוב, לא אידיאלית בשלב הזה של הקריירה והוא עלול להיבלע בתוך בליל הצעירים שנמצא שם.

סאדיק ביי (רויטרס)סאדיק ביי (רויטרס)

עוד קבוצות שאבדיה יוכל להשתלב בהן טוב הן קבוצות שיותר מוסרות הרבה את הכדור כמו גולדן סטייט, יוטה, פיניקס או סן אנטוניו. השיטה בה אבדיה מצליח ליצור את הנקודות שלו עד כה היא דרך חיתוכים לסל, ובוושינגטון יותר קשה לזה לבוא לידי ביטוי בגלל הבלאגן בשיטה, שיותר מתבססת על בידודים ומשחק פיק אנד רול של הרכז עם הסנטר.

למרות זאת, אבדיה צריך להישאר בוושינגטון מסיבה אחת פשוטה – קיץ 2023. אבדיה צפוי להיות שחקן חופשי מוגבל ולקבל חוזה גבוה יותר. אם יצליח לשפר את האחוזים לשלוש, במקביל לשיפור מתמיד בצד ההגנתי, הערך שלו עבור קבוצה כמו הוויזארדס יכול להיות גבוה מאוד והם יתנו לו חוזה שמן יותר ותפקיד משמעותי יותר ברוטציה. אמנם הוא עדיין ישחק תחת שיטה שבלונית ללא יצירתיות גדולה, אבל ההתפתחות שלו חשובה בתוך מערכת שתומכת בו, כמו שהוא יודע שיקבל בוושינגטון אם יישאר. במידה ויעזוב, הסיטואציה בה יימצא עלולה לפגוע בו ואף להשאיר אותו מחוץ לליגה בעתיד הנראה לעין.

לוושינגטון יותר קשה לוותר על אבדיה מאשר על שחקנים אחרים בקבוצה. חוץ ממנו, רק דניאל גאפורד מביא תרומה הגנתית בצורה עקבית והשחקנים שחזרו לכושר לא מצליחים להשתלב בצורה מוצלחת כמו בשנה שעברה. יש עומס בעמדות הסנטר והפורוורד ומעבר של שחקנים הוא בלתי נמנע, כאשר השאלה הנשאלת היא מי.

דני אבדיה חוגג עם רוי האצ'ימורה (רויטרס)דני אבדיה חוגג עם רוי האצ'ימורה (רויטרס)

אם נוריד את אבדיה, אז המועמד העיקרי לצאת הוא האצ’ימורה, שלא מצליח להציג את היכולות שאפיינו אותו לפני שלקח פסק זמן מכדורסל. הפוטנציאל הגבוה והלא ממומש עשויים להיות משמעותיים לערך הטרייד שלו ולהכין סביבו חבילה תמורת אולסטאר כמו סאבוניס, שנראה בדרך לבירת ארצות הברית בכל יום שמתקרב. 

ב-10 בפברואר, כשחלון הטריידים ייסגר ונדע איפה הנציג שלנו בליגה הטובה בעולם נמצא, נוכל להיות הרבה יותר חכמים לגבי עתידו ב-NBA. אם סאבוניס יגיע, אבדיה צפוי להישאר באותו המקום בהיררכיה ואולי אף לעלות לחמישייה בעונה הבאה. אם יעזוב, החשש ממקום חדש ושיטה חדשה יחזור לרדוף את הפורוורד, שנראה שרק עכשיו מתחיל להיכנס לתודעה ברחבי הליגה, ועדיף שלא ירד משם.

הכתוב הינו טור דעה. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים