יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:12
צביקה שרף

אוואנס מראה יכולות ריכוז

שרף בטור אישי ל-ONE: מכבי הציגה משחק טוב ומתואם גם בלי הנקודות של ווילבקין שנפצע. וויליאמס פורח כמו שלא פרח באף מקום, יאניס יכול לנצח ברוסיה

מכבי תל אביב שיחקה אתמול (שישי) בספרד בוויטוריה, כאשר היא פגשה את באסקוניה שנמצאת בקו ירידה לעומת השיפור הגדול שחל בצהוב בשבועיים האחרונים, יותר נכון מאז הניצחון בווילרבאן. הניצחון האחרון על ברצלונה לצד הניצחון המוחלט על הרצליה בליגה נתנו לשחקנים את הביטחון הדרוש והם ממשיכים בקו העלייה הפנטסטי.

זה לא רק ניצחונות עם לחימה ודחיפה של הקהל ביד אליהו, זה ניצחון על אדמת ספרד עם כדורסל טוב ומתואם. במשחק של היום, לראשונה מזה זמן רב, האלופה הישראלית לא קיבלה נקודות מסקוטי ווילבקין, שנפצע וניסה לחזור, אך זה לא נראה טוב ובמחצית השנייה הוא לא שותף כלל ובצדק. לא היה צורך לסכן אותו ולכן הוא לא שותף עד הסוף, כשבמקביל יאניס מצא את החמישייה והרוטציה, וזה נראה בהחלט טוב.

ג'יילן ריינולדס עם דריק וויליאמס (האתר הרשמי של מכבי ת"א)ג'יילן ריינולדס עם דריק וויליאמס (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

ג’יילן ריינולדס וג’יימס נאנלי עלו מהספסל וזה לא מנע מהם להיות מצוינים ולקלוע בספרות כפולות. דריק וויליאמס שקיבל מקום בטוח בחמישייה, גם בימים שהוא עדיין לא היה בכושר, נראה חיוני עם בטחון מלא. בינתיים וויליאמס תורם יותר מכל מה שתרם בקבוצות האירופאיות הקודמות בהן שיחק, כולל קבוצתו הקודמת ולנסיה. על היכולת של קינן אוואנס דובר רבות, כשלכולם הייתה ברורה המשמעות של רכז עבור מכבי. 

היה ויכוח אם היה צריך להביא את אוואנס ו/או להשאיר את כריס ג’ונס, שאתמול אגב ג’ונס נתן הצגה במשחקה של וילרבאן, אבל שחקנה לשעבר של הפועל חיפה מתקדם ומתפתח ממשחק למשחק ובשני המשחקים האחרונים נגד הספרדיות הוא עשה קפיצת מדרגה. צריך לתת לו עוד זמן, אבל הוא מתחיל לקבל ניסיון יורוליג ומראה יכולות ריכוז לצד צבירת נקודות, כשעל הדרך הוא לומד לשתף פעולה ולהפעיל באופן נכון את יתר חבריו לקבוצה. ישנו שוני בהפעלת ריינולדס/ז’יז’יץ’ וגם את מגוון הגארדים, אך קינן עושה זאת בהצלחה בשלב זה.

סקוטי ווילבקין שומר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)סקוטי ווילבקין שומר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

זהו שבוע שני ברציפות שחלוקת הנקודות במכבי מצוינת - וויליאמס 21 נקודות, ריינולדס וז’יז’יץ’ 16 כל אחד, אוואנס קלע 14 נאנלי עם 12, כאשר כאמור ריינולדס ונאנלי עושים זאת מהספסל וזה מראה שהאלופה בצהוב מצאה שטף, תיאום ריצה ונוצר יותר דבק בין השחקנים. אני רוצה להתייחס גם ליריבה, אבל בכל אופן מכבי מיצבה את עצמה כרגע כקבוצה שמכוונת וראויה להיות בחלק העליון של הטבלה, כשבאסקוניה במגמה של ירידה וזו כמובן לא הבעיה של הצהובים מתל אביב.

כרגע היורוליג הוא מרתון ומכבי מוכיחה בינתיים שהיא בכושר מצוין. הקבוצה של יאניס ספרופולוס הגיעה לסדרת משחקי החוץ במצב שבו היא רצתה להגיע ועכשיו משחק החוץ הבא שנראה בתחילת העונה כקשה ביותר במוסקבה נגד צסק”א יכול בהחלט עם היכולת של מכבי להביא עוד ניצחון. לא שזה יהיה קל או מובטח בכיס ויאניס יצטרך גם להוריד את שחקניו לקרקע, כשבתווך ישנו עוד משחק קשה בחולון ביום שני, אבל ניצחון במוסקבה אפשרי וזה ייתן עוד חותמת למקומה של מכבי בחלק העליון.

קינן אוואנס (האתר הרשמי של מכבי ת"א)קינן אוואנס (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

כאשר מדברים על משחק קבוצתי צריך גם לציין את משחק ההגנה הקבוצתי עם סגירת הגבוהים מנגד, לצד התמודדות יחסית קלה מול שני הגארדים של באסקוניה - ג’ייסון גריינג’ר ו-ווייד בולדווין. שניהם עם הרבה ניסיון ביורוליג, אך אוואנס גבר על שניהם בכל הפרמטרים שבהם נמדדים תרומות הרכז, יחד כאמור עם ההפעלה הנהדרת של הקבוצה ובפרט את השחקנים בעמדת הסנטר. בשבוע הבא מכבי תקבל מאבק טוב יותר מצסק”א זה בטוח, אבל לצהובים יש את היכולת להרים עוד את רמתם כבר במשחק הזה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים