יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:14
אבי נמני

מכבי זכתה למרות ההרכב המוטעה של ואן לוון

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: לפני המהומה היו רגעים עוצרי נשימה, לקלינגר אסור להתנהג ככה ולאבד את זה, אבל האדומים יכולים ללכת לפגרה בראש מורם

לפני הצד המקצועי של המשחק, אני חייב לפתוח את הטור בהתנהגות של אנשי הפועל ת"א ומאמנה ניר קלינגר. אנחנו צריכים לכבד את המקצוע, וחייבים לשמש דוגמה, ולניר קלינגר אסור להתנהג ככה ולאבד את זה, כפי שקרה לו הערב.  

לפני המהומה שהייתה, הערב באצטדיון בלומפילד היו לי רגעים מרגשים ועוצרי נשימה עוד הרבה לפני שריקת הפתיחה, אווירה חסרת תקדים בדרכי הגישה ומחוץ לאצטדיון וכמובן לאחר מכן ביציעים הקהל משני הצדדים ניצח עוד לפני שריקת הפתיחה.

אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

דרבי תל אביבי בגמר הגביע זה באמת הדובדבן שבקצפת. הצהובים שהגיעו למפגש הערב כפייבוריטים מהמקום השני לאחר עונה מוצלחת בזירה האירופאית ואיבוד תואר האליפות לירוקים, אל מול האדומים שפתחו את העונה בצורה נוראית והיו מועמדים ודאיים לירידה, אך עשו קאמבק אדיר עם חיזוק נכון באמצע העונה שהשאיר את הפועל בליגת העל. 

המשפט לדרבי חוקים משלו תופס במבחן המציאות. הייתי עד כשחקן לסיטואציות שהגעתי כפייבוריט ברור וקבוצתי יצאה מנוצחת בסיום המשחק ולהיפך, כאשר הגעתי כאנדרדוג ובסוף המשחק יצאתי מנצח. בשבוע האחרון התחושה הרווחת ברחוב ובתקשורת הייתה ללא יוצא מן הכלל שהמפגש הערב אמור להיות שקול ושוויוני ושבאמת הכול יכול לקרות והמציאות הוכיחה לנו שהתחושה הכללית הייתה נכונה – קיבלנו סוג של קרב חפירות במרכז המגרש מלווה במשחק פיזי, אגרסיבי, כמעט ללא פעולות איכותיות בחלק הקדמי, וניכר היה שהלחץ הגדול בו היו שרויים השחקנים והמאמנים השפיע על הפעולות על כר הדשא. 

דן איינבינדר (רדאד ג'בארה)דן איינבינדר (רדאד ג'בארה)

לא ברור לי מדוע ואן לוון עלה בהרכב הראשון עם מתן בלטקסה על חשבון איתן טיבי, וכמובן איך מועדף טל בן חיים על יונתן כהן? שיקולים מוטעים של המאמן הצהוב אל מול הרכב יחסית התקפי של האדומים, שאמנם התגוננו ויצאו למתפרצות, אך הקבוצה של קלינגר דווקא בפעולה התקפית יזומה יחידה ואיכותית במחצית הראשונה עלתה ליתרון לאחר הגבהה מדויקת של ביטון למרכז רחבת הצהובים.

בלטקסה איבד את אזולאי שהוריד כדור גדול לאלטמן, שמקרוב בעט פנימה והעלה את האדומים ליתרון מוצדק. מנגד, הצהובים לא הצליחו לייצר במחצית הראשונה שום איום ממשי על שערו של שטקוס למעט בעיטה לקורה של איתי שכטר. המחצית הראשונה הייתה רחוקה מאוד מלהלהיב ולא הצליחה להתעלות לרמת העידוד ביציעים. 

אוהדי הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)אוהדי הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

המחצית השנייה נפתחה עם חילוף בצד הצהוב, כאשר חוזז נכנס במקום בן חיים על מנת להוסיף מחץ ומהירות לחלק הקדמי של הצהובים. בפועל, היה מתבקש חילוף התקפי גם בקישור של מכבי – יונתן כהן, דן ביטון או קארצב על חשבון ייני כבר במחצית על מנת להפוך את המשחק ליותר יצירתי, אך בפועל אולי הצהובים היו קצת יותר דומיננטיים, אך לא מספיק איכותיים באזורים המסוכנים. מנגד, האדומים המשיכו במשחק פיזי וטקטי שנטרל את הצהובים עם דגש ליציאה להתקפות מעבר מסוכנות של האדומים. 

החילופים של ואן לוון היו מאוחרים, גמר גביע זה לא משחק שאפשר לקחת בו הימורים. טיבי היה חייב לעלות בהרכב הראשון ביחד עם יונתן כהן שהחזיר את הצהובים ואת ואן לוון בגדול למשחק לאחר בישול נפלא של גלזר, והסתננות נהדרת של כהן לרחבה עם טעות גדולה של גוטליב ושטקוס החזירו את הצהובים בגדול למשחק. מכיבוש שער השוויון של הצהובים ועד לשריקת הסיום התנהל לחץ של הצהובים מול העייפות הבולטת של שחקני הפועל, שהצליחו למשוך את המשחק להארכה. 

אנריק סבוריט נוגח (חגי מיכאלי)אנריק סבוריט נוגח (חגי מיכאלי)

האדומים בהארכה כבר נפלו מהרגליים וקלינגר היה חייב לבצע חילוף נוסף על מנת לרענן את השורות אך בפועל זה לא קרה והצהובים הענישו בשער יתרון של הרננדס לאחר מכה נייחת לזכות מכבי תל אביב, שבאה כתוצאה מעבירה על חוזז והגבהה נהדרת של דן ביטון, נגיחה לרוחב השער של בלטקסה וסיומת מקרוב של הרננדס, שהוליכה את הגביע הנכסף לצד הצהוב של העיר, לא לפני דרמה אדירה בדקות האחרונות עם שער שוויון של האדומים, שנפסל בצדק על ידי עוזרי השופט. 

האדומים יכולים להיות גאים וללכת לפגרה עם ראש מורם הם היוו יריב אמיתי ושווה כמעט לאורך כל המשחק לצהובים, אך האיכות והסגל הרחב של הצהובים הכריע את המשחק. אך בהפועל ת"א חייבים להגיב על איבוד העשתונות.

ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (איציק בלניצקי)ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (איציק בלניצקי)

ואן לוון עם חילופים מאוחרים שבסוף עזרו להכריע את המשחק, חייב להפיק לקחים ולהסיק מסקנות מהמשחק הזה לקראת העתיד. האדומים חייבים לומר תודה לבן ביטון ודן אייבינדר שהצטרפו באמצע העונה והשאירו את הקבוצה בליגה במו רגליהם וכמובן בצד הצהוב יכולים לצאת לפגרה הקצרה עם הצלחה גדולה בזירה האירופאית וזכייה בגביע המדינה עם הפנים לעונה הבאה, ויש לצהובים המון עבודה על מנת לתקן את הליקויים הבולטים לאורך כל העונה. 

הערב הסתיים בבלומפילד מאבק נהדר של הקרבה וכוח רצון עם אווירה מדהימה וססגונית. מכבי תל אביב אמנם זכתה בגביע אבל המנצחים הגדולים מהמשחק הזה יצאו האוהדים במגרש, אך לא ההתנהגות המבישה והמהומה שהייתה בסיום שלא מכבדת את המעמד.

ניר קלינגר מתלונן (איציק בלניצקי)ניר קלינגר מתלונן (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים