יום שלישי, 30.04.2024 שעה 17:15
יניב קטן

אין לגיא לוזון מקום לתירוצים

יניב קטן בטור אישי ל-ONE: יעקב שחר העניק למאמן צ'ק פתוח, אבל זאת לא חכמה רק לקנות שחקנים, צריך לדעת לחבר אותם. אבוקסיס עשה ללוזון בית ספר

מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? לשם קוראים אמנם מכבי חיפה החדשה, אבל היא נראית בדיוק כמו הגירסא הישנה שלה, קבוצה אנמית. אמנם ה-3-5-2 של גיא לוזון אמור להיות התקפי בגלל ניקיטה רוקאביצה וארנסט מאבוקה, אבל הדברים לא עובדים כמו שהוא רוצה, ובמחצית הראשונה, למעט מתפרצת אחת בדקה ה-38 שהסתיימה בהחמצה של רוקאביצה, הירוקים לא סיכנו את השער.

אני ציפיתי, טענתי וחשבתי שמכבי חיפה תרוץ חזק העונה לאליפות, אך לפחות על פי המשחק הראשון, טעיתי ובגדול. אם בני יהודה הייתה מרוכזת, היא הייתה יורדת למחצית ביתרון 0:2. לאחר העונה שעברה בה גיא לוזון למד את הקבוצה ואמר בכל מקום שהוא למד מטעויות, שחקניו לא אמורים להיתפס במערומיהם במתפרצות בצורה שכזאת.

גיא לוזון. אכזבה גדולה (נעם מורנו)גיא לוזון. אכזבה גדולה (נעם מורנו)

לדעתי זאת טעות גדולה להושיב שחקן כמו גילי ורמוט על הספסל. למרות החמצת הפנדל, הוא השחקן הכי יצירתי שיש לירוקים בסגל והוא חייב להיות על המגרש מהפתיחה. ציפיתי בחצי השני מגיא לוזון לעבור לרביעייה אחורית, להכניס את גילי לקישור ולהעביר את רוקאביצה לעמדת החלוץ, אבל לקח למאמן חמישים דקות לעשות חילוף ראשון.

בדקות שלאחר מכן מכבי חיפה עשתה כמה מהלכים לא רעים, ואף הגיעה למצב מצוין, כשגיאורגי קוסטדינוב נגח מקרוב החוצה, אבל כנראה שהירוקים לא יכולים בלי לאבד נקודות ליוסי אבוקסיס, ומתפרצת מהירה של מתן חוזז המוכשר, שעבר בקלות את עומרי בן הרוש, והביך את ההגנה הירוקה השאירה את חיפה בהלם.

אין ספק שמדובר באכזבה גדולה עבור אוהדי מכבי חיפה. במשך שלושת החודשים הראשונים שלו במועדון, גיא לוזון הסביר ותרץ, אבל זהו, לא נשאר מקום לתירוצים. אחרי שיענקל’ה שחר נתן לו צ’ק פתוח, הגיע הזמן לספק תוצאות. אין מישהו שקשור למועדון שמוכן יותר לשמוע תירוצים, אוהדי הקבוצה מחכים לראות מכבי חיפה רעבה, אגרסיבית ודורסת. המאמן קיבל סגל שראוי וצריך לרוץ לאליפות. זאת לא חכמה רק לקנות שחקנים, צריך לדעת לחבר אותם לקבוצה.

יוסי אבוקסיס. המאמן הטוב בארץ (נעם מורנו)יוסי אבוקסיס. המאמן הטוב בארץ (נעם מורנו)

ההפקרות ההגנתית של מכבי חיפה חיה ונושמת גם השנה לפחות במחזור הראשון. לאחר לא מעט הצהרות מצד לוזון שהקבוצה תהיה מסודרת, מאורגנת ומחוברת, ציפינו וקיוונו לראות מכבי חיפה שונה. קאיו, שמסומן כשחשקן שיוביל את הירוקים לאורך כל העונה, נראה רחוק מאוד מכושר משחק. לגבי קוסטדינוב, טענתי כבר בעבר שמדובר בשחקן בינוני. גל אלברמן חייב עזרה במשחק השדה.  

במחזור הבא חיפה תפגוש בסמי עופר את הפועל באר שבע, ואני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם 30,000 הצופים יראו את הקבוצה שלהם, שעברה קיץ עמוס ציפיות והשקעה כספית, נשארת עם אפס נקודות לאחר שני מחזורים.

אבל הייתה בצד השני גם קבוצה שניצחה, ולי אין ספק שיוסי אבוקסיס הוא היום המאמן הטוב בארץ. כשאתה רואה את בני יהודה אתה מבין עד כמה הוא איש מקצוע יוצא מן הכלל. הכתומים הם קבוצה טקטית, מאורגנת ומאומנת היטב. כובש השער מתן חוזז הציג משחק נהדר, ואין ספק שהוא אחד הכשרונות הגדולים שיש לנו בכדורגל הישראלי, והעונה צריכה להיות עונת הפריצה שלו.

אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים