יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:03
יניב קטן

שוב במאני טיים - מכבי חיפה לא יודעת לקחת

יניב קטן בטור אישי ל-ONE: הירוקים שיכלו לסגור את הסיפור פתחו את המאבק מחדש עבור מכבי ת"א, אבל אסור להם להוריד ראש. לוי קיבל את הקבוצה שרצה

שוב מכבי חיפה לא עומדת במשימה במאני טיים. הירוקים יכולים היו לסגור הערב (שני) את סיפור האליפות אם היו מנצחים בטוטו טרנר את הפועל באר שבע, ולא עשו זאת. ברק בכר ושחקניו הגיעו למשחק, אולי החשוב ביותר שלהם בעשר השנים האחרונות, כאשר עם ניצחון ירוק אפשר היה כבר לברך את הקבוצה על זכייה באליפות.

אך במקום זאת, הקבוצה החזירה את מכבי תל אביב עם מרץ רב למאבק, כי ניצחון של חיפה היה גומר את האלופה גם מבחינה מנטלית. ב"ש מצידה הגיעה כאנדרדוג, שיחקה מהדקה הראשונה כדורגל אגרסיבי, חכם ונכון. קיבלנו את אחת המחציות הטובות של הקבוצה מהדרום העונה, והטובה בעידן רוני לוי. הקבוצה הייתה מסודרת, מלאת אנרגיות ובאה על שכרה בדקה ה-25 עם שער פנטסטי של שגיב יחזקאל, בעזרת סיומת אדירה (טעות של בוגדן פלאניץ' בסגירה).

צ'ירון שרי (רדאד ג'בארה)צ'ירון שרי (רדאד ג'בארה)

ב"ש הגיעה מוכנה, הסתגרה נכון מאחור ויצאה להתקפות מעבר בצורה יוצאת מן הכלל. סוף סוף רוני לוי קיבל את הקבוצה שהוא רוצה לראות. מכבי חיפה פתחה במערך של 3 בלמים, וברק בכר ראה כמו כולם את היכולת החלשה של קבוצתו. המאמן, שעלה עם חוסה רודריגס כבלם שלישי, הבין את הטעות שלו וכבר בדקה ה-38 עשה חילוף וחזר למערך של 4:3:3. לזכותו של בכר ייאמר שהוא הבין שטעה ותיקן את הטעות יחסית מהר.

חיפה התקשתה כי כאשר יש ערב חלש של עומר אצילי, דולב חזיזה ונטע לביא, השחקנים המרכזיים של בכר, אז לקבוצה יש בעיה. אם אצילי וחזיזה לא במשחק, הקבוצה מתקשה להגיע למצבי הבקעה. אגב, חזיזה, למרות ערב רע של כדורגל, כמעט ניצח עבור חיפה את המשחק, כאשר מיגל ויטור בהצלה מטורפת מקו השער, מנע אולי שער אליפות.

גודסווי דוניו, מיגל ויטור, לירן ליאני ועומר אצילי (רדאד ג'בארה)גודסווי דוניו, מיגל ויטור, לירן ליאני ועומר אצילי (רדאד ג'בארה)

ב"ש ירדה לחצי עם יתרון מוצדק אחרי שהגיעה מפוקסת וחדה מאוד. בחצי השני ראינו משחק בקצב מצוין עם המון מאבקים, אגרסיביות ואמוציות בין השחקנים. מכבי חיפה, ששינתה את המערך והשתלטה על מרכז המגרש, נראתה טוב יותר וחזרה למשחק עם כדור חופשי פנטסטי של צ’ירון שרי.

היכולת הטובה יותר לא הספיקה למכבי חיפה לקחת 3 נקודות יקרות מאוד, כאשר בסיום ראינו פרצופים מאוכזבים של שחקני המולכיה, כי היא הגיעה למשחק בו הייתה חייבת לקחת את שלוש הנקודות ולעשות צעד משמעותי לאליפות.

ברק בכר (מרטין גוטדאמק)ברק בכר (מרטין גוטדאמק)

למרות האכזבה, הדבר האחרון שמכבי חיפה צריכה זה להוריד את הראש. הקבוצה חייבת להמשיך בדרך שלה, על אף העובדה שזו הפעם השנייה העונה שבה היא לא הצליחה לסגור את הסיפור. כזכור, במשחק העונה בליגה הסדירה היא יכולה הייתה להגדיל ל-11 הפרש ממכבי ת”א, אך הפסידה בתוספת הזמן. גם הפעם לא הצליחו הירוקים לעשות את הצעד המשמעותי לתואר, אך הם צריכים להמשיך בדרך שלהם, כי רק ככה הם ישיגו את האליפות.

בשורה התחתונה, מכבי חיפה בפלייאוף העליון עם 3 תוצאות תיקו מחמישה משחקים, נתון שמראה שקבוצות הפלייאוף העליון עושות חיים קשים למוליכות, וסיפור האליפות יימשך עד הדקה האחרונה של העונה. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים