יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:04
חיים רביבו

מצטער, אבל הקמפיין גמור

חיים רביבו בטור אישי ל-ONE: תיאורטית זה אפשרי, מעשית אין סיכוי. יש ליקויים בחלק ההגנתי. אלברמן המצטיין מול לוקסמבורג. צריך לבנות על חמד

לוקסמבורג השיגה את המטרה שלה - להפסיד בכמה שפחות שערים או לפחות בפחות מהפעם הקודמת בה הובסה 6:0 בבית. המטרה של ישראל הייתה להשיג שלוש נקודות, אבל זה היה ברור שלא ננצח בתוצאה גבוהה כמו במשחק הקודם.

במשך 80 דקות, לוקסמבורג הגיעה לשער שלנו פעם אחת, אבל בעשר הדקות האחרונות, כשהייתה ירידת מתח בנבחרת, הם הצליחו לסכן את דודו אוואט עוד שבע פעמים.

למרות שני הניצחונות הללו, אין לנו סיכוי לעשות משהו בקמפיין הזה, הוא גמור. מתברר שנצטרך להילחם מול פורטוגל על המקום השני, בעיקר אחרי שרוסיה ניצחה את אזרבייג'אן וזה ברור שהיא תעלה. תיאורטית זה אפשרי, מעשית זה חסר סיכוי.

עדן בן בסט מקבל ברכות על השער (יוסי ציפקיס)
שחקני הנבחרת. אין סיכוי להעפיל (יוסי ציפקיס)
 

קשה לאמוד את הדברים החיוביים של נבחרת ישראל מול נבחרת חלשה כמו לוקסמבורג, אחת הגרועות שראיתי, אבל גם מול קונוסים קשה מאוד. אני מתאר לעצמי שהנבחרת הצעירה טובה בארבע דרגות מהנבחרת הזאת ולכן צריך לעשות משחקים רציניים מולה. בזמני היינו עושים את זה.  אני שיחקתי עשרות פעמים עד שהגעתי לנבחרת הבוגרת.

למרות הניצחונות, עדיין יש ליקויים בחלק ההגנתי. הנעת הכדור היא איטית ומול חלוצים מהירים ומתוחכמים יהיה קשה. הנבחרת צריכה לצופף את הרווחים כי אי אפשר להמשיך עם המרחקים הללו.

אני בטוח שרובכם לא שמתם לב מי היה השחקן המצטיין במשחק ואם הייתי שואל אתכם הייתם בוחרים בחמד, מליקסון, בן בסט או ביברס נאתכו, אבל המצטיין שלי הוא גל אלברמן.

גל אלברמן (יוסי ציפקיס)
גל אלברמן. המצטיין במשחק (יוסי ציפקיס)
 

אלברמן עשה עבודה נפלאה, מבחינתי הוא היה המנוע של הנבחרת. זה גל שאני אוהב, גל הישן, עם הרבה ביטחון, תנועה והכי חשוב כל הזמן היה לאופציית מסירה. מתי שצריך לבקר אני מבקר, אבל הפעם מגיעות לו כל המחמאות.

בעיה קשה שצריך לשים לב בנבחרת היא שלא מעט דקות מהמשחק משחקים על הצד השמאלי של המגרש וכשזה קורה, השמאליים מתעייפים. תתארו לכם שהייתם הולכים הרבה זמן על רגל אחת, לא תתעייפו? אלעד גבאי היה פנוי כל-כך הרבה פעמים ולמעט ביברס שהעביר כדורים ימינה לא ראיתי את זה קורה.

אני אוהב שמאור מליקסון פעיל על המגרש, רץ ומניע את הכדור, אבל יש פעמים שהוא עובר לצד השני ועוזב את המקום שלו. זה בסדר מול לוקסמבורג, אבל מול פורטוגל זה יהיה בעוכרינו בחלק ההגנתי.

המצטיין של הנבחרת בשני המשחקים הוא תומר חמד. אמרתי בתחילת הקמפיין שהמאמן צריך לבנות את הנבחרת על חלוץ כמו חמד ולתת לו לשחק גם במשחקים שהוא לא מצליח לכבוש.

חמד חוגג (משה חרמון)
חמד. גוטמן צריך לבנות עליו (משה חרמון)
 

המשחק מול פורטוגל הוא מכריע מכל הבחינות. אם נפסיד, אנחנו נצטרך לחשוב על הקמפיין הבא, מה שאומר להזיז את הוותיקים הצידה ולא לבנות עליהם ליורו 2016. מדובר בבניון, אוואט, יואב זיו, קינן וכדומה. כל זמן שיש לנו סיכוי, הם צריכים להיות בנבחרת והם בורג חשוב, אבל אם אין סיכוי להצליח, גם תיאורטית, כדאי להכניס את הצעירים.

אחרי המשחק מול פורטוגל יגיע רגע המפנה. או שגוטמן יפוטר או שהוא יתפטר או שיהיה צריך להחתים אותו מיד לקמפיין הבא. לאחר המשחק בחודש מארס צריכה להתקבל החלטה אם ממשיכים איתו. אם כן, גוטמן צריך לומר "תנו לי לבנות לפי הדרך שלי". אם בהתאחדות לא רוצים את גוטמן, שיגידו תודה, יביאו מאמן ושיחתימו אותו לקמפיין מההתחלה כדי שיבנה כאן נבחרת כשהתוצאות ההתחלתיות לא חשובות בכלל.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים