יום חמישי, 18.04.2024 שעה 15:15
חיים רביבו

מליקסון ובן בסט הפתיעו

חיים רביבו בטור אישי ל-ONE: השינויים עבדו, ראדי גם היה פנטסטי. ההגנה? בעיה שמתחילה בנוער. בניון היה צריך לשחק. ומילה על המחליף יואב זיו

אני לא יכול להגיד שהופתעתי מהניצחון של נבחרת ישראל. ראיתי לא מעט דברים שעודדו אותי, למשל החלק ההתקפי שמורכב מחמד, בן בסט, ראדי ומליקסון שהיו מצויינים. זה נכון שזה לא קל להבקיע שישה שערים במשחק אחד, אבל חשוב להבין ואני אומר את זה בסימן קריאה גדול, צריך לשחק בצורה הזאת גם ברמות הגבוהות יותר מול נבחרות טובות יותר.

ההפתעה החיובית שלי הערב היא מאור מליקסון. הוא שיחק טוב מאוד והוא צריך לקחת את היכולת הזו גם למשחקים הבאים מול כל הנבחרות שישחקו מול ישראל, מה שלא ראינו ממנו במשחקים הקודמים.

תומר חמד (רויטרס)
תומר חמד. לא כל יום לוקסמבורג (רויטרס)
 

המנהיג שלי על המגרש היה מהרן ראדי ששיחק פנטסטי, נמצא בכושר מצוין, וזה מוכיח שאם הוא טוב במכבי ת"א וטוב לליגה הוא טוב גם לנבחרת. הפתעה נוספת היא עדן בן בסט, אהבתי לראות את הנעת הכדור שלו על המגרש. עם זאת אני עדיין לא בטוח שמה שראינו יעבוד מול נבחרות ברמה גבוהה יותר.

החלק הפחות טוב הוא ההגנה ואני לא מדבר רק על הרביעייה האחורית אלא באופן כללי. אנחנו לוקים בחסר ברמת הטכניקה, אין הנעת כדור, אין מסירות בין שחקני ההגנה שיתנו מנוחה לקישור, אין תנועה לקבלת הכדור וזה נובע מהעובדה שיש לנו מעט מאוד שחקני הגנה טובים בארץ. מאוד קשה לגדל שחקני הגנה, כל הילדים מעוניינים להיות שחקני התקפה, זה יותר אטרקטיבי וזו אחת הבעיות הגדולות של מחלקות הנוער - לא מגדלים ילדים לעשות הגנה.

מליקסון (רויטרס)
מליקסון. רק שימשיך את היכולת הזו (רויטרס)
 

כמה מילים בנושא יוסי בניון. כמו שאני מכיר את יוסי, הוא ידע שהנבחרת תנצח ורצה בהצלחת הקמפיין. הוא עוד יחזור וזה טוב שזה יקרה כשהנבחרת בתקופה טובה. עם כל הכבוד, יוסי היה צריך לקחת חלק במשחק הזה, זה בדיוק המשחק להחזיר לו את הביטחון. אולי לא לכל 90 הדקות אבל לפחות לחלק מהן.

אי אפשר לשכוח שיוסי בניון בשנה-שנתיים האחרונות לא ממש משחק בקבוצות שלו, ודווקא הנבחרת זה מקום המפלט, שם אוהבים אותו והוא מרגיש נוח. השחקנים שמשחקים בחו"ל מחכים למשחקי הנבחרת שם צוברים ביטחון, הם חוזרים לארץ, לחברים, למשפחה, לשפה ולתרבות. ההרגשה שלא מזמנים אותך היא מאכזבת. בנוסף לא ראיתי שחקנים שמשחקים יותר טוב ממנו, בטח לא בתפקיד שלו. יוסי צריך להיות בנבחרת, ואם לא לכל אורך 90 הדקות אז המאמן יכול לראות אותו כחלק מהצוות המקצועי. אני מאוד אוהב את ההתנהלות של הקפטן שלנו בפרשה, לא הגיב, לא דיבר בנושא. יוסי בניון הוא ג'נטלמן! הוא יכול היה לחמם את האווירה ובחר שלא.

בניון (משה חרמון)
בניון. היה אפשר להחזיר לו את הביטחון דווקא עכשיו (משה חרמון)
 

לקראת המשחק כאן בארץ ביום שלישי זה טבעי שיהיו ציפיות גבוהות אבל המשחק כאן לא רק שלא יהיה קל יותר, הוא יהיה יותר קשה. עם זאת אנחנו טובים מלוקסמבורג והשער שהבקענו בדקה הרביעית נתן לנו ביטחון והחזיר את היריבה למקום הטבעי שלה. אני מאמין שכאן באצטדיון ר"ג הנבחרת שלנו תמשיך את המומנטום החיובי ותנצח.

לסיום, שחקני הנבחרת חייבים להבין שיש הבדל בין הכניסה שלהם כמחליפים בקבוצות שלהם לבין החילוף במדי הנבחרת. בנבחרת ישראל המחויבות גדולה יותר, שחקן צריך לשנות את פני המשחק, צריך להיות השחקן שידברו עליו, זה שעשה את השינוי והשפיע. הבנת את זה יואב זיו?            

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים