יום שבת, 18.05.2024 שעה 17:38
ליגה ספרדית 23-24
9322-8336ריאל מדריד1
7643-7235ברצלונה2
7545-7536ג'ירונה3
7339-6736אתלטיקו מדריד4
6237-5836אתלטיק בילבאו5
5541-4635בטיס6
5437-4835ריאל סוסיאדד7
5160-6036ויאריאל8
4839-3735ולנסיה9
4351-4136חטאפה10
4245-3436אלאבס11
4150-4736סביליה12
4154-4036אוססונה13
3844-2936ראיו וייקאנו14
3754-4236סלטה ויגו15
3744-3035לאס פלמאס16
3641-2936מיורקה17
3249-2536קאדיס18
2170-3736גרנאדה19
1770-3535אלמריה20
לוח משחקים
  • אלאבס
  • שבת, 18/05, 22:00
  • חטאפה
  • אתלטיק בילבאו
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • סביליה
  • אתלטיקו מדריד
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • אוססונה
  • ברצלונה
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • ראיו וייקאנו
  • בטיס
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • ריאל סוסיאדד
  • קאדיס
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • לאס פלמאס
  • מיורקה
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • אלמריה
  • גרנאדה
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • סלטה ויגו
  • ולנסיה
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • ג'ירונה
  • ויאריאל
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • ריאל מדריד

שילוב מנצח בדרך לאליפות קלילה של ריאל

השקט הנפשי של אנצ'לוטי והתרומה הנפלאה של בלינגהאם הובילו לזכייה דווקא בעונה שהחלה עם ציפיות נמוכות עקב הפציעות ועזיבת בנזמה. הקרדיט למאמן

|
בלינגהאם ואנצ'לוטי (רויטרס)
בלינגהאם ואנצ'לוטי (רויטרס)

בעוד ריאל מדריד חוגגת אליפות ארבעה מחזורים שלמים לסיום העונה, כדאי לחזור אחורה בזמן, לשבוע בו נפתחה הליגה הספרדית. יומיים לפני הביקור המאתגר בסן מאמס במחזור הראשון, קרע טיבו קורטואה את הרצועות בברכו. במהלך המפגש עצמו מול אתלטיק בילבאו, קרע גם אדר מיליטאו את הרצועות בברכו. ריאל איבדה במקביל את השוער הראשון ואת הבלם המוביל, זאת כאשר הפרשנים ניבאו לה בכל מקרה עוד קודם לכן עונה קשה במיוחד.

כי קארים בנזמה עזב לטובת הכסף הסעודי, ולא הוחתם לא מחליף בחוד ההתקפה. היחיד שהגיע כדי למלא קצת את החור העצום שנפער בסגל הוא חוסלו, אבל איש לא ראה בחלוץ הוותיק שהושאל מאספניול שחקן הרכב לגיטימי. הכוכב הנוצץ היחיד שהגיע היה ג'וד בלינגהאם, שנרכש מדורטמונד תמורת 103 מיליון אירו, וזו בהחלט הייתה סיבה לחגיגה, אך הוא הצטרף לכאורה לחוליית הקישור כדי לרשת בהדרגה את לוקה מודריץ' ואת טוני קרוס.

אם כך, האיזון במערכת הופר לכאורה בהשוואה לעונה שעברה. האופטימיים תלו תקוות בברהים דיאס שחזר מהשאלה ארוכה במילאן, אבל הוא הגיע למשבצת של מרקו אסנסיו שעזב בתום חוזהו לפאריס סן ז'רמן. ההתלהבות סביב בואו של ילד הפלא הטורקי ארדה גולר נעצרה כשהוא נפצע עוד לפני תחילת העונה.

האליפות חזרה למדריד: 0:3 לריאל על קאדיס

מומחים לא מעטים קבעו כי הקבוצה נחלשה בהשוואה לזו שאיבדה את האליפות לברצלונה בעונה שעברה, ולא סמכו על מאמן שחי על זמן שאול. וכן, כך הוגדר קרלו אנצ'לוטי. היה לו חוזה עד קיץ 2024, ואז הוא היה אמור להדריך את נבחרת ברזיל. כך, לפחות, התבטא קבל עם ועדה נשיא ההתאחדות הברזילאית בכבודו ובעצמו, אשר סירב למנות מאמן קבוע אחר בהמתנה לאיטלקי.

עם איתותים כה ברורים מדרום אמריקה, לא היה קשה להשתכנע. על רקע הזעזועים האלה, האלופה מקטלוניה נראתה כמו קבוצה יציבה יותר, ואז באו שתי הפציעות הקשות. לו מישהו היה אומר שריאל תטייל לתואר בקלילות מזהירה, תוך שהיא סופגת 22 שערים ב-34 מחזורים – כפול מברצלונה! – היו מבקשים ממנו להפסיק לפלוט שטויות. 

ריאל טיילה לאליפות קלילה. אנצ'לוטי (רויטרס)ריאל טיילה לאליפות קלילה. אנצ'לוטי (רויטרס)

והנה זה קרה. הזכייה של ריאל באליפות כה חלקה ועצומתית שהיא אפילו לא ממש ריגשה במיוחד את אוהדיה אתמול. הם ידעו כבר מזמן שהכתר נמצא בכיסו של אנצ'לוטי, ותשומת הלב עברה לליגת האלופות. ביום רביעי יש ללבנים משחק גומלין בחצי הגמר מול באיירן בסנטיאגו ברנבאו, אחרי 2:2 דרמטי במינכן, ושם ממוקדים המאמצים.

המרוץ בליגה התנהל על אש קטנה ממש, וגם היא כבתה כאשר בלינגהאם הפציץ את שער הניצחון בקלאסיקו בזמן פציעות לפני שבועיים. גם בלעדיו היתה ריאל מסיימת בפסגה, אך היתה לרגע הזה השפעה מכוננת. ריאל השלימה ניצחון כפול על בארסה (ואפילו משולש אם לוקחים בחשבון את ה-1:4 בסופרקופה), והכוכב האנגלי שוב עשה זאת במופע ווינריות שהזכיר את תחילת העונה הסנסציונית.

מופע של ווינריות. בלינגהאם (רויטרס)מופע של ווינריות. בלינגהאם (רויטרס)

בזכות בלינגהאם חזר לריאל הביטחון העצמי שהתערער בעונה שעברה. השחקנים הגיעו לעונה החדשה בחשש גדול, כאשר גם מכת הפציעות ועתידו המעורפל של אנצ'לוטי השפיעו עליהם – פשוט אי אפשר להתעלם מכך. ואז האנגלי החל להבקיע שערים קריטיים פעם אחר פעם.

הוא מצא את הרשת בכל 4 המשחקים הראשונים שלו בליגה הספרדית, כולל שערי ניצחון מאוחרים מול סלטה ויגו וחטאפה. הוא עשה זאת בדקה ה-94 גם במחזור הראשון בליגת האלופות מול אוניון ברלין. הוא כבש במשחק המרכזי מול ג'ירונה החצופה שדהרה בפסגה. הוא הכניע את נאפולי. הרצף נמשך ונמשך, ואז בא הצמד מול ברצלונה בקלאסיקו הראשון בחייו, כולל שער ניצחון בזמן פציעות. זה היה פשוט בלתי נתפס, וההצגות האלה חוללו שינוי תודעתי מבחינת ריאל. עם סופרסטאר כזה, היא הרגישה כמעט חסינה. היציבות הזו הפכה אותה לפייבוריטית.

הווינר של מדריד. בלינגהאם (רויטרס)הווינר של מדריד. בלינגהאם (רויטרס)

בלינגהאם היה רכש אדיר והיסטורי שבא כדי להגדיר עידן, וקל היה להבין זאת עוד לפני תחילת העונה – כתבנו על כך כאן. ואולם, איש אפשר היה לחזות כי ייכנס לנעליו של בנזמה מבחינת התקופה ההתקפית. העובדה כי בלינגהאם הוא סגן מלך השערים בספרד כיום עם 18 לא פחות ממדהימה כשנזכרים שהוא הבקיע 12 שערי ליגה בלבד ב-3 עונות בדורטמונד במצטבר.

ההתאקלמות המהירה להפליא תרמה לכך, אך חשובה עוד יותר הייתה הבחירה של אנצ'לוטי להעניק לאנגלי חופש פעולה כה נרחב בחלק הקדמי. שינוי התפקיד הזה היה מבריק, והאיטלקי אף העביר מסר ברור לקשר החדש שלו כאשר לא הוחתם יורש אמיתי לצרפתי. 

מי היה מאמין שדווקא בלינגהאם ייכנס לנעליו הגדולות. בנזמה (האתר הרשמי של אל איתיחאד)מי היה מאמין שדווקא בלינגהאם ייכנס לנעליו הגדולות. בנזמה (האתר הרשמי של אל איתיחאד)

שינוי השיטה היווה הימור מסוכן על הנייר. אנצ'לוטי נטש את מערך ה-4-3-3 עם שני הברזילאים באגפים, תוך שהוא מסיט את ויניסיוס ואת רודריגו לעמדות מרכזיות קצת יותר בחלק ניכר מהמשחקים. לבלינגהאם הייתה שמורה עמדת הקשר הקדמי ביהלום ב-4-4-2, אך בפועל ניתן היה לראות אותו כסוג של תשע מדומה. המתכון הזה עבד ועלה על כל הציפיות. ב-2021/22, עם בנזמה בכושר נפלא ו-ויניסיוס בעונת הפריצה החלומית שלו, זכתה ריאל באליפות כשהיא כובשת 80 שערים ב-38 מחזורים.

העונה יש לה 74 שערי זכות ב-34 מחזורים, כלומר היא צפויה לסיים מאזן טוב יותר בהשוואה ללפני שנתיים. היא גם צברה כבר עכשיו יותר נקודות בהשוואה ל-2021/22 – 87 כעת לעומת 86 אז. מבחינת סטטיסטית, זו אחת העונות הטובות בהיסטוריה של ריאל, עם הפסד בודד עד כה, בדרבי לאתלטיקו אי שם בספטמבר. בהתחשב בכל הבעיות והמגבלות בסגל, היא מופלאה אפילו יותר – והקרדיט מגיע למאמן.

הקרדיט למאמן. שחקני ריאל מדריד (רויטרס)הקרדיט למאמן. שחקני ריאל מדריד (רויטרס)

במקום להיות סוג של ברווז צולע, דהר אנצ'לוטי לאחת העונות הטובות בחייו. אם יזכה בליגת האלופות, היא תהיה הטובה ביותר. הוא עשה זאת בדרך המיוחדת שלו – בשקט תעשייתי מופתי. יכולתו של האיטלקי ליצור אווירה רגועה כמעט בכל מצב היא שהופכת אותו לאיש מקצוע כה משובח. מאמנים רבים היו מאבדים את העשתונות ומכינים תירוצים בעקבות פציעותיהם של קורטואה ומיליטאו, אבל אנצ'לוטי הגיב בהרמת גבה.

הוא החליט לא להחתים בלם חדש אפילו כאשר דויד אלאבה קרע אף הוא רצועות בדצמבר, ובחר להסתדר עם מה שיש. זה כלל את אנטוניו רודיגר שנהנה מאוד מהאחריות המיוחדת שהושמה על כתפיו, ולעתים את אוריליאן טשואמני שלמד להיות בלם כאילו היה מרסל דסאי. אפילו המגן הימני דני קרבחאל, שסיפק עונה נפלאה, נוסה בהצלחה כבלם.

מנהיג ההגנה. רודיגר (רויטרס)מנהיג ההגנה. רודיגר (רויטרס)

אנצ'לוטי אף יודע להודות בטעויות תוך כדי תנועה. הוא לא סמך על אנדריי לונין כשוער ראשון, וריאל מיהרה להחתים בהשאלה מצ'לסי את קפה, אבל פציעה של הספרדי העניקה צ'אנס לאוקראיני. כאשר הוא לקח אותו בשתי הידיים, השאיר אותו הבוס בהרכב, וקיבל הצגות מופלאות במשחקים לא מעטים – כולל נגד לייפציג ומנצ'סטר סיטי בליגת האלופות. וקפה? הוא מקבל מחמאות רבות על כך שלא התמרמר מהשינוי במעמדו, ואף העניק ללונין עצות מצוינות. למשל, הוא זה שהמליץ לא לזנק לפני הבעיטה של ברנרדו סילבה בדו קרב הפנדלים ברבע הגמר, והפורטוגלי אכן שלח פאננקה שנעצרה. 

קפה הוא לא השחקן היחיד שלא הפר את ההרמוניה בחדר ההלבשה למרות שאינו מקבל דקות. מודריץ' משחק העונה הרבה פחות מהרגיל, והמנהיג הקרואטי דיבר על כך לא פעם בתקשורת, אך זה לא מונע ממנו לגלות מקצוענות מושלמת, ולהפגין תשוקה בכל רגע על הדשא. המנטור האיטלקי שמר על יחסים תקינים מאוד איתו, ואפשר להבין מדוע הוא שומר את כוחותיו של מודריץ'. קרוס ממשיך לנהל את המשחק ביציבות, פדריקו ואלוורדה הוא המנוע המושלם, וגם טשואמני ואדוארדו קמאבינגה רק הולכים ומשתבחים. בסגל הזה של ריאל כולם מושכים באותו כיוון, ולאנצ'לוטי יש חלק עצום בכך. 

קיווה לשחק יותר, אבל מפגין מקצוענות. מודריץ' (רויטרס)קיווה לשחק יותר, אבל מפגין מקצוענות. מודריץ' (רויטרס)

ריאל הפכה לפייבוריטית ברורה כבר בסיבוב הראשון, והמערכת התייצבה עוד יותר כאשר האיטלקי הסיר את הספקות והאריך את החוזה עד 2026. התברר שההצהרות של ההתאחדות הברזילאית על החתימה שסוכמה היו לא יותר מבלוף – זה מדהים כשלעצמו, אבל עבור ריאל זו הייתה ברכה אמיתית. את שנת 2024 פתחו הלבנים כשהעתיד יציב וברור הרבה יותר, וקצב צבירת הנקודות אפילו השתדרג. בלינגהאם אמנם כבש פחות, אבל הפציץ צמד ב-0:4 על ג'ירונה בפברואר שסגר מעשית את הסיפור. בינתיים, גם ויניסיוס העביר הילוך, רודריגו נהנה עד הגג כאשר שולב משמאל, והמכונה הלבנה הייתה בלתי ניתנת לעצירה. 

היא אף השאירה טעם של עוד. יש תחושה שהסגל הזה עדיין לא מיצה את הפוטנציאל. ההגנה יכולה להיות אפילו יותר טובה, קל וחומר כאשר מיליטאו ואלאבה יהיו בריאים. בלינגהאם יהיה טוב עוד יותר, וכך גם ויניסיוס, רודריגו, ואלוורדה, טשואמני וקמאבינגה.

ריאל השאירה טעם של עוד. ויניסיוס וג'וד בלינגהאם (רויטרס)ריאל השאירה טעם של עוד. ויניסיוס וג'וד בלינגהאם (רויטרס)

בעונה הבאה יצטרף אליהם גם אנדריק, שכבר מכיר היטב את הברזילאים מהנבחרת, ולכן שילובו עשוי להיות חלק. ויש רק סימן שאלה מרכזי אחד – איך ייכנס למערכת הזו קיליאן אמבפה? הצרפתי יכול, כמובן, לשדרג אותה עוד יותר, אך הוא מסוגל גם להרוס את האיזון, הן על המגרש והן בחדר ההלבשה. אין מאמן מתאים יותר לקלוט אותו מאשר אנצ'לוטי, אך אפילו איתו ההצלחה לא מובטחת, וזה יהיה אתגר עצום.

אבל יהיה לנו עוד זמן לדסקס את הסוגיה הזו לקראת העונה הבאה. בינתיים, ריאל יכולה לחגוג אליפות ולנסות להשלים עונה קסומה במיוחד עם זכייה בליגת האלופות.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */