יום חמישי, 16.05.2024 שעה 05:52
ליגה ספרדית 23-24
9022-7835ריאל מדריד1
7643-7235ברצלונה2
7544-7535ג'ירונה3
7039-6435אתלטיקו מדריד4
6235-5735אתלטיק בילבאו5
5541-4635בטיס6
5437-4835ריאל סוסיאדד7
4860-5935ויאריאל8
4839-3735ולנסיה9
4348-4135חטאפה10
4240-3435אלאבס11
4149-4735סביליה12
4053-3935אוססונה13
3744-3035לאס פלמאס14
3540-2835מיורקה15
3543-2735ראיו וייקאנו16
3453-4035סלטה ויגו17
2949-2435קאדיס18
2168-3635גרנאדה19
1770-3535אלמריה20
לוח משחקים
  • אוססונה
  • 1 - 1
  • מיורקה
  • ריאל מדריד
  • 0 - 5
  • אלאבס
  • ג'ירונה
  • 1 - 0
  • ויאריאל
  • סביליה
  • 1 - 0
  • קאדיס
  • ראיו וייקאנו
  • 1 - 2
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • 1 - 2
  • אתלטיק בילבאו
  • חטאפה
  • 3 - 0
  • אתלטיקו מדריד
  • לאס פלמאס
  • חמישי, 16/05, 20:30
  • בטיס
  • אלמריה
  • חמישי, 16/05, 22:30
  • ברצלונה
  • ריאל סוסיאדד
  • חמישי, 16/05, 23:00
  • ולנסיה

הכי חשוב בריאל? רודיגר הפך למנהיג הדומיננטי

אי אפשר להגזים בחשיבות הבלם, במיוחד אחרי פציעות מיליטאו ואלאבה. הוא גוער אפילו בבלינגהאם, כבש שער ניצחון קריטי ומשמעותי לא פחות מחוץ למגרש

|
אנטוניו רודיגר (La Liga)
אנטוניו רודיגר (La Liga)

אנטוניו רודיגר לא התנגד כאשר חבריו לריאל מדריד הרביצו לו בבדיחות דעת אחרי שער הניצחון על מיורקה אתמול בסנטיאגו ברנבאו. הם התנפלו בשמחה על הבלם בעקבות הנגיחה בדקה ה-78 שהניבה 0:1 במשחק לא מזהיר שפתח את שנת 2024, ואפשר גם לספוג כמה מכות אם אתה מביא את הנקודות. מדובר באירוע נדיר, ואפשר להבין את ההתלהבות. חוץ מזה, שערו הקודם של הגרמני היה כואב פי כמה מבחינתו.

היה זה לפני יותר משנה, באוקטובר 2022, אז נגח רודיגר את השוויון מול שחטאר דונייצק עמוק בתוך זמן הפציעות בשלב הבתים בליגת האלופות. הוא ניצל אז יציאה גרועה של השוער האוקראיני הצעיר אנטולי טרובין שהתנגש בראשו בעוצמה אדירה בעוד הכדור עשה את דרכו לרשת.

דימום מסיבי השאיר כתמים אדומים על החולצה הלבנה, והרופאים אף דרשו ממנו לרדת מיד לחדר ההלבשה בניגוד לרצונו – הוא הרי השתוקק להישאר על הדשא בשניות שנותרו עד לשריקת הסיום כדי לוודא שהתיקו יישמר. הפציעה לא הייתה סימפתית, והצלקת נותרה על מצחו עד היום, אבל הבלם לא התרגש. "הייתי מכוער קודם, ואני מכוער גם עכשיו. אין שום שינוי", הוא טען בהומור אופייני.

אלופת החורף: ריאל מדריד מכריעה את מיורקה

עם כל הכבוד לדרמה, אגב, התיקו לא היה חשוב במיוחד מבחינת ריאל. השער של רודיגר בעיקר אכזב את כל האוהדים הניטרליים שתמכו בשחטאר שנתנה פייט פנטסטי בעיצומה של המלחמה והייתה קרובה להישג מורלי חשוב. לעומת זאת, הלבנים היו מעפילים בקלילות לשמינית הגמר מהמקום הראשון גם ללא הנקודה המדוברת. באשר לשערו הראשון של רודיגר בקבוצתו החדשה, שהובקע חודש קודם לכן בספטמבר 2022, הוא פשוט היה לפרוטוקול בלבד, בדקות הסיום בניצחון 1:4 על מיורקה. וזהו – עד אתמול לא היו לו כיבושים נוספים במדי ריאל.

הביצוע אתמול, אם כך, היווה תרומה התקפית קריטית ראשונה של רודיגר עבור ריאל. הפעם היה זה שער מכונן, כי הוא השאיר את הלבנים בפסגה לפני ג'ירונה שרשמה 3:4 מטורף על אתלטיקו מדריד בהמשך הערב. שתי הנקודות האלה עשויות להיות קריטיות בטבלה הסופית, ומי יודע – אולי אף יכריעו את גורל האליפות.

סידר נקודות קריטיות שיכריעו את האליפות? רודיגר (רויטרס)סידר נקודות קריטיות שיכריעו את האליפות? רודיגר (רויטרס)

עד עכשיו, היה חתום ג'וד בלינגהאם על רוב הכיבושים החשובים של ריאל העונה, אבל אתמול גם הקשר האנגלי המחונן הפגין יכולת בינונית מינוס, אז מישהו היה צריך להיכנס לנעליו. הגרמני עשה את זה והפך לרגע קט לסקורר.

אפרופו בלינגהאם. הפתיחה המדהימה לקדנציה שלו בסנטיאגו ברנבאו חורגת מגבולות הדמיון, וגם הוא עצמו עלול לאבד את הקשר עם המציאות. מישהו צריך לעזור לו לשמור את הרגליים על הקרקע, ורודיגר נזעק למשימה אחרי שהאנגלי כבש את שער הליגה ה-12 שלו העונה באצטדיונה של בטיס בתחילת דצמבר. הכוכב הצעיר התעמת עם אוהדי המארחת אחרי הכיבוש והקניט אותם, והגרמני דהר לעברו על מנת להפסיק את החגיגה המיותרת ולגרור אותו בחזרה למרכז המגרש. הוא אפילו העיר לשופט שעליו להפעיל את סמכותו ולהעיר לבלינגהאם על התנהלותו. כך פועל מנהיג אמיתי, ואין עוררין על העובדה הזו – רודיגר הוא אחד המנהיגים החשובים ביותר בסגל.

בלינגהאם ורודיגר (רויטרס)בלינגהאם ורודיגר (רויטרס)

זה לא דבר של מה בכך עבור שחקן הגיע רק לפני שנה וחצי והצטרף לחדר הלבשה עמוס כוכבים, אבל את קולו של הבלם אפשר לשמוע תמיד. הוא לא השתדל לבלוט בכוח, ובראיונות התייחס בכבוד רב לוותיקים שהיו שם לפניו. "אני בר מזל לשתף פעולה עם קארים בנזמה, לוקה מודריץ' וטוני קרוס", הוא הצהיר, אבל השפעתו כבירה בכל זאת. עכשיו, כאשר החלוץ הצרפתי כבר עזב, בעוד המאסטרו הקרואטי מקבל פחות דקות משחק, מנהיגותו של רודיגר על הדשא חיונית אפילו יותר. בצ'לסי מתגעגעים לכישוריו להוביל ולתת דוגמה לא פחות מאשר ליכולותיו בהגנה. 

כי רודיגר הוא שחקן שלא קל להחליף. עם כל הכבוד לטיאגו סילבה, הוא לא מתקרב במנהיגותו לעוצמות של הבלם הגרמני, והן חסרות מאוד במיוחד כאשר הסגל כה צעיר ונבנה טלאי על טלאי בסטמפורד ברידג'. האחריות לעזיבתו בהעברה חופשית נופלת, כמובן, על ההנהלה הקודמת שהציעה תנאים כספיים אשר נתפסו כמעליבים מבחינת השחקן, ולא עשתה מאמץ מיוחד למנוע את מעברו לריאל.

מעולה, אבל לא מנהיג כמו רודיגר. טיאגו סילבה (רויטרס)מעולה, אבל לא מנהיג כמו רודיגר. טיאגו סילבה (רויטרס)

בחודשים האחרונים שלו במועדון, ידיהם של רומן אברמוביץ' ומרינה גרנובסקיה היו כבולות בכל מקרה לאור הסנקציות שהוטלו עליהם, ובנסיבות אלה הסיכויים להשאיר את השחקן שקיבל הצעה נהדרת מפלורנטינו פרס היו קלושים עוד יותר. בכל מקרה, רודיגר ראה במעבר הזה קידום מקצועי משמעותי, וגם אתגר חדש. עם צ'לסי הוא כבר זכה בליגת האלופות, ולא ניתן היה להשתדרג מעבר לכך. בריאל, הציפיות והמאבק על המקום בהרכב הציבו בפניו רף חדש לגמרי.

"במדריד יש לחץ אפילו כשאתה נוהג לאימון", אמר רודיגר בציניות מסוימת, והדגיש שהוא אוהב את הלחץ הזה. הוא בריא לו, והתחרות על המקום בהרכב מול דויד אלאבה ואדר מיליטאו הכריחה אותו להתאמץ יותר ולהפיק מעצמו את המיטב. אחרי התאקלמות קצרה יחסית, הוא תפס מקום קבוע יחסית אצל קרלו אנצ'לוטי, אם כי הושאר על הספסל בשני המפגשים מול האקסית ברבע גמר ליגת האלופות אשתקד, וכך גם במשחק הגומלין בחצי הגמר בו הובסו הלבנים 4:0 בידי מנצ'סטר סיטי. האם התוצאה הייתה שונה לו היה על הדשא מהדקה הראשונה? אין לדעת, ורודיגר גם לא היה חף מטעויות בעונתו הראשונה במדריד, אבל ההערכה כלפיו הלכה והאמירה ככל שחלפו החודשים. 

"במדריד יש לחץ אפילו בדרך לאימון". שחקני ריאל חוגגים עם אנטוניו רודיגר (רויטרס)"במדריד יש לחץ אפילו בדרך לאימון". שחקני ריאל חוגגים עם אנטוניו רודיגר (רויטרס)

העונה הוא כבר השחקן החשוב ביותר בעורף לנוכח רצף הפציעות. מיליטאו קרע רצועות בברכו במחזור הראשון, וגורל דומה המתין לאלאבה בחודש שעבר. רודיגר נותר הבלם הטבעי היחיד בסגל, לצד הקפטן נאצ'ו שמסוגל למלא את כל העמדות בהגנה. השעייתו של הספרדי גרמה לאנצ'לוטי להציב אתמול את אורליאן טשואמני במרכז ההגנה, והשילוב הזה עבד היטב בעיקר בזכות היכולת של רודיגר לנהל את הכל.

ריאל לא מתכוונת להחתים בלם חדש בינואר, ופירוש הדבר הוא כי העונה תלויה במידה לא מבוטלת בכושרו של הגרמני. אם ימשיך להצטיין, ריאל תוכל להיות הפייבוריטית לזכיה באליפות, ומקווה ללכת רחוק מאוד בליגת האלופות – החלום של רודיגר הוא לזכות במפעל עם שתי קבוצות שונות. 

ריאל לא צפויה להחתים בלם בינואר ותלויה בעיקר ברודיגר. אנצ'לוטי (רויטרס)ריאל לא צפויה להחתים בלם בינואר ותלויה בעיקר ברודיגר. אנצ'לוטי (רויטרס)

בינתיים, מאזן הספיגה של הלבנים הוא הטוב בליגה, עם 11 שערי חובה בלבד ב-19 משחקים, וזה מופלא כאשר מסתכלים על רשימת הפציעות שכוללת גם את השוער טיבו קורטואה. אם העלילה הזו תסתיים עם מדליית זהב, הרי שבלינגהאם יגרוף את רוב הכותרות לצד ויניסיוס, אבל רודיגר יהיה אחד השחקנים המצטיינים של העונה. ועכשיו יש לו אפילו שער.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */