יום חמישי, 09.05.2024 שעה 01:02
לוח תוצאות

"מאכזב שאף אחד לא רוצה לבוא למושב תומר"

ערן גולן, מאמן קבוצת טרום ילדים א' של בקעת הירדן, ששובצה העונה למחוז מרכז, אובד עצות. למעט קבוצה אחת, כולן סירבו להגיע. המאמן העלה פוסט חריף

|
קבוצת טרום ילדים א' של הפועל בקעת הירדן בימים שמחים יותר  (באדיבות המועדון)
קבוצת טרום ילדים א' של הפועל בקעת הירדן בימים שמחים יותר (באדיבות המועדון)

הלו, ישראל פה או לא? הפועל בקעת הירדן, המועדון שהוקם בשנת 1999 ומנוהל בידי המועצה האזורית בקעת הירדן, נתקל לא פעם בפרצוף חמוץ לכשהיריבה שמעה שצריכה להגיע היא למושב תומר, "חור", בשפה העממית בישראל, בבקעת הירדן. על פניו, מושב חינני, שהוקם בשנת 1976 ומונה כיום כ-400 תושבים. מושב במזרח ישראל, בצמוד לכביש 90. כן, כחצי שעה מיריחו, בתוך איזור שקשה מאוד להגיע אליו, ואם לא די בכך, רבים מעדיפים שלא, הרי שהאיזור מקבל לא מעט זמן מסך בטלוויזיה וברוב המקרים, לא כי טוב.

מי שהתרעם על הנושא בפומבי הוא ערן גולן, מאמן קבוצת טרום ילדים א' של הפועל בקעת הירדן, שקיבלו העונה לא מעט פעמים את התשובה "לא!", לשאלה "האם אתם מגיעים השבוע למושב תומר, למשחק הכדורגל, כחלק מהליגה בה אתם נמצאים יחד איתנו, תחת שרביטה של ההתאחדות לכדורגל?". אין ספק שמי שנפגע מזה הכי הרבה אלו הילדים הצעירים (שנתונים 2012/13) המתגוררים באיזור בקעת הירדן. הרי נוצר כאן חוסר ספורטיביות מקומם, שקבוצות כדורגל מהמרכז או מהשרון מעדיפות לקבל קנס כספי זעום (כ-500 שקלים בדרך כלל) במקום להופיע.

המאמן ערן גולן בפוסט פייסבוק נוקב: "מה אתם הייתם עושים? אם הייתם מאמנים של קבוצת כדורגל שאף אחד לא מגיע להתארח אצלה. זה הסיפור המרגיז שלנו, קבוצת טרום א', הפועל בקעת הירדן. אנחנו משובצים למחוז מרכז ומתחילת העונה, למעט קבוצה אחת, כל שאר הקבוצות סרבו להגיע ולשחק אצלנו במושב תומר. לקבוצת הנערים שלנו מגיעים באופן קבוע (כי יש מה להפסיד: עונשים, הפחתת נקודות), אך לקבוצות הילדים והטרומים בוחרים ראשי המועדונים פשוט לא להגיע".

המגרש הסגור במושב תומר (באדיבות הפועל בקעת הירדן)המגרש הסגור במושב תומר (באדיבות הפועל בקעת הירדן)

"אז למה זה קורה? הסיבה המרכזית היא פשוט אי-רצון לעשות את הדרך ה(לא) ארוכה לכאן. ההתאחדות לכדורגל 'מעניקה' לקבוצה שלא הופיעו קנס מגוחך של 500 שקלים, כאשר האוטובוס עולה בערך 2,000. תעשו חישוב כמה הם אפילו חוסכים. הדעה השנייה היא חשש מהדרך לבקעה. לא כולם יודעים בכלל היכן אנחנו נמצאים במפה, וכדי להגיע אלינו יש לא מעט דרכים בטוחות. מה שבטוח, שאנחנו נמצאים בארץ ישראל ואגב לא רק בכדי לשמור על הגבול עם ירדן ולייצר תמרים מופלאים. יש כאן גם חיים".

"כאשר הודעתי, השבוע, לילדים, בפעם השביעית, ששוב אין משחק, ראיתי כבר את הדמעות בעיניים שלהם. זה לא פייר ובטח שזה לא פיירפליי. אנחנו חיים במציאות לא קלה, אבל חייבים לגלות חוסן לאומי וסולידריות. מבין לגמרי חשש של הורים, אבל יש גם התאחדות שהחליטה שאנחנו חלק מהמשחק הזה ויש פיקוד העורף שמאשר קיום משחקי ספורט אצלנו בבקעה השקטה והיפה שלנו".

גולן סיכם בדבריו: "מידי שבועיים, המגרש שלנו נשאר מיותם ועצוב. שנה שלמה אנחנו סובלים מכך, בעוד אנחנו, כמובן, מופיעים ונוסעים לכל מגרש בארץ. המצב הזה חייב להשתנות. אם אנחנו באמת מאמינים ורוצים להיות "עם חפשי בארצנו", אז קדימה בואו וניישם את זה ונשחק כדורגל בכל מקום - בעוטף, בצפון בבקעה ובאילת, ונראה לכולם שזו המדינה שלנו ואנחנו גאים בכל חלק בה".

שי ברנטל, יו"ר מ.כ. עירוני אריאל, יצא להגנת דבריו של גולן, בתגובה לפוסט בפייסבוק, שכן מבין את גודל הפוטנציאל העגום שיכול להתרחש כאן. "ערן הנכבד ושחקני בקעת הירדן היקרים, ליבי ליבי עמכם. לעניות דעתי על ההתאחדות לכדורגל לגרום ולחייב את הקבוצות להגיע תוך גיבוי מהדיינים שכיום הם סלחניים מדי באופן תמוה. הדרך היא השתת קנסות הולמים שיהיו לפחות כפולים מעלויות הנסיעה. ניצחונות טכניים אינם תשובה הולמת כי הילדים מעוניינים לשחק והתוצאות אינן חשובות בגילים אלו".

קבוצת נערים א' של אריאל יחד עם שי ברנטל היושב ראש (באדיבות המועדון)קבוצת נערים א' של אריאל יחד עם שי ברנטל היושב ראש (באדיבות המועדון)

"גם החלפות ביתיות אינן פתרון כלל. הלקונה בתקנון צריכה להיסגר והעמיתים שלכם במחוזות צריכים לדאוג לשתף פעולה בדרך של מנהיגות המחייבת להגיע - גם אם בסגלים חסרים. האצבע קלה מדי על ההדק של ביטול משחקים מצידם. אתם וילדיכם הם חגורת הביטחון של מדינת ישראל ומי שמשלים עם אי הגעה צריך להבין שהדרך תהיה סלולה חלילה למידור כל המועדונים מעבר לקו הירוק - שזה חלומם הנשגב של אויבינו. די לנו שהשבתנו לאחרונה חבלי ארץ אהובים כמו הגליל העליון והעוטף. זו דרך בטוחה ועצובה להיותנו "מדינת תל אביב" וגוש דן".

"ערן, ערב את ראש מועצת בקעת הירדן וגורמים פוליטיים שרוממות "דין... כדין תל אביב" (השלם את החסר) בגרונם והמעשים הלכה למעשה הם להיפך מכך. זו פשיטת רגל לא רק ספורטיבית אלא מוסרית; ערכית ולאומית. כדוגמה אישית, אני איני מוותר לקבוצות החוששות להגיע למשחקים מצד המגזר ולהיפך ולא מוותר על זכותי לשוויוניות. מי שאני אמור להגיע אליו - מן הדין שיגיע אליי. אל יאוש. בסופו של דבר הכול יהיה בסדר מן הטעם הפשוט שאם לא - אז כל הענף ייכרת וההתאחדות לא תיתן לכך יד. ממני בידידות ועם חיבוק לילדים בבקעת הירדן. אנחנו מאריאל כהרגלנו נגיע אליכם כתמיד", סיכם ברנטל בדבריו.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */