יום שישי, 03.05.2024 שעה 21:26
ליאב אחאבן

אם אין מסי, אז ניימאר

אחרי שלא הצליחו להחזיר את הפרעוש ונפרדו בעל כורחם מדמבלה, הקטלונים חייבים ללכת בכל הכוח על כוכב פ.ס.ז' שמשתוקק לחזור וללבוש בלאוגרנה. דעה

מאז האכזבה בתחילת הקיץ בעקבות אי החזרתו של ליאו מסי לשורותיה, ברצלונה הצליחה להתאושש ולרשום קיץ בו היא משיגה את רוב מטרותיה – החתמה של קשר טופ כמו אילקאי גונדואן שיעזור לפדרי ויוסיף עוד יצירתיות באמצע, החתמה של אוריול רומאו שיחליף את סרחיו בוסקטס ויעזור לפרנקי דה יונג בקישור האחורי וצירוף של איניגו מרטינס שיהווה עוד גיבוי לבלמים הקיימים.

אך אז הגיע דבר שאף אחד לא ציפה לו, כשאוסמן דמבלה החליט להפעיל את סעיף השחרור שלו שהיה בתוקף עד ה-31 ליולי על סך 50 מיליון אירו (כשישנה מחלוקת האם חלק מהסכום יגיע לבארסה או לשחקן ולסוכנו) ולעזוב לפאריס סן ז’רמן. בברצלונה כאמור קיבלו זאת בהפתעה גדולה ולא היו מוכנים לכך.

כעת, בעקבות עזיבתו של הצרפתי ניתן בהחלט להגיד שבארסה נותרה חסרה בחלק הקדמי, שגם ככה היה די ‘פרווה’ בעונה האחרונה, בה הקבוצה זכתה באליפות בעיקר בזכות חוליית הגנה מדהימה שספגה 20 שערים בלבד. ההתקפה לעומת זאת, כבשה 70 שערים, כמות זהה לאתלטיקו מדריד שסיימה במקום השלישי וחמישה שערים פחות מהסגנית ריאל מדריד שסיימה עם עשר נקודות פחות מהקטלונים.

אוסמן דמבלה. השאיר חור בהתקפה (האתר הרשמי של ברצלונה)אוסמן דמבלה. השאיר חור בהתקפה (האתר הרשמי של ברצלונה)

דמבלה היה האיש היצירתי ביותר, המהיר ביותר ובעל יכולת הדריבל הטובה ביותר בהתקפה של צ’אבי. ב-25 משחקי ליגה הוא סיפק חמישה שערים ושבעה בישולים (המבשל המוביל בקבוצה ביחד עם ראפיניה, שרשם 11 הופעות יותר ממנו). בכל פעם שהוא נגע בכדור בשליש האחרון, ההגנה היריבה הרגישה סכנה ממשית, ולדעת רבים הוא השחקן היחידי של בארסה שניתן היה להגיד עליו את זה בעונה האחרונה.

אם אלופת ספרד רוצה לשמור על התואר ואולי גם להגיע רחוק בליגת האלופות, היא חייבת לצרף מחליף ראוי לשחקן הכנף הצרפתי, והאיש המתאים ביותר למשימה הוא ניימאר. נכון שהמצב הכלכלי של ברצלונה לא מזהיר, אך עם הכסף שהתקבל על דמבלה ועוד כספים מספונסרים וממכירות של שחקנים אחרים, היא חייבת לשים את כל הביצים בסל אחד וללכת בכל הכוח על הברזילאי.

ניימאר חוגג (רויטרס)ניימאר חוגג (רויטרס)

אז נכון שהמהירות שלו כבר לא כמו פעם, אך הדריבל המדהים, מגע הקסם בכדור, היצירתיות, הסיומת, הבעיטות החופשיות והיכולת למסור כדורים שישימו שחקנים מול שוער זה בדיוק מה שחסר לקבוצה של צ’אבי, ובעיקר, שחקן נוסף עם מספרים בחלק הקדמי מלבד רוברט לבנדובסקי. ניימאר מגיע אחרי עונה נהדרת בה כבש 16 שערים ובישל 17 כאלה ב-28 הופעות בכל המסגרות, עד שנפצע בחודש פברואר. 

על פי הדיווחים מהשבוע האחרון ברחבי אירופה, ניימאר חולם לחזור למקום אותו עזב ב-2017 בטונים צורמים. הוא מיצה את עצמו בפ.ס.ז’, וכעת כשמסי כבר לא בשטח, הוא יכול להיות הכוכב הבלתי מעורער של הקטלונים ולהשיג את התיקון המיוחל שהוא כל כך רוצה במועדון בו פרץ לתודעה של חובבי הכדורגל העולמי.

צ'אבי וניימאר (רויטרס)צ'אבי וניימאר (רויטרס)

המעבר הזה יוכל לעזור לבארסה מאוד גם בפן השיווקי, שכן ניימאר הוא כוכב במלוא מובן המילה, דבר שאין באמת בקבוצה מאז עזיבתו של מסי. בגיל 31, חזרה של ילד הפלא מסנטוס לברצלונה והצעדתה לתארים יכולה להיות הסיום ההוליוודי לסיפור של אחד השחקנים הטובים ביותר, ולבטח המהנים ביותר, שנגעו אי פעם בכדור.  

הכתוב הינו טור דעה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים