יום ראשון, 19.05.2024 שעה 06:31

תרגיל הבטן התחתונה הכי טוב שעדיין לא ניסיתם

מומחה הכושר האמריקאי ג'ף קבאליר מציג בפניכם את תרגיל המברג: תרגיל אשר אמור לעבוד בצורה יעילה על הקוביות התחתונות שלכם. צפו בווידאו של התרגיל

|
ג'ף קבאליר. תמיד כיף ללמוד ממנו (צילום מסך)
ג'ף קבאליר. תמיד כיף ללמוד ממנו (צילום מסך)

אז נכון, אנחנו רחוקים רק כשבועיים מסופו הרשמי של הקיץ בארצנו הצנועה, אבל אל תגידו שזו סיבה מספיק טובה להפסיק לדבר על קוביות בבטן – מדובר בעניין שתמיד מעניין את רובנו.

ואם כבר מדברים על קוביות בבטן, אי אפשר שלא לדבר על תזונה, אבל בניגוד לתפישה המקובלת, אי אפשר לדבר אך ורק על תזונה. לטענתו של מומחה הכושר האמריקאי של ג’ף קבאליר (2 מיליארד צפיות לקטעי הווידאו של ביוטיוב), התזונה לא תספיק לבדה כל עוד לא תעבדו על החלק התחתון של שרירי הבטן.

קבאליר מחלק למעשה את הקוביות שלנו לשני חלקים: לשתי הקוביות העליונות ולארבע הקוביות התחתונות. לטענתו, תרגילים דוגמת תרגיל כפיפות הבטן המסורתי יעזרו לנו בעיקר עם שתי הקוביות העליונות, וכל עוד אנו רוצים לראות גם את הקוביות התחתונות, יש להוסיף תרגילים של התנועה ההפוכה, בה האגן מסתובב לכיוון הכתפיים (מלטה ולמעלה ולא מלמעלה למטה).

אחד מהתרגילים היותר מוכרים בעניין זה הוא תרגיל הרמת הרגליים/ברכיים תוך כדי תלייה על מתח, אך כאן קבאליר מזהה שתי בעיות מרכזיות, שאולי כבר חוויתם אותן בעצמכם במהלך הדרך.

הבעיה הראשונה היא עניין האחיזה. מתאמנים רבים אינם מסוגלים להחזיק את עצמם זמן רב תלויים באוויר, ולכן הם מפסיקים את התרגיל כשהם מתנתקים מבר המתח ולא כשהם מגיעים לכישלון בתרגיל עצמו.

הבעיה השניה היא הזזת הפוקוס משרירי הבטן לשרירי מכופפי הירך, שכן מתאמנים רבים רק מרימים את הרגליים ולא מקיימים כל תנועה באגן. אותה בעיה קיימת גם בהרמת רגליים בשכיבה על מזרון, ולכן חשוב להרגיש את התנועה של הישבן לכיוון הכתפיים.

בנקודה זו יש לציין כי יש מתאמנים רבים אשר אינם אינם “חזקים” דיים בשרירי הבטן כדי לבצע את התנועה הנכונה באגן, ולכן כדי להימנע מהרמת רגליים בלבד, הם זקוקים לתרגיל אחר.

קבאליר במהלך ביצוע תרגיל המברג. תיכף תבינו (צילום מסך)קבאליר במהלך ביצוע תרגיל המברג. תיכף תבינו (צילום מסך)

אותו תרגיל מבחינתו של קבאליר הוא תרגיל ה”מברג” על מכשיר המקבילים (כשמו כן הוא), תרגיל אשר מציג שלושה יתרונות על פני תרגיל התלייה על המתח (מומלץ מאוד לראות את ביצוע התרגיל בווידאו מעלה).

היתרון הראשון הוא שאין כאן תליה אלא מצב סטטי של תרגיל המקבילים, ולכן סביר שתצליחו להחזיק זמן רב יותר. היתרון השני הוא שהתרגיל מדמה תנועת בורג מלמעלה למטה כאשר הגוף הישר, מה שאומר שאין כאן כל הרמת רגליים שתערב את כופפי הירך שלא לצורך. היתרון האחרון, בא לידי ביטוי בכך שהרווחתם על הדרך גם את האלכסונים עקב התנועה הסיבובית.

בכל הקשור לביצוע התרגיל, קבאליר מזכיר לנעול את המפרקים כדי לא להכניס את היד האחורית והחזה התחתון לתרגיל, וממליץ לבצע את התרגיל בין 30 ל-60 שניות, או עד לנקודה שאינכם מצליחים לבצע אותו נכון בצורה מלאה.

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת שתתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב עורך את מדור בריאות וכושר באתר ONE מאז הושק ב-2013. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */