יום שלישי, 16.08.2022 שעה 09:20

המומחה מציג: האם זו הדיאטה הקלה ביותר בעולם?

נמאס לכם מחוקים קשים ומצום לאורך שעות? מומחה הכושר האמריקאי ג'ף קבאליר מציג שיטה עם חוקים פשוטים לטובת הרזייה של מספר ק"ג. האם תאמצו אותה?

|
ג'ף קבאליר (צילום מסך)
ג'ף קבאליר (צילום מסך)

בואו נגיד את האמת: אם אתם קוראים את כתבות מדור הבריאות והכושר, ספק רב אם אתם מודאגים ממחלות עתידיות, מלחץ דם גבוה או מבעיה כרונית במעיים. אתם כאן כי כמו רוב האנושות, אתם מעוניינים לדעת כיצד להיראות חטובים במינימום זמן או במינימום מאמץ – וזה בסדר גמור.

בדיוק לעניין זה נדרש מומחה הכושר האמריקאי (שהוא גם יקיר המדור) ג’ף קבאליר, אשר מפעיל עמוד YouTube עם יותר מ-12 מיליון מנויים ולמעלה מ-2 מיליארד צפיות. באחד מקטעי הווידאו האחרונים שהוא העלה לרשת, האחרון מציג שיטת תזונה לטובת הרזייה שלא ממש דומה לשיטות אותן פרסמנו עד היום – שכן היא מבוססת על לוחות זמנים לאכילה (בניגוד לצום) ועל תחושת השובע שלכם (תחושה שאיננה מהווה מדד ברוב הדיאטות המוצעות בשוק).

לפי שיטתו של קבאליר אתם אמורים לאכול בכל שעתיים וחצי, לטוב ולרע – כלומר שגם אם אתם ממש רעבים או גם אם אתם ממש שבעים אתם בכל מקרה חייבים לאכול. אם הארוחה הראשונה שלכם היתה למשל בשעה 08:00 בבוקר, הבאה תהיה ב-10:30, הבאה ב-13:00, הבאה ב-15:30, הבאה ב-18:00 והאחרונה ב-20:30 בערב.

אם אתם מעוניינים בכך, אתם יכולים לשחק מעט עם הטווחים בכמה דקות לכאן או לכאן, אך מכל מקום עליכם לשמור על כמות של 6 ארוחות ביום על פי המרווחים שאוזכרו קודם לכן. עד כאן פשוט? נמשיך להרכב הארוחות.

מה שמותר לכם לאכול באותן הארוחות הוא למעשה… הכול. כן כן, קבאליר אינו מגביל אתכם במה שמותר או אסור לכם לאכול, וגם לא בכמות, אבל כאן מגיע החלק החשוב ביותר של השיטה – אלמנט האיזון.

אם למשל אכלתם בשעה 08:00 בבוקר ואתם לא מספיק רעבים כאשר מגיעה השעה 10:30, סביר להניח שאכלתם יותר מדיי, ולכן עכשיו עליכם לאכול פחות, וגם לחשב מחדש את הרכב ארוחת הבוקר שלכם כשאתם קמים. 

המקרה ההפוך גם הוא נכון: אם אכלתם ארוחה בשעה 08:00 בבוקר ואתם מרגישים ממש רעבים בארוחה של 10:30, משמעות הדבר היא שכנראה אכלתם מעט מדיי בארוחה הראשונה (או שלא אכלתם אוכל מזין מספיק), ולכן עליכם לחשב מחדש וכן הלאה.

ארוחת בוקר. תבחרו נכון מה לאכול בה (StockSnap)ארוחת בוקר. תבחרו נכון מה לאכול בה (StockSnap)

אלמנט האיזון אגב, אינו תקף רק לגבי כמות האוכל אלא גם לגבי הרכב האוכל. לטענתו של קבאליר, ככל שיעבור הזמן תלמדו לבחור מזון מזין יותר אשר ישמור אתכם שבעים לאורך זמן, ובמקביל תלמדו להימנע ממאכלים אשר נותנים תחושת סיפוק באותו הרגע, אך יגרמו לכם להיות רעבים הרבה לפני הארוחה הבאה.

ואם כבר מדברים על מזון משביע אי אפשר שלא לדבר על חלבונים, וכאן הרווח הוא כפול. ראשית, חלבונים תורמים לתחושת שובע, ואם מדובר גם בחלבונים רזים, הם אינם טומנים בחובם כמות גדולה של קלוריות. בנוסף, כל ספורטאי פעיל צריך לצרוך כ-2 גרם חלבון על כל קילוגרם של משקל גופו, וכאן שיטת התזונה הזו תוכל לעזור לנו להגיע לכמות זו אם נבחר לאכול נכון.

צריך לציין בנקודה זו שקבאליר מתאר את השיטה האמורה בהקשר תוכנית התחלתית להורדת 2.5 הקילוגרם הראשונים, וכי היא מתאימה לאנשים אשר מתקשים להתמיד בחוקים הנוקשים של רוב הדיאטות בשוק. לאורך זמן, הוא מציע לשכלל אותה עם תוכניות אימון ותוכניות תזונה של גורמים מקצועיים.

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת אשר תתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה
אסור לפספס
נגןהחיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
החיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
נגןמה עשו נטע ורמי בתוך קן ענקי באמצע היער?
מטורף: מה עשה מלצר כדי לשרת את נטע ורמי?
נגןהרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
הרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
נגןמעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו
מעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו