יום שלישי, 16.08.2022 שעה 06:54

חמשת החוקים שיעזרו לכם להגיע לגוף חטוב

המגזין האמריקאי Men’s Journal מנסה לתת לכם מספר עצות בדרך לגוף בו אתם מעוניינים בתקופת הקיץ. אז לבטל את הפחמימות ולעבור מיד לאירובי? ממש לא

|
אולי בסוף תיראו כמוהו, רק אולי... (Pixabay)
אולי בסוף תיראו כמוהו, רק אולי... (Pixabay)

יצא לכם פעם להביט בספורטאים או בדוגמנים ולשאול את עצמכם: “איך כל כך בקלות הם משיגים גוף כזה חטוב בעוד אתם מרעיבים את עצמכם ומתאמנים עד אינסוף ללא תוצאות?”, אם כן, יש לנו שתי בשורות עבורכם.

ראשית, זה נורמלי לגמרי לקנא במישהו אחר על הצלחתו – זה מה שגורם לנו להיות טובים יותר ולהפיק גרסא טובה יותר של עצמנו. שנית, אף אחד אינו מגיע לגוף חטוב בקלות. בכמעט מאה אחוז מהמקרים מדובר בעבודה קשה מאוד הן בכל הקשור לאימונים והן בכל הקשור לתזונה. “בשביל כבוד צריך לעבוד”, כך אומר הפתגם הידוע.

ואם כבר להתחיל לעבוד, אז למה לא לקבל כמה טיפים לפני שיוצאים לדרך? המגזין האמריקאי Men’s Journal, המפרסם לא מעט כתבות ותמונות של הגברים הכי חטובים שיש, מציג בפניכם חמישה טיפים מרכזיים בדרך להצלחה.

צרו לעצמכם אסטרטגיית פחמימות

כולנו מכירים את המשפט “פחמימות הן האויב”, אבל הוא רק חצי נכון. מצד אחד, כמובן שהורדת הפחמימות תורמת באופן ישיר להורדה במשקל, אך עם זאת, ביטול מוחלט של הפחמימות ישאיר אתכם “קצת” חסרי אנרגיה.

פחמימות. תפסיקו לקרוא להן "האויב" (Pixabay)פחמימות. תפסיקו לקרוא להן "האויב" (Pixabay)

טים מקומזי, מאמן אישי ותזונאי אשר התראיין לאורך כל הכתבה הוסיף: “פחמימות אינן נחוצות רק לטובת אנרגיה, הן גם חיוניות למוח ולמערכת העצבים. יש לצרוך אותן במינון הנכון, כאשר ארוחת הבוקר והארוחה שלאחר אימון הן החשובות ביותר לעניין זה”.

צרכו יותר שומן

שוב, אין מדובר כאן בטעות. שומן לא עושה אתכם שמנים – צריכת יותר מזון ממה שאתם באמת צריכים זה מה שהופך אתכם לשמנים. מקומזי מוסיף: “צריכה של שומנים תפחית באופן משמעותי את החשק לפחמימות משום שהם מתפרקים לאט יותר בגופנו ולכן יוצרים תחושה של שובע לאורך זמן”.

אבוקדו. בשום פנים ואופן אל תוותרו על השומן הזה (coyot)אבוקדו. בשום פנים ואופן אל תוותרו על השומן הזה (coyot)

מעבר לעניין תחושת השובע, יש לשומן גם חשיבות בכל הקשור לאיזון ההורמונלי בגופנו: “האיזון ההורמונלי מאפשר לגופנו לתפקד כמו שצריך, מה גם שצריך לזכור שאחד מאותם הורמונים הוא הטסטוסטרון – ההורמון האחראי על בניית השרירים”. 

החליפו פירות בירקות

פירות הם דבר נהדר – מלאים בערכים תזונתיים ובנוגדי חמצון אשר מגנים על גופנו, אך הבשורה הפחות טובה הינה שהם מלאים בסוכר. איך מחליפים את החיסרון ביתרון? מחליפים את הפירות בירקות, שהן עדיין מכילות את כל הטוב שעוזר לגופנו, אבל עם הרבה פחות סוכר.

פירות. אפשר להחליף אותם בירקות (silviarita)פירות. אפשר להחליף אותם בירקות (silviarita)

נמחיש זאת בדוגמא: בתפוח יש 125 קלוריות כאשר רובן הינן סוכר (25 גרם פחמימות שהן 100 קלוריות). בפלפל אדום גדול יש 40 קלוריות ורק 5 גרם פחמימות – תעשו לבד את המתמטיקה. 

אירובי לא, משקולות בהחלט!

אם רוצים לרדת במשקל צריכים לפקוד מיד את ההליכון בחדר הכושר. נכון? ממש לא. “פעילות אירובית אמנם עוזרת לשרוף קלוריות (בעיקר בזמן הפעילות) אך היא איננה תורמת כמעט דבר לבניית מסת שריר”, אומר מקומזי, “ככל שמסת השריר שלכם גדולה יותר, כך תשרפו יותר שומן, לכן מומלץ לבצע 3-4 אימוני משקולות בשבוע (בנוסף, אימוני משקולות בתקופת ירידה באחוזי השומן שומרים על מסת השריר שלנו ש.ל.). אם אתם בכל זאת רוצים לבצע אירובי בצעו אימוני אינטרוולים ואל תרוצו בקצב קבוע”.  

תגידו שלום לאלכוהול

אם אתם אנשי חיי הלילה ושתיית אלכוהול היא חלק בלתי נפרד מחייכם, אתם צריכים לעבור שינוי, ועדיף כמה שיותר מהר. “אלכוהול גורם לכך ששומן ייאגר בגופנו במקום שישמש כמקור לאנרגיה. מעבר לכך, הגוף שלכם גם ייעכב את פעילות עיכול המזון עד שהכבד יסיים להתמודד עם האלכוהול ששתים”, אומר מקומזי.

אם כבר, אז משהו קל (Photo by Roberto Marsanasco on Unsplash)אם כבר, אז משהו קל (Photo by Roberto Marsanasco on Unsplash)

האחרון מוסיף: “אלכוהול פוגע במטרה שלכם בשני אספקטים נוספים: זהו חומר משתן אשר מוביל להתייבשות ואובדן אנרגיה, ובנוסף, מדובר במשקה אשר מפחית את רמות הטסטוסטרון בגוף – הורמון החיוני כאמור לבניית שריר. הימנעות מאלכוהול היא ההמלצה הישירה, אך אם ממש קשה לכם, נסו להסתפק במשקאות עם אחוז אלכוהול נמוך ביותר”.

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת אשר תתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה
אסור לפספס
נגןהחיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
החיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
נגןמה עשו נטע ורמי בתוך קן ענקי באמצע היער?
מטורף: מה עשה מלצר כדי לשרת את נטע ורמי?
נגןהרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
הרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
נגןמעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו
מעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו