יום שלישי, 16.08.2022 שעה 09:36

אפשר לשרוף 100 קלוריות בפחות משבע דקות?

בלי לרוץ בפארק ובלי לקנות אביזרי אימון ברשת: מאמן כושר בריטי מציע אימון קצר כנגד משקל גוף בן שלושה סבבים המשלב בין כוח לאירובי. תאמצו זאת?

|
הוא כבר לא צריך לשרוף כלום (Damir Spanic on Unsplash)
הוא כבר לא צריך לשרוף כלום (Damir Spanic on Unsplash)

עם כל הכבוד לסופה שבחוץ, כולנו יודעים שבעוד מספר חודשים נמצא את עצמנו בחופי הים או על שפת הבריכה, ואת רובנו יעניין רק דבר אחד – כיצד נוכל להיראות כמה שיותר חטובים בבגד ים.

היות ואי אפשר להזכיר את המילה חיטוב ללא הורדת אחוזי שומן, ובוודאי שאי אפשר לדבר על שריפת שומנים מבלי לדבר על צריכת קלוריות, נזכיר שוב שהמתמטיקה היא פשוטה – אם לאורך זמן נשרוף יותר קלוריות מאשר הקלוריות אותן אנו צורכים, הדבר יוביל לשימוש בשומנים שבגופנו כמקור לאנרגיה – מה שיוביל להרזיה.

בכדי לחשב כמה קלוריות אתם צורכים ביום (לא כולל ספורט) ניתן לעשות חישוב גס של מספר הקילוגרמים שלכם כפול 33, כך שאם אתם שוקלים למשל 80 ק”ג משמעות הדבר שאתם זקוקים ל-2640 קלוריות ביממה (הנוסחא המצויינת היא מעיין כלל אצבע ו-ודאי שאיננה מקצועית – השימוש בה הוא רק לצורך ההמחשה).

כבר הבנתם איך לרדת במשקל? (mojzagrebinfo)כבר הבנתם איך לרדת במשקל? (mojzagrebinfo)

מחישוב מהיר עולה כי ביום שבו איננו עוסקים בפעילת ספורטיבית, נשרוף כ-100 קלוריות בממוצע לשעה, אך אנו ממש לא צריכים להסתפק בכך. מה אם נגיד לכם שיש מי שטוען שאפשר לשרוף את אותה כמות קלוריות בפעילות של 7 דקות בלבד וללא כל אביזר כושר כזה או אחר?

מדובר במאמן הבריטי מייק ברוקס, אשר תוכנית האימונים הקצרה שלו (7 דקות כאמור) ראתה אור במגאזין הבריאות הבריטי הפופולארי Men’sHealth. מדובר באימון HIIT אשר משלב אלמנטים של כוח עם פעילות אירובי וכולל שלושה סבבים של שלושה תרגילים בלבד האורכים 30 שניות כל אחד.

התרגיל הראשון: Plank Press-up – הישענו על המרפקים (הנמצאים מתחת לכתפיים) בתנוחת הפלאנק המוכרת וכעת יד לאחד יד עברו לעמדת המוצא של שכיבות סמיכה. בצעו חזרה ירידה ועליה אחת וחזרו לעמדה הבסיסית של הפלאנק – זו חזרה אחת. בצעו זאת במשך 30 שניות ואז נוחו לאורך 10 שניות.

עכשיו עלו לעמידת מוצא של שכיבות סמיכה ותנו ירידה ועליה אחת (victorious_fit)עכשיו עלו לעמידת מוצא של שכיבות סמיכה ותנו ירידה ועליה אחת (victorious_fit)

התרגיל השני: Squat – את התרגיל הזה לא צריך להציג לאף אחד. מדובר בביצוע של 30 שניות סקוואט עד 90 מעלות וכנגד משקל גוף בלבד. לאחר ש-30 השניות חלפו, אתם יכולים לנוח לאורך 10 שניות.

התרגיל השלישי: Starjump – אם שני התרגילים הקודמים היו שילוב של כוח עם אירובי, כאן מדובר בתרגיל שהוא אירובי ברמת קושי גבוהה. שבו באוויר עם ברכיים ב-90 מעלות וגעו בקצות האצבעות בידיים ישרות בקצה הנעליים (צד שמאל של התמונה מטה). כעת בבת אחת קפצו ל”צורת כוכב” כאשר שתי הידיים ישרות ופונות באלכסון מעלה והצידה ושתי הרגליים נפתחות לפישוק (צד ימין של המונה מטה). היות ומדובר בתרגיל קשה יחסית, אתם יכולים לנוח לאורך 30 שניות.

מצב ההתחלה והסיום של ה-StarJump (צילום מסך)מצב ההתחלה והסיום של ה-StarJump (צילום מסך)

אחרי שסיימתם את הסבב הראשון בצעו עוד שני סבבים כאשר הזמן הכללי יעמוד על פחות משבע דקות. מדובר אם כן באימון קצר כנגד משקל גוף בלבד, אשר אינו דורש מכם לפנות זמן בלו”ז או לרכוש אביזרי כושר מיוחדים.

בנקודה זו ייתכן ותטענו כי 100 קלוריות באימון של מספר דקות אינן דבר כה מרגש, מה שייתכן ונכון, אך עליכם לחשוב על זה כך: למי שאין זמן, אימון קצר עדיף משגרת חיים ללא פעילות ספורטיבית. בנוסף, חיסכון של 100 קלוריות ביום לאורך חודשיים בא לידי ביטוי בירידה נקיה של כמעט קילו ממשקל גופכם – לא רע בכלל... 

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת אשר תתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה
אסור לפספס
נגןהחיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
החיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
נגןמה עשו נטע ורמי בתוך קן ענקי באמצע היער?
מטורף: מה עשה מלצר כדי לשרת את נטע ורמי?
נגןהרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
הרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
נגןמעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו
מעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו