יום ראשון, 19.05.2024 שעה 03:42

מדבר מניסיון: כך תוכלו להגדיל את היד הקדמית

מומחה הכושר ג'ף קבאליר מגלה בסרטון שהגיע ל-5 מיליון צפיות, שאפשר להגדיל את השריר הפופולארי תוך חודש באמצעות תרגיל אחד בלבד. כל הפרטים בפנים

|
היד הקדמית של ג'ף קבאליר. פשוט אגדה (צילום מסך)
היד הקדמית של ג'ף קבאליר. פשוט אגדה (צילום מסך)

אין ספק שאם היינו רוצים לקבל טיפ ממישהו בקשר לאימון שלנו בחדר הכושר, ודאי היינו רוצים להיוועץ באדם שהוא גם מומחה בתחום וגם בעל ניסיון – ניסיון אשר בא לידי ביטוי בגוף שלו עצמו ולאוו דווקא באימון אחרים.

אחד מאותם מומחים, אשר מציג במשך שנים גוף מפוסל וחטוב, הוא מיודענו ג’ף קבאליר, אשר מתפעל עמוד YouTube מאוד פופולארי עם 12 מיליון מנויים וכמעט 2 מיליארד צפיות. קבאליר דואג להעלות סרטון מקצועי בתדירות אחת לשבוע, ולעיתים אף שווה לדפדף בסרטונים יותר ישנים שלו כדי ללמוד דברים חדשים.

אחד מאותם סרטונים, אשר עלה לפני שנתיים, צבר כמעט חמישה מיליון צפיות, והוא עוסק באחד מהשרירים היותר “אופנתיים”, בטח כשאנחנו רוצים לפוצץ את שרוולי החולצה ולהראות את הוורידים המנופחים שלנו – השריר הדו ראשי (שריר היד הקדמית).

באותו סרטון מדובר, קבאליר פוגש את חברו ג’סי, לאחר שנתן לו במשך חודש ימים לבצע אך ורק תרגיל אחד עבור היד הקדמית. אותו תרגיל בא לידי ביטוי בהרמת משקולת בודדת בשתי ידיים צמודות כאשר שתי כפות הידיים מחזיקות את הצד העליון של המשקולת באחיזת מגש או מרק (ראו בתמונה מטה).

קבאליר מדגים לג'סי כיצד יש לאחוז את המשקולת (צילום מסך)קבאליר מדגים לג'סי כיצד יש לאחוז את המשקולת (צילום מסך)

מסתבר שקבאליר שומר אמונים לתרגיל זה מאז שהוא נער, שכן אחיו הגדול נתן לו רק משקולת אחת כדי להתאמן איתה, והוא במקרה נתקל בבאדי-בילדר שהמליץ על התרגיל הזה שדורש משקולת אחת בלבד. כעת כאמור חברו ג’סי ניסה את התרגיל במשך חודש ימים בתדירות של בין 2 ל-3 בשבוע (12-9 בחודש, וכמובן לא כל יום במשך אותו חודש).

ג’סי מעיד כי למרות שהשתמש אך ורק בתרגיל זה, הוא בהחלט מרוצה מהשינוי שעבר שריר היד הקדמית שלו, כאשר מה שעבר את השינוי המשמעותי ביותר הוא “הגבעה בצד החיצוני” שכן התרגיל מכוון לראש הארוך של השריר הנמצא בצד החיצוני של הזרוע (אחד מתוך שניים, לכן שמו של השריר הכולל הנו “דו ראשי”).

חשוב לציין כי במהלך אותו סרטון, קבאליר מדגים למנויי הערוץ (בעזרת ג’סי) כיצד לבצע את התרגיל, כאשר בין השאר הוא מדגיש את חשיבות השמירה על המשקולת מקבילה לרצפה כדי לנטרל את כופפי כף היד. כשג’סי מגיע לנקודה העליונה ביותר של תרגיל הוא מעיד שמדובר בכיווץ מטורף, מה גם ששפת הגוף שלו מעידה על כך (ראו בתמונה מטה).

תודו שרואים שהוא מתאמץ... (צילום מסך)תודו שרואים שהוא מתאמץ... (צילום מסך)

לקבאליר יש שלושה הסברים לשינוי שנראה אצל ג’סי תוך חודש ימים בלבד: ראשית, מדובר בתרגיל יעיל ביותר, בייחוד בכל הקשור לראש הארוך של היד הקדמית. שנית, צורת האחיזה מנטרלת את הצורך בכיפוף כף היד (אותו כיפוף עמו אנו “מרמים” בכל תרגילי היד הקדמית), ובנוסף, התרגיל הזה הוא ודאי שינוי מרענן וגירוי חדש לשריר, שכן מרבית המתאמנים כלל לא מכירים אותו.

לסיום, קבאליר שב ומזכיר את המנטרה שלו – אם אתם רוצים להפיק מקסימום תוצאות מהתרגילים שלכם, עליכם לבחור את התרגילים הנכונים ולבצע אותם כמו שצריך. אתם צריכים להרגיש את המאמץ בשריר בתנועות איטיות ולא לבצע תרגילים שנוח לכם לבצע במהירות רק כדי לסמן וי על מספר החזרות.

*הערה: אין מדובר בתרגיל המיועד למתאמנים מתחילים, אלא למתאמנים ותיקים אשר מעוניינים לגוון את האימון שלהם. שימו לב, כי בטרם אתם מבצעים תרגיל זה או אחר, עליכם להיוועץ במדריך חדר כושר מוסמך אשר יתאים את התרגיל לרמתכם האישית ומצבכם הבריאותי. האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */