חשבתם שבהוליווד הלכו רחוק מדיי בשנות השמונים והתשעים כאשר הציגו את עתיד האנושות עם מכוניות מעופפות? כדאי שתחשבו שוב. אז נכון, בהוליווד חשבו שכבר ב-2020 זה יהפוך למציאות, אך תמיד אפשר להשתמש בפגם הידוע: “עדיף מאוחר מאשר לעולם לא”.
הבשורה הגיעה לפני מספר שבועות, כאשר מכונית ה-Air Car של Klein (ששמה מתאר היטב את הפונקציונאליות שלה), יצאה לטיסת מבחן מוצלחת רק כשנה וחצי מאז החל הפיתוח שלה. היא אמנם לא הראשונה בשוק המכוניות המעופפות לעשות כן, אך משהו במהירות הפיתוח ובעיצוב תצורת המכונית (לא נראית כמו מטוס “מקופל” כפי שתוכלו לראות בתמונות בהמשך) שמעידים על התפתחות משמעותית בתחום.
המדחף האחורי שלה בשילוב הכנפיים הנפתחות שלה, מאפשרות לה כאמור לתפקד בשגרה כמכונית ולהפוך למטוס זעיר במקרה הצורך (הטרנספורמציה אורכת כשלוש דקות בלבד), והכול כמובן על פי הרגולציה העתידית של רכבים מעופפים.
טיסת המבחן האמורה התקיימה בסלובקיה לאחר מספר מיני-ניסיונות קצרים של המכונית המעופפת, והגיעה בשיאה לגובה של קילומטר וחצי מעל הקרקע. בהודעה רשמית שהוציאה החברה נמסר: “כל החישובים התיאורטיים שקדמו לטיסה התגלו כמדוייקים בטיסה עצמה”.
החברה מתכננת להוציא דגם לשיווק מסחרי עם יכולות שיוט של 200 קמ”ש, טווח של כ-1000 ק”מ וצריכת דלק של כ-20 ליטרים לכל שעת טיסה.
מסלול ההמראה יצטרך להיות באורך של 330 מטרים לפחות, ועם משקל נמוך יחסית של כ-1,100 ק”ג, משקל הנסיעה יהיה מוגבל יחסית ל-230 ק”ג בלבד. ומה לגבי מקומות הישיבה? הדגמים הראשוניים יכללו שני מושבים בלבד, אך התכנון הוא להגיע אף לארבעה מושבים.
חשוב לציין בנקודה זו כי טיסת המבחן בוצעה באמצעות מנוע 1.6 ליטרים של BMW, עם 140 כ”ס אך הדגם לייצור יהיה בעל מנועי ADEPT Airmotive V-6 עם 300 כ”ס. מידות המכונית אגב הן 6.2 מטרים אורך ו-1.8 מטרים רוחב, מה שיאפשר בצורה זו או אחרת את חנייתה בתפקודה כמכונית – בדומה לרכב מסחרי גדול.
דובר החברה תיאר את התכליתיות של הרכב: “עם ה-Air Car יהיה ניתן להגיע ליעד מבלי לעבור דרך שדה תעופה ואבטחה מסחרית. בנוסף, יהיה ניתן להגיע עמה למגרש הגולף, למשרד או לקניון כרכב רגיל ולחנות במקומות המקובלים”.
אגב, באתר הרשמי של החברה מצוטטת כתבה מאתר Yahoo עם עתיד מאוד ורוד אשר כותרתה: “בשנת 2040 שוק המכוניות המעופפות יעמוד על 40 מיליארד דולר”.
כעת נשאלת השאלה מה יהיה המחיר לציבור של המכונית החדשה שאמורה להיכנס לייצור בעוד כחצי שנה, כאשר המתחרות בשוק מוערכות בשוווי של בין 400 אלף דולר ליותר ממיליון דולר.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!