יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:11
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בן חיים: לנבחרת ישראל אין גיל, המקום שלי שם

בלם בית"ר בהמשך הראיון הבלעדי ל-ONE, והפעם: על מכבי ת"א ("הפרידה הייתה יכולה להיעשות אחרת"), התנהלות הצעירים ברשת, וגם: המשך הקריירה. חלק ב'

|
בן חיים.
בן חיים. "תחושה לא נעימה" (רדאד ג'בארה)

אחרי קריירה ארוכה בארץ ובחו"ל, טל בן חיים נאלץ לעזוב בקיץ שעבר את מכבי תל אביב ולעבור לבית"ר ירושלים. בראיון ראשון ובלעדי ל-ONE מאז שהוא עזב את קבוצת נעוריו, אנחנו מנסים להעמיק בפצע שסוחב איתו בן חיים מאז ההודעה שקיבל בזמן ששהה בחופשה עם המשפחה שלו בחו"ל, שמכבי תל אביב נפרדת ממנו.

בן חיים עבר לא מעט בקריירה, ועכשיו הוא מגלה שהוא עדיין לא חושב על סוף הקריירה. בחלק השני של הראיון הבלעדי ל-ONE הוא מספר על הפרידה והאכזבה. על פניו נראה כי קשה לו מאוד לדבר על הקבוצה בה גדל ובה הוא חשב לסיים את הקריירה. בן חיים חושב היטב על כל מילה, ונראה שעדיין לא סגר מבחינתו את העזיבה הזו.

בנוסף, הבלם מדבר גם על נבחרת ישראל, בה יש לו 96 הופעות. כמי שהיה בלא מעט שנים אחד העוגנים של נבחרת ישראל, המאמנים היו סומכים עליו בכל הקשור להגנת הנבחרת, בן חיים ציפה שישפטו אותו לפי היכולת ולא הגיל. אגב, כאשר מסתכלים על סגל הנבחרת מבחינה הגנתית, הכושר של השחקנים, היכולת, אז נראה כי לבן חיים, כאשר הוא בכושר, אכן יש מקום. בן חיים מדבר על כך שהוא ראוי לדעתו לקבל זימון לנבחרת, מספר מנקודת מבטו איך הוא רואה את הכדורגל הישראלי. יש לו גם דעה ברורה על ההתנהלות של השחקנים הצעירים ברשתות החברתיות, ולבסוף הוא גם בוחר את שחקן העונה שלו.

טל בן חיים שובר שתיקה - חלק ב'

טל, שתקת כל העונה, למעשה מאז שעזבת את מכבי תל אביב, לא דגדג לך עד היום לספר מה קרה עם מכבי תל אביב?
"שמע, אני חושב שהפרידה הייתה יכולה להיעשות אחרת, אני יכול להבטיח שאם אני בעתיד אהיה בתפקיד מקצועי או ניהולי במועדון כדורגל, אז אני אדאג שפרידות יתבצעו בצורה שונה".

ביוני 2018 אמרת בראיון: "פרישה מכדורגל אני מקווה שתהיה רק במכבי תל אביב, החיבור שלי עם הקהל חזר להיות מה שבאמת רציתי, מבחינתי זו השאיפה, לסיים עם הכדורגל במקום שבו התחלתי ולא להתחיל לנדוד לעוד קבוצה".
"זה לא סוד שרציתי לסיים את הקריירה במכבי, אבל לצערי זה לא צלח, ככה זה לפעמים בחיים בכלל ובכדורגל בפרט, זה לא נכון להרחיב בנושא הזה, כרגע יש לי חוזה בבית"ר ירושלים, אני חושב שזה לא נכון להתעסק במה שקרה במכבי תל אביב".

טל בן חיים במכבי ת"א (רדאד ג'בארה)טל בן חיים במכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

ציפית שייפרדו ממך בצורה אחרת?
"אני חושב שהפרידה הייתה צריכה להיות בצורה אחרת".

למעשה אפילו לא יצא לך להיפרד מהאוהדים, סיימת את העונה, חשבת שתמשיך, נסעת לחופשה וכשאתה בחופשה בחו"ל עם המשפחה, קיבלת הודעה רשמית שמכבי חותכים אותך ולא רוצים להמשיך איתך.
"כן, לא הייתה לנו אפשרות להיפרד אחרי משחק, מכבי תל אביב ערכו את הטקס, הייתה איזושהי פרידה, אבל עוד פעם, אני מעדיף לא להרחיב בנושא הזה".

מה התחושות שעברו עליך?
"תחושה לא נעימה, זה לא סוד שהתחושה לא הייתה נעימה, אבל עוד פעם אני חוזר, אני מעדיף כרגע לדבר על בית"ר ירושלים".

האם מקצועית אתה חושב שיכולת עוד לתרום למכבי תל אביב?
"כמובן שכן".

למעשה בא מאמן חדש למכבי תל אביב, מי הגורם שהחליט שלא תמשיך? זה היה ג'ורדי קרויף? הוא אמר משהו?
"אני לא יודע, אני למדתי שאני לא צריך להתעסק בדברים שקרו, במיוחד שעדיין לא הסתיימה העונה, צריך לשים את הפרק הזה מאחורי".

ג'ורדי קרויף וטל בן חיים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)ג'ורדי קרויף וטל בן חיים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

גם עם פיטר בוס לא היית צריך להמשיך ולבסוף המשכת, ינואר 2017 גם ניסו להיפרד ממך ולבסוף נשארת והיית מצוין, תן זרקור על מה שהיה שם.
"היו כמה פעמים שניסו להיפרד, אבל אתה יודע בחיים לפעמים אתה מקבל מכות והשאלה כמה מהר אתה קם, אני חושב שהתאוששתי מזה וקמתי בצורה טובה מאוד והוכחתי את עצמי, המשכתי לשחק, האריכו לי את החוזה, ככה שהתגברתי על הקשיים שהיו בדרך".

אם לרגע נסגור את המעגל עם מכבי, מה הרגע שאתה לוקח מהתקופה שלך במכבי תל אביב?
"היו הרבה רגעים טובים שאני אקח איתי, אבל לא עולה לי רגע מסוים, אני לא רוצה להתעסק בעניין הזה כרגע, אני חושב שזה לא הזמן והמקום, יהיה מספיק בזמן בעתיד. כרגע אני בבית"ר ירושלים, יש לי חוזה לעונה הבאה, אני רוצה לכבד את האנשים במועדון, את הקהל של בית"ר ולהתעסק בבית"ר".

אני רואה בעיניים שלך שקשה לך לדבר על מכבי, שזה כואב לך
"קשה לי, אבל אני חושב שזה לא הזמן ולא המקום".

טקס הכבוד לטל בן חיים (חגי מיכאלי)טקס הכבוד לטל בן חיים (חגי מיכאלי)

זה פצע שעוד לא הגליד אצלך עד הסוף, נכון?
"יהיה את הזמן בעתיד לדבר על זה".

אתה מרגיש חוסר מזל שמכבי זוכה באליפות דווקא בעונה שאתה נאלצת לעזוב?
"לא, אני חושב שמכבי עשתה תהליך בשנים האחרונות, עלינו לליגת אלופות בשנה הראשונה, שנה שנייה ושלישית עשינו קמפיינים לא רעים בכלל, עלינו לבתים באירופה, ככה שזה עדיין עונות לא רעות. השנה מכבי תל אביב עשתה עונה יוצאת מן הכלל, לקחת אליפות בפער כזה, וזה לא משנה אם הקבוצות האחרות טובות או חלשות, זה הישג עצום. אני מברך אותם על ההישג אבל אני מסתכל על בית"ר ירושלים, על המקום שאני נמצא, כואב לי מאוד לראות את הקהל מגיע בהמוניו למשחקים ויוצא מאוכזב, בית"ר הביאה הכי הרבה אוהדים למשחקי חוץ העונה, אז באמת כואב הלב לראות אלפי אוהדים מגיעים ואנחנו לא מספקים את הסחורה, אבל בכדורגל אין הוקוס פוקוס, צריך סבלנות ואני מאמין ששנה הבאה נבנה קבוצה הרבה יותר טובה".

אתה הגעת לבית"ר ואז הגיעו ערן לוי, מאור בוזגלו, דודו גורש, אחרי זה גם בניון, אמרו שחוגג הופך את בית"ר לבית אבות, מבחינתך הגיל הוא משהו שאתה כבר חושב עליו, שיושב לך בראש?
"כרגע אני עדיין לא מתחיל לחשוב במונחים של מה יקרה. מה שטענתי לאורך כל הקריירה שלי, גם כשהייתי צעיר דרך אגב, שאין גיל, מי שטוב צריך לשחק, כמובן שאתה לא יכול שיהיו לך עשרה שחקנים בני 37, צריך לעשות מיקס של צעירים, מבוגרים וביניים, לעשות איזשהו מיקס טוב וללכת איתו הלאה. אני חושב שאף שחקן צעיר לא יכול להצליח בלי שיהיה לצדו מישהו ותיק שילווה אותו, יראה לו את הדרך הנכונה. דרך אגב, זה לא בהכרח רק במגרש, זה גם דברים בחוץ, התנהלות, תזונה, הצד המנטלי, אלה דברים לא פחות חשובים".

אוחנה, חוגג, בוזגלו, לוי, בן חיים וטיירה (אורן בן חקון)אוחנה, חוגג, בוזגלו, לוי, בן חיים וטיירה (אורן בן חקון)

אפרופו גיל, בנבחרת אתה חושב שיש לך מקום, בעיקר נוכח כל הפצועים?
"כן, ללא ספק".

נפגעת מכך שאנדי הרצוג ו-וילי רוטנשטיינר לא זימנו אותך, לא חשבו עליך?
"לא נפגעתי, אני כבר לא בגיל של להיפגע, אבל כמובן שתמיד יש צביטה בלב שיש את הזימונים. בהתחלה כשלא הייתי בכושר לא ציפיתי, לא חשבתי שאני צריך להיות בנבחרת בתחילת העונה כי לא הייתי בכושר ולא הצגתי יכולת טובה, אבל מאמצע העונה ואילך אני חושב שאני מציג יכולת טובה מאוד וכן הייתי צריך להיות בנבחרת".

אז סימנו אותך בגלל הגיל שלך?
"אני לא יודע, אני לא רוצה לחשוב במקום אנשים אחרים, אני פשוט ממשיך לעבוד קשה ואני מקווה שבזימונים הבאים יהיו שינויים”.

במשחקים ביוני מול לטביה ופולין, אתה מצפה להיות בנבחרת?
"כן. לנבחרת אין גיל, המקום שלי שם. עד כמה שאני זוכר הרצוג, שאני מכבד אותו, במה שעשה כשחקן עשה קריירה מפוארת ושיחק בנבחרת אוסטריה עד גיל 36, אז אני בסך הכול שנה מעל".

טל בן חיים. "לנבחרת אין גיל, המקום שלי שם" (עמית מצפה)טל בן חיים. "לנבחרת אין גיל, המקום שלי שם" (עמית מצפה)

כשאתה מסתכל על מכלול הבלמים שיש לנו היום, בסגל או כאלה שמועמדים לסגל, יש לך מקום להיות בסגל ואף לשחק?
"אני לא אחד שאוהב לדבר על עצמו, אבל אני חושב שבעניין הזה, זה משהו שהוא די ברור, מי שטוב צריך להיות בנבחרת, בלי קשר לגיל שלו, לצבע העור שלו או הדת שלו, מי שטוב צריך להיות בנבחרת, זה הכל".

יש לך 96 הופעות בנבחרת, אתה רוצה להגיע ל-100?
"אני מוכן שיאפסו לי את ההופעות ולהיות בנבחרת, לייצג את המדינה בשבילי זה הטופ".

אם תחזור לנבחרת אתה עוד תשבור את מספר ההופעות של בניון הבוס החדש שלך.
"אני מוכן לעצור משחק אחד לפני, אבל באמת שמספר ההופעות זה דבר נחמד אבל בשורה תחתונה אני מעדיף לשחק ופחות מתייחס למספר ההופעות שיש לי בנבחרת".

בראש אתה מתכנן שהעונה הבאה תהיה האחרונה שלך בקריירה?
"כרגע לא, אני מרגיש טוב גם מבחינה גופנית וגם מבחינה מנטלית, אני עדיין מגיע רעב לכל אימון אז אני לא אוהב לדבר במונחים של סוף, כל עוד אני מרגיש טוב ונהנה אז אני ממשיך".

יוסי בניון בנבחרת ישראל. ישבור את שיאו? (רויטרס)יוסי בניון בנבחרת ישראל. ישבור את שיאו? (רויטרס)

אחרי שעברת כל כך הרבה בקריירה, מה הן לדעתך הבעיות בכדורגל הישראלי? למה יש ירידה  ברמה של הליגה?
"יש הרבה סיבות, בשביל זה צריך ראיון של שעתיים, אבל אם על קצה המזלג ניגע בזה, אז אני חושב שהזרים שמגיעים לא מספיק טובים, הישראלים מדור לדור הולכים אחורה מבחינת ההשקעה, הרצון והתשוקה. היום יש לנו יותר דוגמנים וילדי אינסטגרם מאשר שחקני כדורגל. בדור הקודם היו אנשים שהיו מוכנים לעבוד יותר קשה, זה משהו שצריך לשנות, צריך לעשות שינוי מגיל קטן. היום הילדים שלנו בפורטנייט, אנחנו פעם היינו מבלים רוב שעות היום במגרש, הולכים לאימון, הדור קצת מתקלקל לנו בדרך".

השחקנים הצעירים היום מגזימים בשימוש באינסטגרם, באיך הם נראים, באיזה מסיבות הם בילו?
"יש ויש, אני חושב שבהחלט שזה דור אחר, דור שמשקיע יותר זמן בדברים הלא נכונים, אני מדבר כמובן על השחקנים הצעירים. קח למשל את מאור בוזגלו שעבר ועשה כל כך הרבה בקריירה שלו. הוא מעל גיל 30,  אז זה בסדר שהוא משלב את זה, כי יש לו את הניסיון והוא מספיק בשל כדי לדעת איך לנווט את הדברים וזה אף פעם לא השפיע עליו, וכמובן גם ערן זהבי שכובש ללא הפסקה ויודע לשלב בין הדברים, לעשות את ההפרדה ולא לתת להתנהלות שלו ברשתות לפגוע ביכולת שלו”.

היום כולם באינסטגרם, זה דבר רע? גם ניימאר מעלה כל הזמן פוסטים באינסטגרם
"כמה ניימאר יש לנו? כמה רונאלדו וכמה מסי? אני לא חושב שמישהו יכול להשוות את עצמו לשחקנים בקליבר הזה".

מאור בוזגלו. "יש לו את הניסיון לנווט" (עמרי שטיין)מאור בוזגלו. "יש לו את הניסיון לנווט" (עמרי שטיין)

אתה מדבר עם אותם שחקנים צעירים, כאלה שאתה נתקל בדברים מסוימים שאתה בא ומכוון אותם?
"כן, יש כמה צעירים שאני מנסה לכוון אותם, לתת להם כמה טיפים, אבל עוד פעם, אני תמיד טוען שאם זה לא בא מבפנים, אז מאוד מאוד קשה לשנות, מי שלא רוצה ללמוד ולשנות אז לא משנה כמה תגיד לו זה לא יעזור. אני חושב שברגע ששחקנים יעשו את השינוי מבחינה מנטלית ויבינו באמת שזו הקריירה שלהם, שזו הפרנסה שלהם עבור המשפחה שלהם והילדים שלהם, אז הם יעשו שינוי בחשיבה ואז באמת יהיה אפשר להתקדם".

איזה שינוי צריך לעשות בכדורגל הישראלי כדי להעלות את הרמה פה?
"הייתי לוקח את הילדים בגילאי 6-8 ומדביק בהם מטליות אחרת, מוסר עבודה אחר. אני חושב שצריך לגדל דור אחר, אני חושב שברגע שיעשו שינוי מגיל צעיר אז אנחנו נראה אותם גדלים לתוך זה, כמו שעושים באירופה".

מי שחקן העונה שלך?
"היו הרבה שחקנים טובים, דור מיכה, אלירן עטר, דור פרץ, היו הרבה, אבל אני חושב שדור מיכה מבחינת מספרים והשדרוג שהוא עשה בהחלט ראוי לתואר, יסלח לי אלירן עטר שאני אוהב אותו מאוד וגם הוא עשה עונה מדהימה, אבל שיריבו ביניהם (צוחק).

דור מיכה וטל בן חיים (עמית מצפה)דור מיכה וטל בן חיים (עמית מצפה)

דור מיכה מתאים לצאת לשחק בחו"ל לדעתך?
"יש לו את הרמה לשחק באירופה ויש לו את היכולת, אבל אם הייתי מקבל את ההחלטות במכבי תל אביב ממש לא הייתי משחרר אותו, יש לו חוזה לארבע שנים, אני לא חושב שישחררו אותו, במיוחד אחרי התרומה האדירה שלו השנה".

אם דור מיכה יעזוב לחו"ל, מכבי תיפגע?
"כמובן, אין ספק. כשעוזב אותך שחקן שהוא מלך הבישולים, גם מבקיע הרבה שערים, מעורב בשערים שהוא לא בישל וכבש, אם הוא עוזב אז זה בהחלט יכול להשפיע. אני חושב שהוא שחקן מפתח במכבי תל אביב".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */