יום שני, 17.06.2024 שעה 12:28

גם בגיל 60: לני קרביץ פשוט נראה כמו חיה רעה

המוזיקאי היהודי, אשר מתאמן 6 פעמים בשבוע ומגדל את האוכל שלו בעצמו, העלה לעוקביו באינסטגרם סרטון בו הוא מבצע תרגיל שמראה שהגיל הוא רק מספר

|
לני קרביץ. לעמוד ולמחוא כפיים (אינסטגרם)
לני קרביץ. לעמוד ולמחוא כפיים (אינסטגרם)

מכירים את הביטוי “זה לא הגיל, זה התרגיל”? מסתבר שאצל המוזיקאי לני קרביץ המשפט הזה מקבל משנה תוקף – בטח בכל הקשור לאיך שהוא נראה כמה ימים אחרי שהוא חגג 60 אביבים (לא ייאמן שהוא נכנס לעשור השביעי של חייו).

למי שחלילה אינו מכיר – לני קרביץ (אמריקאי ממוצא יהודי) הוא אחד מהמוזיקאים והיוצרים החשובים ביותר שידע ז’אנר הרוק העולמי, בטח אם אנו מסתכלים על סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים (בתו היא השחקנית זואי קרביץ).

הוא זכה ארבע פעמים ברציפות בגראמי בין השנים 1999 ל-2002, כשהוא קובע שיא לזכיות רצופות עבור יוצר גברי. היוצר המוערך, שגם נבחר ע”י ערוץ המוזיקה VH1 לאחד מ-100 אומני הרוק בכל הזמנים, הדהים לא פעם את העולם בנגינה על כלל כלי המוזיקה בשיריו (הקליט כל אחד מהכלים בנפרד), ואין זה פלא שיש לו רקורד מכירות של יותר מ-40 אלבומים ברחבי העולם.

לפני מספר שהים פרסמנו כתבה אשר פורסמה במקור במגאזין הבריאות והכושר המוערך Men’sHealth, אודות חייו מעוררי ההשראה של קרביץ. האחרון העביר את מרבית זמנו באליוטרה, אי באיי בהאמה כ-400 ק”מ ממיאמי פלורידה, אשר מתגוררים בו 11 אלף תושבים בלבד (שם קרביץ מוצא בין השאר את השלווה שלו לדבריו, יש לו אגב גם בית מגורים בברזיל).

באותו אי, חי לו היוצר האמריקאי במעין קרוואן כאשר רוב המזון שלו נמצא במקרר או על שיש המטבח, והכול בצבע ירוק: אבוקדו, ברוקולי, סלרי, קייל, רוזמרין, חסה, פלפלים, ורק פרי אחד בצבע אדום… תפוח. הוא אגב מגדל את האוכל שלו בעצמו ולטענתו הוא מתייחס לגוף שלו כאל “מקדש”.

באותה כתבה האמורה, קרביץ ציין שהוא מתאמן שש פעמים בשבוע באימונים הכוללים בין השאר שייט בים, רכיבה על אופניים קיצה בשטח ואימוני משקולות. ואם כבר מדברים על אימוני משקולות, חדר הכושר של קרביץ נמצא באוויר הפתוח, כאשר לצד המשקולות על הדשא נמצא גזע עץ אופקי אשר משמש לו כספסל.

קרביץ התייחס לשגרת האימונים שלו: “חשוב לי מאוד לשמור על השרירים והמפרקים שלי וזו גם אחת הסיבות שאני מרגיש הרבה יותר שלם באימונים שלי מאשר בעבר. אני נהנה יותר באוויר הפתוח מאשר להיות כלוא במכון כושר. כאשר אני מתאמן זה ללא ספק מאפשר לי להיות יותר יצירתי במוזיקה שלי”. על מראהו בגילו: “אני עדיין לפני השיא שלי – ככל שהשנים עוברות אני רק ממשיך לדחות אותו...”.

ואם כבר מדברים על מראהו של קרביץ, האחרון העלה לאחרונה לעמוד האינסטגרם שלו (5.6 מיליון עוקבים) תרגיל שהוא מבצע על טבעות כאשר הוא משלב בין עליות מתח (לרחב גבי וליד הקדמית) יחד עם סיבוב אגן (לשרירי הבטן). הפוסט לווה בכיתוב: Another day… another life. Give thanks.

האחרון נראה מבצע את התרגיל בקלות רבה, למרות שהוא כאמור כבר בן 60, וכשהוא קופץ מהתרגיל לעבר הקרקע ניתן לראות את הגוף שלו: ספק רב אם יש עוד רבים בעולם עם גוף חטוב כזה – פשוט יוצא דופן.

אם אתם רוצים לדעת איך יש לו גוף כזה, זהו האימון שהוא פרסם לפני מספר שנים, כאשר עליכם לשים לב כי מדובר באימון “גוף מלא” עם מספר רב של חזרות, בין השאר כדי לשלב בו גם אלמנטים אירוביים. 

Warm up – חימום שתי דקות של jumping jacks בצורה הבאה: עמדו כאשר הידיים צמודות לצדיי הגוף והרגליים בפישוק קל ביותר. כעת קפצו לפישוק רחב תוך כדי שאתם מקרבים את הדיים זו לזו מעל הראש. כך כאמור שתי דקות בקצב המתאים לרמתכם.

Dumbbell curl – חמישה סטים של כפיפות מרפקים בעמידה כנגד משקולות עבור שהריר הדו ראשי (היד הקדמית). 50 חזרות בסט הראשון, 35 חזרות בסט השני, 21 חזרות בסט השלישי, 14 חזרות בסט הרביעי ו-10 חזרות בסט האחרון. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

Dumbbell bench press – חמישה סטים של לחיצת משקולות בשכיבה עבור שריר החזה והשריר התלת ראשי (יד אחורית).  50 חזרות בסט הראשון, 35 חזרות בסט השני, 21 חזרות בסט השלישי, 14 חזרות בסט הרביעי ו-10 חזרות בסט האחרון. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

Bodyweight squat – סקוואט כנגד משקל גוף עד למצב בו הירכיים מקבילות לקרקע עבור שריר הישבן, הארבע ראשי והתאומים. 77 חזרות בסט ראשון, 50 בסט השני, 35 בסט השלישי, 21 בסט הרביעי ו-14 בסט האחרון. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

Pullup-Position knee raise – תרגיל עבור שרירי הליבה. תפסו את המוט המתח ועלו עד למצב שהסנטר שלכם מעל למוט – זהו מצב ההתחלה. כעת הרימו את הברכיים עד למצב של 90 מעלות ברגליים ורדו בחזרה. כך יש לבצע 21 פעמים בארבעה סטים. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת שתתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב עורך את מדור בריאות וכושר באתר ONE מאז הושק ב-2013. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה.

אסור לפספס
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */