יום רביעי, 10.08.2022 שעה 15:14

בעלי מבנה גוף רזה? זה התרגיל שיבנה לכם מסה

מומחה הכושר האמריקאי ג'ף קבאליר מציג בפניכם תרגיל מנצח להגדלת הנפח שלכם: תרגיל ה"נשיאה". מהם יתרונות התרגיל וכיצד יש לבצע אותו כמו שצריך

|
זה התרגיל שאולי ישנה את חייכם? (צילום מסך)
זה התרגיל שאולי ישנה את חייכם? (צילום מסך)

אם אתם גברים עם מבנה גוף רזה (סקיני) אשר מעוניינים להעלות את מסת השריר שלהם, וממש מתקשים לעשות זאת, ייתכן ותרצו לקרוא על התרגיל שאולי ישנה את חייכם, ששמו בתרגום פשוט לעברית הוא “הנשיאה” (Carry).

מי שממליץ על תרגיל זה הוא מיודענו ג’ף קבאליר, מומחה הכושר האמריקאי אשר קטעי הווידאו שלו כבר הגיעו לשני מיליארד צפיות ביו-טיוב. קבאליר מדבר כמו תמיד מניסיונו הן כמתאמן שהיה בעבר בעל גוף רזה והן מניסיונו כמאמן של גברים אשר מאופיינים במבנה גוף דומה.

תרגיל הנשיאה משמעו פשוט ללכת עם משקל ממקום למקום כאשר מבחר שלם של עזרים עומד לרשותכם: מוטות, פלטות, קטלבלס וכמובן משקולות חופשיות. במידה ויש לכם שטח גדול להליכה תוכלו ללכת בצורה מעגלית ואם אין לכם את “הלוקסוס” הזה, פשוט בצעו הליכות של “הלוך חזור”.

במידה ואתם שואלים את עצמכם מדוע לא להשתמש בתרגיל אחר אשר מחזק את כל הגוף, דוגמת תרגיל הסקוואט המפורסם, לטענתו של קבאליר אין לבעלי מבזה גוף רזה את מסת השריר הדרושה לשאת את המוט על הטרפזים (“המדף”) – בעיה שלא קיימת בתרגיל הנשיאה.

זו אגב הסיבה מדוע קבאליר מעדיף את תרגיל הדד-ליפט על תרגיל הסקוואט, מבלי קשר לסרטון אודות תרגיל הנשיאה, שכן במידה ומתאמן לא יכול לשאת את המוט על העורף, כמובן שהדבר יכול לבוא לידי ביטוי בביצוע לא נכון או חלילה בפציעה.

אם נחזור לעניינו, תרגיל הנשיאה איננו יוצר עומס בלתי נסבל בכל הקשור לעמוד השדרה, אפילו אם מתאמן כזה או אחר אף מתחיל לאט לאט להעלות את העומסים איתם הוא עובד, וזה לא היתרון היחיד של תרגיל זה.

תרגיל הנשיאה יכול לתרום רבות ליציבה של המתאמנים, שכן לגברים עם מבנה גוף רזה יש לא פעם כתפיים שמוטות קדימה. מעבר לכך שהתרגיל כאמור תורם מאוד לשרירי הטרפז, מיותר לציין שבהליכה עם כאלו עומסים גם שרירי הבטן שלכם יגידו לכם תודה.

תרגיל הנשיאה. לא מעט יתרונות (צילום מסך)תרגיל הנשיאה. לא מעט יתרונות (צילום מסך)

בכל הקשור לביצוע התרגיל, לקבאליר יש כמובן מספר דגשים: ראשית על המשקולות להיות בצידי הגוף ולא בחלקו הקדמי של הגוף. שנית, הקפידו שהכתפיים אינן שמוטות קדימה זאת על ידי כך שתדמיינו שאתם אוחזים גרגר אפונה בין השכמות.

כאשר אתם הולכים ומתקדמים עם המשקלים עימם אתם עובדים, שימו לב כי אינכם מתנדנדים מצד לצד תוך כדי הליכה. במידה וזה קורה, הקפידו שאתם מכווצים את שרירי העכוז שלכם ומתעלים אותם לטובת עניין זה.

לגבי תדירות האימון, לדידו של קבאליר ניתן לבצע אותו בכל יום שכן הוא לא פוגע בהתאוששות השרירים עליהם אתם עובדים בחדר הכושר. אפשר לבצע אותו בימים שאתם אינכם מתאמנים או בתחילת כל אימון. בהצלחה!

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת אשר תתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה
אסור לפספס
נגןהחיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
החיים הטובים: מישל וטיבו חוגגים באיביזה
נגןמה עשו נטע ורמי בתוך קן ענקי באמצע היער?
מטורף: מה עשה מלצר כדי לשרת את נטע ורמי?
נגןהרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
הרגע שאוהדים הולנדים מזהים את ערן זהבי
נגןמעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו
מעל מיליון צפיות לאוהד שהטריל את רונאלדו