יום ראשון, 19.05.2024 שעה 06:42
עומרי זינגר

עתידות: ברזיל וארגנטינה בחוץ

דעה: האימפריות של דרום אמריקה יתרסקו מול קולומביה ובלגיה, הולנד וגרמניה ימשיכו הלאה. המונדיאל ימשיך להיות מלהיב גם ללא הנבחרת המארחת

רגעי השיא במונדיאל מתקרבים בצעדי ענק וכבר הספקנו לקבל אין ספור דרמות, ריגושים, מתח, עצבים ובעיקר כדרוגל משובח. אחרי ששלב שמינית הגמר כבר מאחורינו ורגעים ספורים לפני שמשחקי רבע הגמר יחלו, הגיע הזמן להמר - מי יהיו ארבע המאושרות שימשיכו לחצאי הגמר?

נפתח עם המארחת, ברזיל. החבורה של פליפאו סקולארי אמנם הגיעה עד לרבע הגמר, אך רחוקה מלהציג כדורגל טוב או להרשים. בארבעת המשחקים של הברזילאים, זכיינו לראות בעיקר את ניימאר לוקח אחריות ומוכיח שאכן הוא עשוי מהחומר של הכוכבים הגדולים ביותר. ומה מעבר ליהלום הצעיר? לצערו של סקולארי לא הרבה.

יריבתה הבאה של ברזיל היא קולומביה וכמו שהיא נראתה עד כה בטורניר, בהחלט אפשר להגיד שהיא שווה לברזילאים אם לא טובה יותר. דווקא ללא כוכבה הגדול ביותר, רדאמל פלקאו, זכינו לראות נבחרת צעירה ותוססת שפשוט מפרקת כל מה שעומד בדרכה. אם שני שחקניה הבולטים ביותר של לוס קפטרוס (חאמס רודריגס וחואן קוואדרדו) לא יתרגשו מהקהל המקומי, הדרך של  קולומביה לחצי הגמר בהחלט אפשרית.

תחזית: זה יילך קשה, אבל קולומביה תנפץ ל-200 מיליון התושבים המקומיים את חלומות הזכייה.

חאמס רודריגס חוגג (רויטרס)
חאמס רודריגס חוגג. קולומביה תדהים את ברזיל (רויטרס)
 

קרב נוסף שייערך ביום שישי הקרוב יפגיש את נבחרת גרמניה ונבחרת צרפת. למרות כל המחמאות שמגיעות לטריקולור על היכולת הנהדרת בשלב הבתים והניצחון הדחוק על ניגריה בשמינית הגמר, שאיפות הזכייה שלהם בתואר גדול ייאלצו להידחות עד ליורו 2016 אותו הם יארחו. הצרפתים מציגים יכולת טובה אך מול נבחרת חזקה ומאומנת כמו גרמניה, צפוי להם סיפור שונה לחלוטין.

את העוצמה הגרמנית ראינו למעשה רק ב-0:4 הענק על פורטוגל במשחק הפתיחה, אך מאז נראה כי חניכיו של יואכים לב הורידו הילוך וגם מול אלג'יריה המפתיעה נגררו עד לדקות הסיום של הארכה כדי לנצח את המשחק. למרות הכל, אסור להספיד ולו לרגע את המכונה המשומנת בראשותו של תומאס מולר הנהדר. מעבר לסגל החזק והמגובש, המאנשאפט קטלניים במתפרצות ובאותה הקלות שדרסו את ארגנטינה באותו השלב לפני ארבע שנים, יכולים לדרוס כל נבחרת שתעמוד בדרכם וגם הצרפתים עומדים כרגע על הכוונת.

תחזית: מולר, אוזיל, גצה והחברים יתעוררו בזמן וימשיכו את המסע לעבר הגביע.

מולר חוגג. מספר 1 בטורניר, יעבור גם את צרפת (רויטרס)
מולר חוגג. מספר 1 בטורניר, יעבור גם את צרפת (רויטרס)
 

קרב ענק נוסף יפגיש את ארגנטינה ובלגיה. מסי סוף סוף הופיע על הבמה הגדולה מכולן ואולי בהזדמנות האחרונה שלו להוביל את הנבחרת בעצמו לזכייה ראשונה מאז 1986, הפעם כוכב ברצלונה כובש, מבשל ומנהיג. אבל למרות הגאונות של הפרעוש, כדורגל זה משחק קבוצתי וארגנטינה של מסי רחוקה מלהיות קבוצה. האלביסלסטה תלויים מידי בפרעוש וגם לניסים שעשה עד עכשיו לנבחרתו יש זמן תפוגה.

גם הבלגים החביבים נהגו עד כה בדומה לגרמניה ואולי זה מלמד משהו. למעט התצוגת כדורגל הפנטסית שהציגו ב-1:2 על ארה"ב, השדים האדומים לא הרשימו יותר מדי. בדרכם לרבע הגמר ראינו את העוצמה האמיתית של הבלגים. המהירות האדירה, היצירתיות והמשחק השוטף לא משאירים מקום לספקות - בלגיה בדרכה להפוך לאחת מהנבחרות החזקות בעולם. שאלת הזמן היא כמובן עניין קריטי וייתכן כי הלחץ וחוסר הניסיון במעמדים הבכירים יכריע את גורל המשחק. עם דור צעיר וסופר מוכשר השדים האדומים יכולים לנצח גם את מסי.

תחזית: הניסים ייגמרו. מסי ימשיך לחלום על הגביע ובלגיה תמשיך לשלב הבא. 

שחקני בלגיה חוגגים עם דה ברוין (רויטרס)
שחקני בלגיה חוגגים עם דה ברוין. יחגגו גם מול מסי? (רויטרס)
 

המשחק הנועל ברבעי הגמר יספק עוד קרב כדורגל מסקרן, הפעם בין הולנד וקוסטה ריקה. בהתחלה כולנו הופתענו שדווקא מבית "המוות" שכולל שלוש יריבות חזקות ומנוסות בהרבה (איטליה, אנגליה ואורוגוואי) הנבחרת המפתיעה ממרכז אמריקה תסיים ראשונה. הטיקוס לא הסתפקו במחמאות ובשלב הבא רשמו את הישג השיא בהיסטוריה של המדינה הצנועה כשהעפילו לראשונה בתולדותיהם לרבע גמר המונדיאל. חורחה לואיס פינטו כבר מוכתר ברחובות סן חוזה למלך החדש והסיכוי שירשום דף נוסף בהיסטוריה של המדינה בהחלט אפשרי.

ומה נותר להגיד על נברחת האורנג'? עם מאזן שערים מטורף של 4:12, הכתומים רוצים לחזור לגמר בו הפסידו בדרום אפריקה ב-2010. הבעיה היחידה שעדיין קיימת ומטרידה את ואן חאל היא הגנתו הרופפת. כשהציב את דירק קאוט (חלוץ בתפקידו המקורי) כמגן שמאלי ולאחר מכן כמגן ימני, נראה היה כי השועל הוותיק יתגלה כגאון או כמשוגע. מול מקסיקו זה הספיק בקושי ורובן הצליח לבסוף להציל שוב את המולדות. אם קוסטה ריקה תוביל עד הדקה ה-87, הפעם רובן כבר לא יעזור.

תחזית: קוסטה ריקה כבר עשתה את שלה, הולנד תמשיך לחצי הגמר אך שם תיעצר. 

אריאן רובן חוגג עם לואיס ואן חאל (GettyImages)
אריאן רובן חוגג עם ואן חאל. יחגגו גם מול קוסטה ריקה (GettyImages)
 

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים