יום ראשון, 19.05.2024 שעה 09:02
עומרי זינגר

בני יהודה שייכת לליגת העל

דעה: מכבי פ"ת ניצלה בליגת העל בזכות נס ולא הייתה ראויה להישאר בליגה. האוהדים הכתומים ידחפו את קבוצתם חזרה לליגה. רמה"ש צריכה מהפכה

דרמת מחזור הסיום בפלייאוף התחתון וגורלן של הקבוצות המעורבות בדבר, (מכבי פ"ת, בני יהודה והפועל רמת השרון) כבר מאחורינו וכעת נותר רק לנו לסכם את העונה.

נתחיל עם זאת ששרדה - מכבי פ"ת. למרות הניצחון הדרמטי משער בדקה ה-91 של רועי דיין ואווירת הניצחון הגדולה שהורגשה בסיום המשחק במלאבס, הקבוצה של קובי רפואה וייטב לוזון נשארה בליגת העל בזכות נס. פ"ת לא הייתה יותר טובה או ראויה להישאר מבני יהודה והפועל רמת השרון וגם הניצחון הדרמטי במחזור הסיום הגיע יותר ממזל מאשר מיכולת. 

הכחולים לא הרבו לסכן את שערה של חיפה ולמעט שתי הבעיטות שנכנסו לרשת, פ"ת לא נראתה כאילו היא נלחמת על חייה. גם לאוהדים יש חלק בדבר, כשרק 1,200 צופים הגיעו לתמוך בקבוצה המקומית במשחק הגורלי. בשורה התחתונה, פ"ת ניצלה ובפעם השנייה תוך יומיים בלבד העיר תוצף רגשות שמחה. הדרבי של מלבאס חוזר לליגת העל, מגיע או לא מגיע? רק הזמן יגיד.  

פתח תקווה חוגגת. הדרבי של מלאבס חוזר לליגת העל (חגי ניזרי)
פתח תקווה חוגגת. הדרבי של מלאבס חוזר לליגת העל (חגי ניזרי)
 

מהשורדת הגדולה נעבור לשתי היורדות. נתחיל עם הכתומים מת"א שירדו לליגה הלאומית לאחר תיקו שכולו הפסד מול מ.ס אשדוד. לאורך כל העונה הכתומים שילמו מחיר כבד על ספיגת שער אחד יותר מידי או מאוחר מידי וכך קרה גם הפעם. עם 10,000 אוהדים נהדרים שצבעו את בלומפילד, חניכיו של יוסי אבוקסיס לא הצליחו לעמוד במשימה שהייתה תלויה בהם לחלוטין. התיקו הדרמטי מול אשדוד, ועוד בבית, מסמל יותר מכל את הכישלון של הקבוצה השלישית בת"א.

האוהדים הכתומים הגיעו ותמכו, דחפו והתפללו לשער קטן שיספיק להם כדי לשרוד אך השער לא הגיע. מנגד, שוב טעות בהגנה, שוב יציאה חסרת אחריות לחלוטין של דלה איינוגבה ושוב המחיר הגדול שבני יהודה משלמת. ההבדל היחיד הוא שהפעם המכה היא קשה בהרבה. על אף הכישלון הגדול והחזרה ללאומית, הכתומים יכולים להתנחם בעובדה שהלב בשכונה עוד פועם ופועם בעוצמה.

אחרי 12 שנים בליגה הבכירה, הקבוצה שבה ללאומית אך אלפי האוהדים יתמכו בה לאורך כל הדרך בליגה הלאומית ובשביל הכדורגל הישראלי על כולנו לקוות שישובו במהרה לליגה הבכירה, כי לשם הם שייכים. לקח חשוב לעתיד: כדורגל משחקים 90 דקות או לפחות עד שריקת השופט.

אוהדי בני יהודה. עוד יחזרו לליגת העל (שי לוי)
אוהדי בני יהודה. עוד יחזרו לליגת העל (שי לוי)
 

ומה נותר להגיד על הפועל רמת השרון? הקבוצה הקטנה והחמודה של חיים שאבו ניסתה לעשות את שלה ולחכות לנס שיגיע מהמגרשים השונים, אבל עם כל הכבוד לקבוצה של שאבו ולשחקנים שלו, רמת השרון במתכונתה הנוכחית שייכת לליגה הלאומית.

בלי בעלים והנהלה מסודרת, בלי תקציב והכי הכי חשוב בלי קהל, שום קבוצה לא ראויה להיות בליגה הבכירה. המועדון הקטן ממורשה חייב לעבור שינוי כדי לשוב לליגת העל ואולי הפעם גם להישאר. התנתקות כלכלית מתמיכת העירייה ואולי אף איחוד עתידי עם הפועל רעננה או כל קבוצה קטנה אחרת שתוכל להעמיד תקציב וקהל הם חלק מצעדי החובה שעל רמת השרון לעבור.

ומילה טובה לסיום: למרות שכבר הבטיחו את מקומם בליגת העל בעונה הבאה, הפועל חיפה, הפועל עכו ומ.ס אשדוד עלו למגרש בשביל לשחק כדורגל ולכבד את הענף ועל כך אוהדי הכדורגל בארץ צריכים לשמוח. אולי יש פה כדורגל למרות הכל.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים