יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:52
צביקה שרף

במכבי ניסו להחביא את האמת

שרף בטור אישי ל-ONE, המנהל המקצועי 'הטוב' באירופה נעלם ובטח כבר מחפש מאמן נוסף שאינו מתאים. השאירו את אבן חשוף בצריח, הכתובת הייתה על הקיר

משחק מספר 3 בהיכל מנורה מבטחים הביא עמו ניצחון גדול לבני הרצליה ותבוסה עם נוק אאוט מוחץ למכבי תל אביב. ההיסטוריה לא נתנה למחזיקת הגביע צ’אנס לנצח, אבל ההיסטוריה לא שיחקה הערב והרצליה המגובשת והמאומנת פגשה קבוצה רק עם הגופיות הצהובות שחלק גדול ממנה, כפי שכתבתי כבר אחרי ההפסד המביש במשחק השני, לא יודעים לכבד את הגופיות שהם לובשים ובעצם מי שבחר בהם נכשל בצורה גורפת. הם לא זכאים ללבוש את הגופיות של מכבי, לא מתאימים ללבוש גופיה של קבוצה שמכבדת את עצמה והשאלה האם היא מכבדת או ששיקולים אחרים מכתיבים את המהלכים וההחלטות.

הרצליה באה מוכנה ואורן אהרוני עם עוזרו הצנוע יואב שמיר עשה עבודה מצוינת, לא רק היום אלא לאורך כל העונה והוא מאמן העונה שלי. הרצליה באה מרוכזת ולמרות התחלה לא טובה של כריס באב, כמו במשחק הראשון, הרי צ’ינאנו אונואקו שחקן העונה וגניבת העונה. אנדי ואן וליט עם תרומה נהדרת, עבודת ריכוז נהדרת של קווינטון הוקר ויאיר קרביץ ועליה של שון דוסון מהספסל שנתן לקבוצה שלו תרומה נהדרת.

באב התחיל את המחצית השנייה מצוין ומוריס קמפ, ששוחרר ממכבי ראשל”צ ונקלט נהדר בהרצליה, חגג על שחקני מכבי חסרי רוח הלחימה, עם הגנת החילופים העלובה שהרצליה ניצלה כל מיס מאצ’. אבל לא רק הגנת החילופים נכשלה, לא הייתה הגנה למכבי, את ההתקפה הלא מאורגנת וחסרת המשמעת שלה כולם מכירים ואורן אהרוני עם ההגנה האישית ולעתים עם האזורית, שיתק אותה בקלות.

כריס באב חוגג (איציק בלניצקי)כריס באב חוגג (איציק בלניצקי)

ברור שחלק חשוב בסיפור פה הוא מכבי ת”א. אנשי הקבוצה אולי מופתעים, אבל אנשי כדורסל אמיתיים לא מופתעים. הכתובת הייתה על הקיר כבר הרבה זמן, בחירת שחקנים תמוהה ללא קשר לתקציב, בחירת הרכבים לא ברורה ממשחק למשחק וגם מסדרה לסדרה, שלושת שחקני החיזוק שהגיעו ונבחרו בקיץ – דריק ויליאמס וג’יימס נאנלי הראו היום במגרש את יכולתם החלשה וג’יילן ריינולדס, השלישי ביניהם, אפילו לא הוכנס לרשימה למרות שהיה ברור שאנטה ז’יז’יץ’ נמצא בכושר רע ובטח אחרי הפציעה המפחידה שלו נגד הפועל חיפה.

בדרך כלל כשמחליפים מאמן יכול המאמן המחליף לומר ‘לא אני בחרתי את השחקנים’, אבי אבן לא יכול להגיד את זה. אגב, איפה קיירי תומאס? מעבר לכך, לאבי אבן לא הייתה ברירה כי הוא איש המערכת, הסכים בצדק, אבל הפילו עליו משימה קשה שגדולה עליו והשאירו אותו חשוף בצריח, ללא ניסיון, ללא אוטוריטה, ללא עזרה. הניהול המקצועי נעלם, לא שומעים, לא רואים וממשחק למשחק, מסדרה לסדרה, המצב הקשה של הקבוצה זעק לשמיים. מה קרה ומה נעשה בין המשחק השני לשלישי? כלום, כפי שהוכיחה התוצאה היום.

אבי אבן (איציק בלניצקי)אבי אבן (איציק בלניצקי)

נכון, היו מספר ניצחונות באירופה כאשר חלק מהאנשים תולים את זה בפרישת הקבוצות הרוסיות, אבל במועדון סירבו בצורה מוחלטת להסכים לכך וחשבו שאפשר להחביא את האמת. היום הם קיבלו את התשובה. לא הבינו כשהפועל חיפה ניצחה בהיכל אחרי שתי הארכות במשחק חשוב, לא הבינו כאשר הפסידו ארבעה דרבים, אחד מהם כאשר הפועל עם הרכב סופר חסר ולא הבינו כאשר הובסו במשחק השני בהרצליה. שם, אורן אהרוני נהג נכון כאשר בסוף המשחק הרפה והוריד את התוצאה ומה עושה מחלקת הדיגיטל והתודעה של מכבי? חמש דקות אחרי סיום המשחק בהרצליה שולחת סרטון עם מיטב האלי-הופים של רומן סורקין.

זוהי חוסר הבנה במה שקורה או זלזול באוהדים או ניתוק מהמציאות. נכון, למכבי אין תקציב מהמובילים באירופה, אבל בכל מקרה גם עם תקציב נמוך צריך להפיק מכל דולר 10 דולר ולא להפך. בחירת שחקנים נוראה, ללא פילוסופיה, עם בחירת מאמנים לא נכונה ובחירת צוות מקצועי שגויה, עם מצב שקבוצה שפעם כל ישראלי רצה לשחק בשורותיה וזה היה חלומו, היום חלק מהם לא רואים שם את חלומם, מישהו אחראי לכל ההליך הזה שלא התחיל היום או אתמול.

ג'יימס נאנלי מאוכזב (איציק בלניצקי)ג'יימס נאנלי מאוכזב (איציק בלניצקי)

אבל ככל הנראה שום דבר לא ישתנה. המנהל המקצועי “הכי טוב באירופה” כבר דואג לחפש מאמן דוגמת איינארס בגאצקיס או ז’אן טבק וכל השמות שמופיעים בתקשורת, פרט לאחד אין להם בשורה. מתוך ההכרה וההבנה שלי בהתאמת מאמן למכבי תל אביב, ברור שגם את החתמת השחקנים יעשו אותם אלה שבנו את הקבוצה כל כך טוב בשנים האחרונות. מחר תדע הרצליה מי תהיה יריבתה בסדרת הגמר מבין הפועל חולון והפועל ירושלים, חבל שעד שכבר הגענו לסדרות, אז חצי הגמר והגמר זו הסדרה של הטוב מ-3 וכך אני גם שומע מכל עבר, אבל נסתפק ונהנה ממה שיש.

בדרך לגמר: הרצליה מפרקת את מכבי עם 74:96
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים