יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:09
איציק אהרונוביץ

בכר נטרל את עצמו ואת הקבוצה שלו

איציק אהרונוביץ' בטור אישי ל-ONE: מאמן מכבי חיפה איבד את הראש לאחר ההרחקה, ברמה הזו קבוצתו לא תנצח את מכבי ת"א. ב"ש שלחה מסר לקראת הגמר בטדי

הכתובת הייתה על הקיר, ובאותיות קידוש לבנה. מי שחשב שמכבי חיפה תבוא לאצטדיון טוטו טרנר ותשחק את הכדורגל שהציגה בסיבוב הראשון, טעה טעות גדולה ומרה. כמעט לאורך כל הסיבוב השני, כולל כמעט כל משחקי הפלייאוף העליון עד כה, הירוקים מקרטעים, שקופים ואנמיים, שלא נאמר על סף הפתטיים. 

בכדורגל אי אפשר לעשות הוקוס פוקוס. אם אתה לא מגיע מוכן מהבית ככדורגלן, קודם כל בגישה, אז ככה זה נראה. ברק בכר הגיע מדושן עונג למשחק והעלה הרכב הזוי, אז למה הוא מצפה. השאלה שאני שואל היא - מה הוא מצא במיקאל אלפונס? הוא לא בשר ולא חלב, פשוט פרווה. המגן הימני חדיר בהגנה ולא תורם כלום בהתקפה, הוא פשוט שחקן פחות על המגרש. ומכאן אני שואל עוד שאלה - למה סאן מנחם לא משחק כמגן שמאלי וחוסה רודריגס ימני? זה נשגב מבינתי וכנראה שרק לבכר התשובות.

נעבור לקישור. עלי מוחמד לא פוגע כבר תקופה ארוכה, אך המאמן הירוק שוב נתן לו את הבמה. בחצי השעה הראשונה מוחמד היה הצל של עצמו וגם במקרה שלו זה היה כמו לשחק עם פחות שחקן במגרש. דווקא כשהוא השתפר לקראת סוף המחצית, אז בכר החליט להוציא אותו בפתיחת החצי השני ולהכניס את נטע לביא. כשאני משווה את הקפטן למוחמד, זה כאילו הם עושים תחרות מי יותר גרוע. לדעתי, שניהם גרועים באותה מידה.

ברק בכר ודולב חזיזה (רדאד ג'בארה)ברק בכר ודולב חזיזה (רדאד ג'בארה)

טעות נוספת מצידו של המאמן במהלך המחצית נגעה למוחמד אבו פאני. בכר בוודאי ראה שהקשר שלו מציג משחק חושך מצרים מהפתיחה, עצבני וכלום לא הולך לו. לכך אפשר להוסיף שהוא משחק עם צהוב, כשהמאמן יודע שהוא מאוד פיזי וקנדידט מובהק לצהוב שני. זה היה חוסר אחריות מצידו של בכר להשאירו על כר הדשא. מחמוד ג’אבר היה צריך להיכנס במחצית ונטע היה צריך להישאר על הספסל. נכון שאפשר לומר שזו חוכמה של בדיעבד, אבל בתוך תוכי ידעתי, כפי שידעו כל אוהדי מכבי חיפה, לאן זה הולך. כנראה שרק בכר לא ידע.

הירוקים לא משחקים, הם מנסים, אבל הם לא יכולים. שחקנים לא בכושר משחק כפי שהיו בשלבים מוקדמים יותר העונה. עומר אצילי הוא הדוגמה המובהקת לכך – לא מסוגל לעבור שחקן, לא מגיע למצבי בעיטה, איטי ומסורבל. זה לא אותו שחקן שהצעיד את מכבי חיפה למקום שבו היא נמצאת, הוא לא פוגע כבר למעלה מחודשיים. בלעדיו, המצב נהיה קשה ממשחק למשחק.

ברגע שכל כך הרבה שחקנים לא מתפקדים, אז לא פלא שהאדומים בטרנר תיקלו, היו אגרסיביים, הלכו ראשונים לכדור ובאופן כללי היו הרבה יותר טובים בחצי ראשון. סגנית המוליכה הגיעה למצבים שהתפקששו, אבל לפחות נראיתה כמו קבוצת כדורגל. אצל מכבי חיפה לעומת זאת, לא היה צלם אנוש שמזכיר קבוצה אלופה, כזו שמתיימרת לשמור על האליפות שלה. זו גם כנראה הסיבה שבמהלך המשחק ובסיומו בכר ושחקניו התעסקו בתפל ולא בעיקר, כשהתבכיינו ללא הרף ולאחר השריקה האחרונה התנפלו על השופט, כאילו הוא הסיבה להפסד שלהם.

שחקני מכבי חיפה זועמים על דוד פוקסמן (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי חיפה זועמים על דוד פוקסמן (רדאד ג'בארה)

וזה לא שברדה היה גדול ונטרל את בכר, פשוט בכר נטרל את עצמו ואת הקבוצה שלו, הוא לא הופיע הפעם. הוא חייב לקחת את עצמו בידיים, להסתכל במראה ולשאול: “איפה אני לא בסדר? מה השתבש בקבוצה שלי? למה היא לא משחקת כדורגל?”. מכבי חיפה מסורבלת וכבדה. השחקנים לא מסוגלים לייצר אחד על אחד כבעבר, כדורי עומק לא נכנסים, על יתרון מספרי הס מלדבר ובעיטות למסגרת כמעט ואין, אז מה נשאר? מלחמה? זו מכבי חיפה שהרגילה את הקהל שלה להצגות גדולות? אז נכון, אותן הצגות עשויות לתת לה את האליפות, אבל ברמה הזו הקבוצה של בכר לא מסוגלת לנצח את מכבי תל אביב ביום בשלישי.

הירוקים נראים כמו קבוצה שנמצאת במקום השישי בפלייאוף העליון. בכר צריך לחשוב איך הוא מביא את הקבוצה מוכנה, קודם כל מנטלית, למשחק מול מכבי ת”א. היום הקבוצה שלו לא הגיעה מוכנה מבחינה מנטלית, פיזית ומקצועית, שלושה פרמטרים חשובים לקבוצה אלופה. הירוקים היו צל של עצמם וגם השחקנים צריכים לעשות חשבון נפש. ומה עם החילופים? בכר איבד את הראש לאחר ההרחקה של אבו פאני ולכן איבד את המשחק.

מוחמד אבו פאני (ראובן שוורץ)מוחמד אבו פאני (ראובן שוורץ)

פורז’קטור גדול ואדום צריך להידלק לבכר, כי לפי איך שקבוצתו נראית בשלושת החודשים האחרונים, הוא צריך להחליף לפחות חצי סגל. אין מגנים טובים, בוגדאן פלאניץ’ זה כבר לא זה, עופרי ארד לא מספיק טוב כבלם מחליף וראינו כמה שון גולדברג היה חסר. גם הקשרים האחוריים בירידה וזו הזדמנות להחזיר את רודריגס למרכז ולהציב את ג’אבר כמגן ימני.

מהצד השני, אי אפשר שלא להחמיא לב”ש, שהעבירה מסר למוליכה ויריבתה בגמר הגביע – אולי תיקחו את האליפות, אבל ניפגש בטדי. אנחנו יותר טובים ממכם בפלייאוף. ניצחנו את מכבי ת”א בבלומפילד 1:3 ואין שום סיבה שלא ניקח גביע על חשבונכם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים