יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:31
אבי נמני

בית"ר תישאר רק אם תשחק בלי פחד

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: החילופים של אבוקסיס היו מאוחרים, קרסטאיץ' הבין שההגנה היא נקודת התורפה שלו, ולכן הימר על התקפה גם במחיר של הפקרות

הערב באצטדיון בלומפילד היינו עדים לאווירה מדהימה ותפאורה יוצאת דופן שלא הייתה מביישת משחק עונה. אוהדי מכבי תל אביב ואוהדי בית”ר ירושלים היוו חלק עיקרי בערב המרשים שעבר עלינו לאורך כל דקות המשחק. אורח שלי שהגיע למשחק הערב מאיטליה, איש כדורגל ותיק, שאל אותי בפליאה האם הוא באיטליה או בישראל לאור האווירה הנפלאה ביציעים ושלף צרור של שבחים על כל מה שקרה מסביב למשחק עצמו. 

על כר הדשא מכבי תל אביב הגיעה הערב למפגש הקצוות במומנטום חיובי, לאחר חמישה ניצחונות רצופים בליגה, לעומת הבית”רים שהגיעו מתחתית הטבלה עם בעיות מקצועיות על כר הדשא וחוסר ודאות קיומי לגבי עתידו של המועדון. הצהובים המשיכו עם מערך התקפי של קרסטאיץ’, שמהמר על התקפה בעיקר מול קבוצות התחתית ומרכז הטבלה, ולזכותו ייאמר שהבין מהר מאוד שחוליית ההגנה היא נקודת התורפה הגדולה של הקבוצה למן פתיחת העונה, כאשר הוא לוקח בחשבון שבכל משחק הוא כנראה יספוג, אבל מצד שני, מכבי שווה שני שערים לפחות. בינתיים זה מסתדר להם די טוב בחודש האחרון.

מצד שני, הירושלמים הגיעו כדי להקשות את החיים על המארחת על ידי מגננה וצפיפות בחוליה האחורית ויציאה להתקפות מעבר מסוכנות בחלק הקדמי, אך בחצי הראשון ראינו את הבית”רים מתגוננים בעיקר בלי שום אוריינטציה התקפית ובלי שום מימד של הנעת כדור. מכבי תל אביב של המחצית הראשונה הפעילה מכבש על הבית”רים למן פתיחת המשחק, אך גילתה יכולת חלשה עם הנעת כדור איטית ופעולות לא מספיק איכותיות בחלק הקדמי, שנוטרלו די בקלות על ידי האורחת כל עוד היה לה כוח.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, שחקני בית"ר מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים, שחקני בית"ר מאוכזבים (חגי מיכאלי)

המחצית השנייה נפתחה עם לחץ של הצהובים מתל אביב לעבר שערו של איתמר ניצן לחץ שלא בא לידי ביטוי בלוח התוצאות, אך קרסטאיץ’ עם צמד חילופים סופר התקפיים לקראת הדקה ה-60, כאשר הכניס את חוזז ובן חיים על חשבון גולסה וייני והפך את המערך של המכבים להתקפי על סף מופקר, אבל מיד זה בא לידיי ביטוי על לוח התוצאות עם צמד שערי בזק מרגלי פריצה ויובאנוביץ’, שהעלו את הצהובים ליתרון 0:2 מוצדק. מצד שני, אבוקסיס ערך חילופים התקפיים לאחר ספיגת השער השני, חילופים טובים אך מאוחרים מידי, שהפכו את בית”ר ליותר יצירתית עם שחקנים איכותיים בחלק הקדמי, והכי חשוב אוריינטציה התקפית שהניבה פרי עם שער מצמק של בואצ’י, שהחזיר את קבוצתו למשחק.

הדקות האחרונות של המשחק היו סוג של גארבג’ טיים, כאשר שתי הקבוצות התקשו לסכן אחת את השנייה באופן ממשי, כאשר התוצאה הסופית הייתה הוגנת: ניצחון מוצדק למכבי תל אביב, שאמנם לא ביום גדול ועם יכולת בינונית, התקרבה לצמרת הגבוהה לצידן של מכבי חיפה ובאר שבע, עם אופטימיות זהירה לקראת הצטרפות של צלע שלישית למאבק האליפות. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

בית”ר ירושלים מנגד הוכיחה הערב עם הקהל הנפלא שלה עד כמה היא חשובה לליגת העל ולכדורגל הישראלי. אני לא רוצה לחשוב על סיטואציה שבית”ר ירושלים תרד לליגה הלאומית. הכדורגל שלנו צריך את בית”ר בליגת העל, אבל זה יקרה רק אם הקבוצה מהבירה ויוסי אבוקסיס יבינו ויפנימו שהם יכולים ומסוגלים לשחק במערך התקפי, כדורגל יצירתי בלי פחד מהיריבות בפלייאוף התחתון, והכי חשוב לשדר לשחקנים שרק ניצחונות ישאירו את בית”ר בליגת העל.

לירושלמים יש מה למכור בחלק הקדמי, אני מקווה שאבוקסיס והשחקנים שלו יפנימו שבית”ר לבטח לא פחות טובה מאף קבוצה בתחתית, כאשר המשימה להישרדות בליגת העל תלויה אך ורק בה. מכבי תל אביב אמנם ניצחה היום די בצדק, אבל המנצח האמיתי הערב בבלומפילד היה הכדורגל הישראלי, בערב מרשים ומרהיב ביציעים. אני מקווה לראות עד סוף העונה עוד ועוד מופעים דומים שאנחנו כל כך אוהבים להיות חלק מהם.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים