יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:37
אבי נמני

זהבי יכול לעזור למכבי ת"א להתרומם

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: למרות שפתח התקפי, קרסטאיץ' איחר באופן מוגזם עם החילופים ולא הגיב בזמן לנעשה במשחק. עם ערן זהבי, הצהובים היו עוברים

ערב מרגש באצטדיון בלומפילד, אווירה חגיגית שזכורה לנו מעונות האליפות טרום תקופת הקורונה, כמובן בעיקר בשל החזרה של ערן זהבי לאצטדיון בו הוא פרח בשורות המכבים. בנוסף לכל זה, הייתה תחושה אופטימית אצל השחקנים הצהובים והאיש על הקווים שאפשר לנצח את היריבה ההולנדית ולעבור שלב נוסף במפעלים האירופאים. 

על כר הדשא ראינו קבוצה ביתית עם הרכב סופר התקפי של קרסטאיץ’, שהימר על התקפה למן פתיחת המשחק, שדווקא בישרה טובות מבחינת הצהובים. אך אפקט ההתלהבות פג די מהר ולאחר 10 דקות ההולנדים, לא עם יכולת מרשימה, הצליחו להשתלט על מרכז המגרש והפכו להיות הקבוצה היותר דומיננטית שהכתיבה את הקצב, מבלי לסכן באופן ממשי את שערה של מכבי תל אביב, למעט פעולה אישית אחת נהדרת של מדואקה, שחלף על כל הגנת הצהובים, אך נעצר בצורה נפלאה על ידי דניאל פרץ. 

שחקני מכבי ת"א וערן זהבי (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א וערן זהבי (איציק בלניצקי)

הצהובים ניסו מידי פעם לצאת להתקפות מעבר מסוכנות, אבל הפעולות האחרונות והמכריעות באזור רחבת ה-16 של איינדהובן מצד ל שחקני החלק הקדמי של המארחת לא היו מספיק איכותיות על מנת לייצר אפילו איום אחד ממשי על שערו של דרומל. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, אבל עם ניחוח של אופטימיות לקראת המחצית השנייה, כאשר השחקנים בצהוב הפנימו שהשד ההולנדי ניתן לפיצוח בעיקר עם תעוזה ועוד קצת איכות בחלק הקדמי ואפשר יהיה לחולל סנסציה.  

המחצית השנייה נפתחה בצורה טובה מבחינת הצהובים, שלחצו גבוהה בחלק המגרש ההולנדי ושלחו את כל הכלים ההתקפיים העומדים לרשותם, אך השכילו לסכן את שערה של איינדהובן באופן משמעותי פעם אחת עם בעיטה של שרן ייני, שזכתה להמשכיות עם העקב של פריצה לעבר הקורה. לקראת הדקה ה-60 של המשחק קרה מאורע מפתיע, כאשר השופט האוסטרי, לכנר, בחר להפסיק את המשחק למספר דקות עקב זריקת חפצים שעצרה את המומנטום הצהוב. 

הארלד לכנר מוריד את השחקנים מהמגרש (רדאד ג'בארה)הארלד לכנר מוריד את השחקנים מהמגרש (רדאד ג'בארה)

לאחר החזרה לכר הדשא מהפסקת המשחק, הצהובים נרדמו ביחד עם קרסטאיץ‘ על הקווים, כשהמאמן איחר עם החילופים באופן מוגזם ולא הגיב בזמן למה שהתחולל על כר הדשא. קיפאון שעלה לצהובים ביוקר רב עם שער של ורטסן באדיבות סבוריט, שלאחר מכן החזיר בגדול עם שער שוויון מאוחר שהשיב את מכבי תל אביב למשחק, אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי ולא הספיק על מנת לבצע מהפך. 

זה היה יכול להיות היה אפשרי כאשר הצהובים פגשו יריבה לא מהדרג הגבוה של אירופה. מכבי תל אביב של השנים הטובות עם זהבי הייתה בוודאות מדלגת על היריבה ההולנדית, אך המכבים צריכים להסתכל קדימה בעיקר בגזרת ערן זהבי, שהיום אמנם היה לו משחק חלש, אך לטווח הארוך הוא יכול לעזור לצהובים להתרומם מחדש מול הדומיננטיות של הירוקים מחיפה בדרך לבניית מכבי תל אביב מחדש.

ערן זהבי מודה לקהל בסיום המשחק (רדאד ג'בארה)ערן זהבי מודה לקהל בסיום המשחק (רדאד ג'בארה)

החודשים הקרובים יתנו זמן למחשבה לערן לנתב את צעדיו קדימה לעבר חזרה מרגשת או המשך החלום בקבוצה נוספת בחו”ל. אל דאגה, הפרק הבא בטלנובלה ממתין לכולנו בחודש מאי. 

למרות האכזבה מהתוצאה הערב, אני חושב שכדאי להתרכז בחצי הכוס המלאה. אצטדיון מלא עד אפס מקום, אווירה מדהימה ביציעים ודרך מוצלחת של הצהובים באירופה עם הכנסה כלכלית משמעותית בדרך לפינאלה של העונה בליגה הישראלית, שם הצהובים עדיין לא הצליחו העונה להטביע חותם וחובת ההוכחה היא כרגע עליהם ובעיקר על קרסטאיץ’.

מלאדן קרסטאיץ' (איציק בלניצקי)מלאדן קרסטאיץ' (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים