יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:43
צביקה שרף

מכבי נשארה תלויה בווילבקין

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: עדיין אסור לשפוט את הצהובים בגלל שההכנה לעונה לא הייתה באשמתם. חלק מההרכבים לא היו מחוברים, הקבוצה זקוקה לתיקונים

עונת היורוליג התחילה הערב (חמישי) בשעה טובה. חבבי הכדורסל ובעיקר אוהדי מכבי תל אביב חיכו לה עם רעב גדול בגלל כל מה שקרה בשנה שעברה סביב מגיפת הקורונה, וראינו את כמות הצופים הגדולה בגביע ווינר ונוכחות הקהל היום בהיכל.

מכבי תל אביב ערכה שינויים רבים בהרכבה, ותכננה הכנה יסודית לעונה כולל השתתפות בטורנירי הכנה, כי כשאתה מביא כל כך הרבה שחקנים ההכנה עוד יותר חשובה כדי לחבר ולגבש כמות גדולה של שחקנים שלא מכירים אחד את השני, וגם המאמן והצוות לומד מקרוב יותר על שחקני החיזוק שהוא הביא.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

שני אירועים הפכו את  ההכנה של מכבי לבעייתית – מגיפת הקורונה שפגעה בחמישה שחקנים, דבר שהפסיק את האימונים וגרוע מזה אף אחד לא ידע, כולל אנשי הרפואה, איך אתה חוזר ומתאושש גם כשהחלמת מהמחלה, וקשה להחזיר את כולם מהר לכושר משחק שלא לדבר על אימונים לשיפור הקבוצתיות.

האירוע השני היה פציעתו של אנטה ז’יז’יץ’ שייעדר לפי ההערכה כרגע לפחות שישה שבועות, והקבוצה הגיבה מהר – החתימה שחקן מחליף, לסורט הצרפתי, שכמובן לא הספיק להגיע למשחק היום כנגד באיירן מינכן.

אנטה ז'יז'יץ' מול מאליק דיים (איציק בלניצקי)אנטה ז'יז'יץ' מול מאליק דיים (איציק בלניצקי)

מכבי הבינה כי אחד הדברים החשובים הוא למצוא רכז או רכזים כדי לבצע את מה שתוכנן כמעט כל שנה, אבל מה שכמעט ולא בוצע היה לתת לווילבקין, שהקבוצה עדיין תלויה בו, לשחק בעמדתו הטובה, סקנד גארד, ולשם כך הובאו אוונס מהפועל חיפה ויפתח זיו הישראלי, שניהם אמביציוניים, מוכשרים וללא ניסיון ביורוליג.

לעמדה מספר שלוש נעשה שינוי גדול עם הבאתו של נאנלי. לא היה למכבי ת”א מישהו בעמדה הזו ובסגנון משחק כזה, וריינולדס הובא לעמדה חמש כתחליף להאנטר, שבמקרה עבר ליריבה באיירן מינכן.

אותלו האנטר (איציק בלניצקי)אותלו האנטר (איציק בלניצקי)

אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד, איני רוצה להיכנס לבעיות של באיירן שהקורונה פגעה בה עשרה ימים אחרי שפגעה במכבי ת”א, וגם היא הגיעה היום עם  הרכב חסר. בניגוד למה שראינו בגביע ווינר, מכבי התחילה יותר טוב. יאניס הלך עם ההרכב שהצליח לו, עם סורקין ואוונס, והצהובים העלו את הקצב והגיעו להובלה של 17 הפרש, ואז התחיל הקטע הפחות טוב של המשחק.

הרכבים שנראו בפרקט לא מחוברים ולא תפקדו טוב – ריינולדס שהגרמנים מכירים אותו התחיל לראות דאבל אפים עליו, שהכריחו אותו למסור ולאט לאט הגרמנים חזרו למשחק ואף עלו להובלה של 10 הפרש, ואז מכבי ת”א חזרה לווילבקין כרכז והכול התפנה אליו, והיום סקוטי הביא את הניצחון.

סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)

נכון, החליפו הרבה שחקנים, הביאו את כל מי שציינתי אבל מכבי ת”א חזרה לתת את הכדור בידיים של ווילבקין והגרמנים החליפו נגדו בהגנה את כל מי שהיה להם, אבל סקוטי היום היה בלתי ניתן לעצירה וסיים עם 28 נקודות, עם אחוזים גבוהים ובהתקפה האחרונה בהפרש נקודה הגרמנים החטיאו, לקחו ריבאונד והחטיאו שוב, אבל המארחים השתלטו על הכדור וניצחו במשחק חשוב שיכול להשפיע מאוד על ההמשך בעונה.

כל קבוצות הבית ניצחו היום ביורוליג ותתפלאו – מכבי ת”א ניצחה בהפרש הכי קטן, כלומר צריך לשמור על הבית אחרי שבשנה שעברה היה רוב לניצחונות חוץ, וזה מחזק את הניצחון. אסור לשפוט את מכבי ת”א היום כי בכל זאת ההכנה שלה לעונה לא הייתה טובה ולא באשמתה, וצריך לתת לה את הסבלנות והשקט.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)

כבר בשבוע הבא משחק בית נגד הכוכב האדום בלגרד, עוד משחק שחייבים לנצח כדי לשמור על הבית ולצבור תנופה וביטחון, שיפור המשחק הקבוצתי והיציבות במשחק וכמו שאני מכיר את האנשים, אחרי הניצחון הזה כולם עם האדרנלין של הניצחון ורוצים שהמשחק הבא יתקיים כבר מחר, אבל היורוליג לא משנה בדרך כלל את התאריכים. יאניס והצוות שלו יודעים טוב שיש עוד הרבה לעבוד וצריך עוד לתקן, ולהיות זהירים עם הרכבים מסוימים במגרש.

סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים