יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:35
צביקה שרף

מכבי לא בשיאה, אך גליל עשתה הרבה טעויות

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הצהובים היו טובים יותר בהגנה, הצפוניים לא יכולים להרשות לעצמם שתומאסון וזיו ישבו יחד בספסל, אבל שום דבר לא סגור

סדרת גמר ליגת הכדורסל התחילה הערב אחרי לא מעט אירועים שהתרחשו בחודשים האחרונים. הענף עבר שנתיים קשות מאוד עם מגפת הקורונה העולמית וגם השינויים והעזיבות של חלק מהשחקנים, ועם המצב המיוחד שבו מדינת ישראל וקבוצות הספורט שלה צריכות היו להתמודד חוץ מהפחדים הרגילים של כל אחד מאיתנו, עם מטחי טילים ובעיקר ילדי ותושבי הדרום והערים שהותקפו, דוגמת אשקלון, באר שבע, אשדוד, ראשון לציון ועוד, כאשר הטילים כוונו גם לירושלים ולערי מרכז הארץ, במה שגרם לכולם להתמודד עם פחדים יחד עם בני המשפחה ובענף הכתום גם עם שאלות השחקנים הזרים ובני משפחותיהם. לכן, אי אפשר היה לשפוט או לגנות אותם על הבחירה לעזוב. 

מצד אחד יש רצון לנהל ליגה סדירה עם לחץ לגמור אותה עד תאריך ה-15 ביוני ואז פה ובכל העולם דוחסים תכנית צפופה שמטילה עומס גדול על השחקנים, ויותר מכך מסכנת אותם ואת בריאותם. מצד שני צריך לעמוד במחויבות לספונסרים ולטלוויזיה שהם מביאים את הכסף למימון כל הפעילות הזו. עד לאישור להכניס קהל קצת מאוחר להצלת ההכנסות, חבל שנאלצנו לראות מחזות של מאבקים לא ראויים בגלל קלקול גנרטור או שעון תקול, אבל סוף טוב הכל טוב והעבר יצאה לדרך סדרת הגמר בין מכבי תל אביב לגליל/גלבוע.

אנטה ז'יז'יץ' ויותם חנוכי (איציק בלניצקי)אנטה ז'יז'יץ' ויותם חנוכי (איציק בלניצקי)

כבר לפני המשחק נרשמו הרבה שבחים לגליל על הצלחתה, על סגנון משחקה ועל הדרך המרשימה בה גברה על יריבתה בחצי הגמר הפועל חולון. הקבוצה הצפונית שמרה על הרכבה, לא החליפה בגלל המגפה ו/או ירי הטילים אף אחד משחקניה הזרים, וגם ידעה להתאושש אחרי החלפת המאמנים כאשר ליאור ליובין המצליח הוחלף בהצלחה על ידי אבישי גורדון שאף העצים את ההצלחה, ואילו חולון נפגעה מפציעות של שחקני מפתח שעזבו ועוד כאלה שנבהלו ממטח הטילים. גם מכבי ת”א איבדה את דראגן בנדר בגלל פציעה, טיילר דורסי בגלל המצב הביטחוני ואת אלייז’ה בראיינט שעזב לטובת מילווקי ב-NBA. כך התחילה הסדרה עם לוח זמנים צפוף של סיומה בתוך ארבעה ימים. כך קשה לקבוצות לשחקנים ובעיקר למאמנים.

לגלבוע/גליל היו פחות ימי מנוחה והכנה, כאשר מצד שני פגרת חמשת הימים של מכבי זה נראה כבר כמו יציאה לפגרה ארוכה. עד שחזרנו לסדרות הן קוצרו ותוך לו”ז קשה והנה הגענו לגמר הראשון. בכל סדרה מכבי ת”א היא הפייבוריטית. הקבוצות שממול לא באות להתבטל אבל כולם התרגשו ממגרש רועש עם הרבה קהל, אך במכבי התרגשו פחות. גלבוע עם אחוזי קליעה לא טובים בחצי הראשון כשהיא החליטה להתמקד בסקוטי ווילבקין אבל ספגה שלשות דווקא מאנג’לו קלויארו שקלע באחוזים גבוהים מהפינה וגלבוע/גליל לא ביצעה את החזרה אליו אחרי העזרה ושילמה על כך.

אנטה ז'יז'יץ' שומר על ג'ו תומאסון (איציק בלניצקי)אנטה ז'יז'יץ' שומר על ג'ו תומאסון (איציק בלניצקי)

מאחר וראינו את גלבוע בשלושה משחקים רצופים נגד חולון, מכבי למדה אותה והייתה טובה יותר בהגנה, כאשר גלבוע היו קצת עייפים בשלב מסוים ברבע השני. שתי הקבוצות היו עם חמישיית מחליפים וגם כאן יש למכבי עדיפות מסוימת. לטעמי, גלבוע/גליל לא יכולה להרשות לעצמה לשחק יותר מדי דקות כשגם ג’ו תומאסון וגם יפתח זיו על הספסל. לטעמי אחד מהם צריך להישאר על הפרקט ולעשות את הרוטציה ביניהם.

היו הרבה מאוד מצבים שבהם מכבי יכולה הייתה לפתוח ריצה להפרש גדול יותר אבל מצד אחד הצהובים לא היו בשיאם אמנם, אך מנגד גלבוע עשתה יותר מדי טעויות, יותר מדי איבודי כדור, כשהאורחים לא הצליחו להתמודד עם ריבאונד ההתקפה של מכבי ועם כל תשומת הלב בווילבקין ברבע הרביעי, כשהם לא הצליחו לעצור אותו והוא הגיע למנות שלו. תרגילי ההתקפה של גלבוע לא הגיעו מספיק לצבע ולא הגיעו למספיק קליעות עונשין כאשר גם ג’הייבה פלויד שהגיע לשם קלע באחוזים פחותים מהרגיל.

אנגל'ו קלויארו וסקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)אנגל'ו קלויארו וסקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

שום דבר לא גמור וגם אין הרבה זמן וכבר מחרתיים יהיה המשחק הבא וגלבוע/גליל תנסה לעשות הכול כדי לחזור להיכל מנורה ביום חמישי. בגלל התוצאה והתפתחות המשחק מכבי ת”א תגיע עם ידיעה שזה לא קל והיא תתייחס למשחק בריכוז מלא. נכון, זה לא בא לידי ביטוי במספרים שלו, אבל אות’לו האנטר נתן למכבי ת”א הרבה דקות הרבה נוכחות בהגנה ובריבאונד ונתן עזרה לקבוצה בהתמודדות עם פלויד וקרי בלאקשיר.

גלבוע/גליל תצטרך לשפר את אחוזי הקליעה שלה וכמובן את ריבאונד ההגנה שיכול אולי לתת לה עוד אופציות להתקפות מתפרצות, כי בהגנה המסודרת מכבי הקשתה עליהם לא מעט בכל הקשור להתפרצות ולסלים מהשלוש, שיכלו היו לעזור להם. ברור שבמתח המלווה את הסדרה השקט הנפשי של השחקנים שמבצעים החלטות טובות תחת לחץ זה הדבר שיקבע את גורל המשחק וגורל הסדרה. 

מחכים כבר ליום רביעי. אולי לא היה משחק ברמה גבוהה וככה זה בפלייאוף, אבל הייתה הערב לחימה, היה מתח והייתה אווירת כדורסל טובה. בהמשך לסדרות של חולון - נס ציונה וחולון – גלבוע/גליל.

מתקרבת ללה ליגה: 1:2 לג'ירונה מול ראיו
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים