יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:44
אבי נמני

תשוקה איטלקית מול התבטלות טורקית

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: ראינו במשחק הפתיחה את הנבחרת של מנצ'יני תוססת ועם רעב, ואילו מנגד טורקיה התבססה על הגנה בלי שום אוריינטציה התקפית

הערב ברומא יצא לדרך טורניר יורו 2020 באיחור של שנה עקב נגיף הקורונה שמטלטל את עולמנו מצד לצד, כאשר אנחנו רואים לשמחתנו קרן אור בקצה המנהרה כשנראה שהחיים מתחילים לחזור למסלולם. אמנם בצעדי צב, אך עם אופטימיות זהירה. 

אני חש בשבוע האחרון טירוף אמיתי לקראת היורו הן בתקשורת והן ברחוב הספורטיבי. מצד אחד יש רעב גדול לכדורגל עם קהל אמנם מועט ועדיין ללא אצטדיונים מלאים, אבל גם האחוז הקטן של האוהדים ביציע יכניס צבע וחיים לשחקנים ויקנה אווירה של פעם שכל כך התגעגענו אליה ושכחנו את התחושה והתשוקה שבוערת בעצמותינו.  

שחקני איטליה חוגגים עם לורנצו אינסינייה (רויטרס)שחקני איטליה חוגגים עם לורנצו אינסינייה (רויטרס)

היורו הנוכחי אמור להיות טורניר שיא עם המון נבחרות איכותיות שנמצאות בכושר נהדר עם שוויוניות בולטת והמתנה אשר מלווה בציפייה גדולה לכוכבי העל שיופיעו ברגעי האמת. משחק הפתיחה של היורו הציב בפנינו מפגש סופר מעניין בין איטליה המארחת והמתחדשת בראשות רוברטו מנצ’יני על הקווים וסגל איכותי ומאוזן עם שחקני מפתח שמגיעים ליורו לאחר עונה מוצלחת. ג’אנלואיג’י דונארומה בשער, ג’ורג’ו קייליני ולאונרדו בונוצ’י בהגנה, קישור בראשות ניקולו בארלה, ז’ורז’יניו ולורנצו אינסינייה וחלק קדמי איכותי עם צ’ירו אימובילה ודומניקו ברארדי.

ממול הופיע יריב טורקי איכותי עם סגל רחב ושחקנים בשלים במומנטום נפלא בראשות שחקני ההגנה מריח דמיראל מיובנטוס, קגלאר סיונצ’ו מלסטר, בקישור צ’נגיז אונדר מלסטר, הקאן צ’לנהולו ממילאן ויוסוף יאזיצ’י מליל. בחלק הקדמי בוראק ילמז הוותיק הסקורר של ליל וסנק טוסון מאברטון.

צ'ירו אימובילה מבקיע נגד טורקיה (רויטרס)צ'ירו אימובילה מבקיע נגד טורקיה (רויטרס)

מצעד שמות מרשים שלפני המשחק גרם לנו לציפיות ותקוות למאבק אדיר על כר הדשא. פתיחת המשחק הייתה של האיטלקים שעלו עם מערך התקפי של מנצ’יני ששחקניו הפעילו לחץ גדול על ההגנה הטורקית. מפתיחת המשחק האיטלקים יזמו ושלחו יחסית המון שחקנים לחלק הקדמי אך כשלו בפעולות האחרונות מול דניז צ’קיר שוערה של נבחרת טורקיה וצמד הבלמים הנפלא בראשות סיונצ’ו ודמיראל שנטרלו בצורה מושלמת את החוליה הקדמית של האיטלקים. 

איטליה של המחצית הראשונה אמנם לא השכילה לפרוץ את המגננה הטורקית אך הייתה דומיננטית עם עליונות מוחלטת על כר הדשא ונתנה לנו תקוות למחצית שניה שהאזורי יצליחו לתרגם את היתרון האיכותי על כר הדשא לשערים. וכך היה. המחצית השנייה החלה בסערה מבחינת האיטלקים שעלו ליתרון לאחר פעולה אישית נהדרת של ברארדי בעומק רחבת טורקיה עם דריבל נפלא וכדור רוחב שפגע בדמיראל ונכנס לתוך שערו הוא, והאיטלקים עולים ליתרון מוצדק עם תשוקה ודינמיות יוצאים מן הכלל. 

שחקני איטליה חוגגים אחרי השער העצמי (רויטרס)שחקני איטליה חוגגים אחרי השער העצמי (רויטרס)

טורקיה מנגד אכזבה מאוד במחצית הראשונה כאשר התמקדה בהתגוננות ולא הייתה קיימת מבחינה התקפית. מנגד המכבש האיטלקי לא עצר לרגע ולאחר שער היתרון מנצ’יני חיפש את השער השני וקיבל אותו די מהר עם פעולה התקפית טובה של לאונרדו ספינאצולה המצוין שבעט נהדר לשערה של טורקיה, כאשר הכדור נהדף בקושי רב על ידי צ’קיר ועל הריבאונד עט ראשון צ’ירו אימובילה הנפלא שהעלה את איטליה ליתרון 0:2 משכנע ומרשים שהוביל לאחר מכן לשער שלישי נהדר של אינסינייה, לאחר מהלך קבוצתי נהדר שהוליך את האיטלקים להנחיל תבוסה צורמת וכואבת לטורקים שהתבססו מראש על הגנה בלי שום אוריינטציה התקפית.

הטורקים סיימו את המשחק הראשון בטורניר בצורה מאכזבת מאוד, ומאמנם הוותיק שנול גונש יהיה חייב לאושש את שחקניו לקראת המשחק הבא על מנת לחזור לתמונת העלייה לשלב הבא עם דגש על התקפה, ולא שוב מופע מתסכל מצוות השחקנים הטורקים כפי שראינו הערב. 

קינאן קארמאן ומנואל לוקאטלי (רויטרס)קינאן קארמאן ומנואל לוקאטלי (רויטרס)

מנצ’יני מצידו יכול לסמן וי גדול. ראינו נבחרת איטלקית עם אוריינטציה התקפית. נבחרת תוססת, דינמית, איכותית ועם תשוקה ורעב שלחלוטין עמדה בכל הציפיות במשחק הפתיחה. עכשיו המאמן האיטלקי צריך להיות חכם בקיום רוטציות נכונות ושימוש בסגל הרחב והאיכותי שעומד לרשותו לקראת המשך הדרך. כולי תקווה שהרף הגבוהה של משחק פתיחת הטורניר יישמר עד הסוף.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים