יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:53
אבי נמני

אתלטיקו בצלמו של צ'ולו, מלאת תשוקה

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: המאמן ניצח בגאונות על העונה המושלמת של האלופה, אובלק ביסס את מעמדו כשוער הטוב בעולם וההגנה כטובה ביותר בספרד

עונת 2020/21 בליגה הספרדית הייתה עונה שתיזכר בעיקר כעונת הקורונה, בלי קהל וחוסר וודאות לגבי העתיד הקרוב והרחוק, אך בפועל המציאות ניצחה את התרחישים השליליים לגביי הנגיף הקטלני ועל כר הדשא קיבלנו את אחת העונות המותחות והאיכותיות עליהן יכולנו לפנטז, עם סיומת אדירה כאשר האלופה מוכתרת במחזור האחרון עם מותחן אמיתי עד לשריקת הסיום באצטדיון בוויאדוליד, שם זכתה הערב (שבת) אתלטיקו מדריד בכתר האליפות, כאשר הקולצ’ונרוס גברו במאבק על ריאל מדריד וברצלונה, שתי האימפריות ששולטות ללא עוררין בכדורגל הספרדי והעולמי לאורך עשורים עם צמצום פערים כלכלי ובעיקר מקצועי.

אתלטיקו מדריד היא קבוצה בצלמו ובדמותו של מאמנה, דייגו סימאונה. מלאת תשוקה ואגרסיביות עם דגש על משחק הגנה קבוצתי לפני כל פרמטר אחר, כל אלה למען מטרה אחת ויחידה – להפוך את אותה לצלע שלישית שווה במאבק על ההגמוניה של הכדורגל הספרדי. 

לואיס סוארס וקיראן טריפייר חוגגים (רויטרס)לואיס סוארס וקיראן טריפייר חוגגים (רויטרס)

אתלטיקו לאורך שנים סבלה מנחיתות כלכלית מול שני מועדוני העל אך עם הצטרפותו של עידן עופר כבעלים של המועדון, הפערים הצטמצמו כאשר הקולצ’ונרוס גם ניצלו את הקיצוץ המשמעותי בתקציב הרכש הן של ברצלונה והן של ריאל מדריד אל מול ההתחמשות המסיבית בזמן שהן עצמם התחמשו בעצם העונה בגזרת סגל השחקנים. דייגו סימאונה הבין שעל מנת להוות איום אמיתי על מועדוני העל, אתלטיקו חייבת סגל שחקנים יותר רחב עמוק ואיכותי שיוכל להתמודד במקביל על אליפות ספרד הנחשקת ובליגת האלופות ובמבחן המציאות זה עבד מצויין.

סימאונה שמר על הבסיס מהעונה הקודמת וחיזק את הסגל בשחקנים שוברי שוויון דוגמת לואיס סוארס הנפלא ויאניק קראסקו, שני שחקנים נפלאים בחלק הקדמי שעושים את ההבדל ובנוסף עוד שחקנים משמעותיים לסגל שמהווים איום על חולצת ההרכב כגון לוקאס טוריירה שהגיע מארסנל, מוסא דמבלה שנרכש מליון וג’ופרי קונדוגביה שהגיע מוולנסיה, כולם הפכו את הקבוצה ליותר איכותית, תחרותית עם תוספת של ניסיון, ווינריות וחלוקת דקות נכונה שעזרה לצ’ולו להתגבר על כל המשברים לאורך כל הדרך. 

יאניק קראסקו (רויטרס)יאניק קראסקו (רויטרס)

בראש וראשונה נמצא השוער הטוב בעולם מבחינתי, יאן אובלק, שספג סך הכל 25 שערים עם יכולת מדהימה ומנהיגות מנצחת, כאשר כך יש להוסיף את ההגנה הטובה בספרד בראשות סטפאן סאביץ’, חוסה מריה חימנס, פליפה ומריו הרמוסו.

גם הקישור מאוזן ואיכותי בראשות קוקה הוותיק בעונה מצוינת ולצידו בעונת שיא מרקוס יורנטה, עם 12 שערים ו-11 בישולים ויאניק קראסקו בעונה נהדרת עם יכולת גבוהה וחלק קדמי שהשתדרג באופן משמעותי עם הצטרפותו של לואיס סוארס שהבקיע 21 שערים בליגה והוסיף איכות, מנהיגות וניסיון לחברים שלצידו דוגמת ז’ואאו פליקס שהבקיע 7 שערים ואנחל קוריאה עם 9 שערים, כולם השלימו אחד את השני וחיברו את הפאזל הנפלא לקבוצה שהופכת לצלע שלישית אמיתית ומאיימת על ההגמוניה של הכדורגל הספרדי וכנראה גם העולמי לקראת השנים הבאות. 

מרקוס יורנטה . עונה אדירה של הקשר (רויטרס)מרקוס יורנטה . עונה אדירה של הקשר (רויטרס)

מילים אחרונות למאסטרו שניצח בגאונות על העונה המושלמת – דייגו סימאונה, שהצליח להתגבר על אין ספור מכשולים ביניהם היעדרות מסיבית של שחקנים עקב מחלת הקורונה, פציעות של שחקני מפתח, ביצוע כמעט מושלם ברוטציה של השחקנים ומעל הכל המאמן הצליח לסחוט מסגל השחקנים שלו את המקסימום בדרך לזכייה באליפות שכנראה משנה את סדר ההיררכיה בכדורגל הספרדי לקראת העתיד.

אתלטיקו תהיה חייבת על מנת להישאר כפקטור משמעותי ואמיתי למאבק מול אריות היבשת ברצלונה וריאל לשמור על מרבית סגל השחקנים ולהשתדרג בעמדות החשובות מאחר ובעונה הבאה הולך להיות מאבק הרבה יותר קשה, כאשר ריאל וברצלונה במסע התחמשות שהולך להפוך לכולנו את העונה הבאה למשהו יוצא דופן ובונה ציפייה אדירה. 

דייגו סימאונה בטירוף (רויטרס)דייגו סימאונה בטירוף (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים