יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:35
צביקה שרף

מכבי ת"א תמשיך להאשים את כל העולם

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הקבוצה לא תראה את הטעויות של עצמה, יש מספר שחקנים שלא מתאימים ליורוליג - עמדה מספר 4 מהווה חור בלתי ניתן לסגירה

 צביקה שרף בטור אישי ל-ONE,  הקבוצה לא תראה את הטעויות של עצמה,  יש לה מספר שחקנים שלא מתאימים ליורוליג, עמדת הסנטר מחכה לקסמים, עמדת הארבע מהווה חור  בלתי ניתן לסגירה.

איזה היסטוריה ומסורת יש מאחורי המשחק הזה בין מכבי תל אביב לצסק”א מוסקבה, אבל הצהובים, שהכניסו את עצמם לבור עמוק ביורוליג, הכריזו שהם לא מוותרים וה-84:80 לרוסים בהיכל אמנם הסתיים בהפסד, אך אולי יתחיל איזה שהוא קאמבק צהוב.

סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואנג'לו קלויארו מאוכזבים (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואנג'לו קלויארו מאוכזבים (איציק בלניצקי)

במסיבות העיתונאים לקראת המשחק נאמר ‘הנה אנחנו באים’, אבל למרות החזרה מפיגור של 22 הפרש, מכבי לא יכולה להרשות לעצמה להתחיל משחק בצורה שבה היא התחילה הפעם נגד קבוצה מהטובות ביורוליג. מול קבוצה כזו צריך קודם כל הגנה ואי אפשר להתחיל משחק ואחר כל מחצית שנייה עם דראגן בנדר ואנטה ז’יז’יץ’, כי אז יש רכות הגנתית.

אנטה ז'יז'יץ' מאוכזב (איציק בלניצקי)אנטה ז'יז'יץ' מאוכזב (איציק בלניצקי)

כל הקבוצות יודעות מדוחות הסקואטינג את החולשה ההגנתית של מכבי בהרכב הזה וכך טורניקה שנגליה הלך על בנדר ובכל פיק אנד רול מביאים את ז’יז’יץ’. אני לא מחדש בעניין, אבל זה מצב בן יאניס שולח מהר ומוקדם מדי את עומרי כספי למגרש, אבל כספי בגלל פציעות אינו יכול לשחק דקות רבות ואז חוזרים לאותה בעיה - עמדה 4 מהווה חור בלתי ניתן לסגירה, כאשר גם עמדת הסנטר מחכה לקסמים שאות’לו האנטר מוציא מעצמו, אבל כדי שהוא יעמוד לרשות יאניס בסוף המשחק, הוא לא מתחיל בחמישייה ומראש החמישייה שנשלחת למגרש היא לא החזקה ביותר וככה נקלעים לפיגור של 22 נקודות.

דראגן בנדר (איציק בלניצקי)דראגן בנדר (איציק בלניצקי)

ישנה גם את בעיית סקוטי ווילבקין שנמצא בכושר פחות טוב ובשפת גוף לא טובה וממשיכים לצוות אותו כרכז, שזה תפקיד שפחות טוב לו. אתה מפסיד כי הקבוצה לא מקבלת מספיק תוצרת משחקני הפנים המובילים שלה. מכבי הצליחה לחזור למשחק בעזרת הרכבים שהם הימורים עם ארבעה גארדים שלוחצים על כל המגרש והתפרעויות של דורסי שמנצל את היכולות שלו וזורק זריקות קשות ומקשה על צסק”א לעצור אותו וגם סנדי כהן היה הימור כי הוא לוחץ יותר טוב בהגנה וכמו כן, מצליח להפתיע בהתקפה ומוסיף מהירות.

סקוטי ווילבקין מאוכזב (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין מאוכזב (איציק בלניצקי)

אבל אי אפשר לבנות על חזרה מפיגורים גדולים, כי לקבוצות היורוליג יש יכולת טקטית לנצל כל חולשה של מכבי ומה שהצליח בחצי גמר גביע המדינה נגד הפועל חולון לא יצליח כל יום ובטח נגד קבוצות יורוליג טובות.

אנג'לו קלויארו ועומרי כספי (איציק בלניצקי)אנג'לו קלויארו ועומרי כספי (איציק בלניצקי)

מכבי, ששוב תגיד שהיא נלחמת עד הסוף, נמצאת במצב כמעט בלתי אפשרי במאבק על הכרטיס לפלייאוף היורוליג ותמשיך להאשים את כל העולם ולא תראה את הטעויות של עצמה. צריך למצוא דרך להתחיל בהרכבים יותר אגרסיביים ואתלטיים ולשחק כדורסל יותר מהיר. 

יש פה מספר שחקנים שלא מתאימים ליורוליג ובטח לא לחלק המוביל של קבוצות היורוליג וזה לא המשחק הראשון שבגלל הפיגור הגדול המוקדם יאניס ספרופולוס נשאר בלי פסק זמן בשלוש הדקות האחרונות.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

וכאשר מדברים על סקאוטינג, צסק”א מוסקבה נקלעה לבעיית פציעות, שלפה את רשימות השחקנים שלה והביאה אתל מייקל אריק, שהראה שהוא עולה על עמדה 4 ו-5 של החמישייה הראשונה של מכבי. כמו כן, גם גבריאל לונדברג הדני הוא שחקן שמשחק בנבחרת דנמרק שמאומנת על ידי ארז ביטמן, שהמליץ עליו למספר קבוצות בארץ והנה הוא הגיע לצסק”א הגדולה וראיתם מה הוא יכול לעשות. על וויל קלייברן אני כבר לא מדבר, אז מישהו צריך לבדוק את עצמו במכבי ת”א. ביום חמישי מול ולנסיה לא יהיה קל יותר וצריך לחשוב אחרת.

מייקל אריק (איציק בלניצקי)מייקל אריק (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים