יום שישי, 19.04.2024 שעה 07:34
אבי נמני

בכר קפא מול האופי של שחקני מכבי ת"א

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: לא מצליח להבין את בכר שקלקל בגדול לעצמו ולקבוצתו שלא הייתה מאורגנת טקטית במחצית השנייה, ואן לוון ראוי לקרדיט גדול

הגענו הערב למשחק עונה אמיתי מול אצטדיון בלומפילד ריק ושומם בין הירוקים של מכבי חיפה, שנמצאים בפסגת הטבלה במומנטום מצוין, מול הצהובים של מכבי תל אביב, שמזנבים אחריהם בפער נקודות גדול עם שילוב של יכולת בינונית וחוסר יציבות מתמשך למן פתיחת העונה. לצערי, גם הערב, כמעט שנה אחרי התפרצות מגפת הקורונה, אנחנו עדיין מוצאים את עצמנו מול אצטדיונים ריקים במציאות מורכבת בה לצערי אוהדי הכדורגל יצטרכו להתאזר בסבלנות עד שניתן יהיה להחזיר את הקהל למגרשים. 

נראה שעונת 2020/21 זאת העונה של מכבי חיפה, כל הדברים מתחברים לה טוב. הירוקים הצליחו לשמור על מרבית שחקני הסגל מהעונה הקודמת והצליחו לשדרג ולהעמיק אותו באופן משמעותי עם צירוף של זרים וישראלים בעמדות המתבקשות בנוסף ליציבות, רצף ניצחונות גם במשחקים בהם היכולת לא ממש משכנעת וקצב צבירת נקודות גבוהה שהביא את הירוקים לנקודת פתיחה מצוינת למשחק העונה אל מול הצהובים, שמנגד הגיעו פצועים וחבולים בלי חמישה שחקני הרכב משמעותיים דוגמת יונתן כהן, דור פרץ, דן גלזר, איתן טיבי ואלכסנדר פשיץ’ (שלא פתח ב-11, אך נכנס כמחליף) מה שגרם לצהובים להגיע למשחק העונה בנחיתות בולטת וכאנדרדוג ברור. 

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)

המפגש, לכל אורכו, היה פיזי, אגרסיבי, רווי עצבים ולעיתים אף פראי. במחצית הראשונה היה יתרון קל לחיפאים, שעלו ליתרון לאחר פתיחת משחק טובה ושער עצמי של שחר פיבן לאחר כיסוי כושל במצב נייח, אך מצד שני, הצהובים חזרו למשחק די מהר עם פעולת הכנה מצוינת של מתן חוזז וסיומת מושלמת של טל בן חיים, שניצל סגירה אלכסונית גרועה של רז מאיר. בהמשך הדקות עד סוף המחצית הראשונה ראינו קרב חפירות במרכז המגרש ועימותים ברוטליים בין שחקני שתי הקבוצות ופחות כדורגל. 

שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה מתעמתים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה מתעמתים (רדאד ג'בארה)

המחצית השנייה נפתחה טוב יותר מבחינת מכבי תל אביב שהפכה יותר דומיננטית ופיזית במרכז המגרש אל מול הירוקים שיצאו למחצית השנייה מחדר ההלבשה די רדומים ולא מאורגנים מבחינה טקטית, בנוסף לכך שמכבי חיפה לא הצליחה לייצר שום פעולה התקפית במחצית שנייה חלשה במיוחד, בה הירוקים של בכר אפשרו לצהובים של פטריק אן לוון להפוך להיות הקבוצה השולטת על כר הדשא, אם כי הפעולות ליד שערו של ג’וש כהן לא היו מספיק איכותיות ומסוכנות עד הפעולה האישית הנפלאה של חוזז, שחלף באומנות על פניו של טאלב טוואטחה והוכשל על ידי בוגדן פלאניץ’ האיטי וחסר האחריות, שגרם לפנדל לזכות הצהובים. פעולה שניצחה עבור מכבי תל אביב את המשחק והפסידה מבחינת הירוקים משחק שעלול לעלות להם ביוקר בהמשך הדרך. 

אלכסנדר פשיץ' ומתן חוזז חוגגים (רדאד ג'בארה)אלכסנדר פשיץ' ומתן חוזז חוגגים (רדאד ג'בארה)

אני לא מצליח להבין את ברק בכר, שמגיע לו קרדיט גדול עד משחק העונה, אבל הפעם בכר קלקל לעצמו ולקבוצתו בגדול. המשחק הוגש לחיפאים על מגש של זהב כאשר מכבי תל אביב נאלצה להסתדר ללא השחקנים הכי טובים ומשמעותיים שלה, בעוד חיפה הגיעה במומנטום מושלם וניצחון ירוק היה מסיים למעשה את העונה הזאת מבחינת האלופה שבדרך. אך כפי שהורגלנו בשנים האחרונות, מכבי חיפה כושלת מול הצהובים במאני טיים ובמו ידיהם הירוקים החזירו את מכבי תל אביב למאבק האליפות בגדול.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

מגיע לפטריק ואן לוון קרדיט גדול על הניצחון במשחק העונה ביכולת אומנם לא טובה ועם חסרון לא פשוט של שחקני מפתח הצליחו הצהובים לנצח עם אופי ואישיות שהיו חסרים מאוד למכבי חיפה על כר הדשא ובעיקר על הקווים.

פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים