יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:51
אבי נמני

חוסר יצירתיות של וילי ובעיטת וולה בדלי

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: החילופים של המאמן היו מאוחרים, שחקני החלק הקדמי לא באו לידי ביטוי. עם צוות אימון איכותי נגיע בסוף לטורניר גדול

אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים, ימי סגר, חוסר וודאות ותחושה של כאוס פנימי שהולך ומתגבר בלי לראות אור בקצה המנהרה. המשחק הערב בגלזגו היה יכול להיות הניצוץ שיגרום לכולנו להרים את הראש במציאות חדשה לה לא הורגלנו בעבר. הערב עמדנו בפעם המי יודע כמה בצומת משמעותית נוספת שיכולה להוות מקפצה ראויה בדרך לטורניר גדול ונחשק בדמות היורו הקרוב. לאורך הימים האחרונים, משיחות עם אנשים בנבחרת וסביבתה ואנשי כדורגל בולטים ומובילים בנוסף לאמצעי התקשורת המובילים במדינתנו לכולם היה מחנה משותף אחד וברור. אנחנו הולכים לנצח בסקוטלנד, אנחנו פשוט יותר טובים. גם אני הייתי שותף לתחושה הזאת אך קצת יותר זהיר ופחות שאנן.

לפעמים בחיים צריך יותר מזל משכל. לשמחתנו זכינו בהגרלה סבירה ויחסית נוחה על הנייר ועל הדשא בדמות סקוטלנד שהגיעה הערב בנוסף ללא שבעה שחקנים משמעותיים, חלק בשל מגפת הקורונה וחלק בשל פציעות ואני אהיה עוד יותר ברור וחד, גם מול סגל מלא של סקוטלנד ישראל כבר הוכיחה לעצמה בשנים האחרונות במפגשים מול היריב הסקוטי שאנחנו לפחות שווים בכוחנו ואפילו קצת יותר טובים במומנטום הנוכחי, ובנוסף שיחקנו מול אצטדיון ריק, מה שכמובן ביטל את היתרון הביתי של הסקוטים.

שחקני נבחרת סקוטלנד חוגגים (רויטרס)שחקני נבחרת סקוטלנד חוגגים (רויטרס)

נבחרת ישראל הגיעה הערב לסקוטלנד עם המון ביטחון ואמונה עצמית ששאבו שחקנינו וצוות האימון בראשות וילי רוטשטיינר בעיקר מהמפגש האחרון לפני כחודש, מפגש בו ישראל הייתה עדיפה באופן ברור. הנבחרת הישראלית הגיעה הערב עם חיסרון של שלושה שחקני הרכב בדמות דן גלזר, טאלב טוואטחה ודור פרץ עקב החלמה מאוחרת מנגיף הקורונה והיעדרותם גרמה לווילי רוטשטיינר כאב ראש גדול על מנת למצוא את השחקנים הנכונים במקומם. 

ישראל פתחה במערך רגיל של שלושה בלמים, עם דגש על יציאה קדימה של אלי דסה בצד ימין וחאתם עבד אלחמיד בצד שמאל, בעיקר בהתקפות מעבר מהירות והתבססות על פעולות אישיות של שחקני החלק הקדמי, אך על כר הדשא התפתח משחק שקול וטקטי עם קצב משחק נמוך והיעדר הזדמנויות מצידנו והזדמנות בודדת אחת עבור הסקוטים מנגיחה של מקטומיניי, שלמזלנו חלפה ליד הקורה. שום איום לא נרשם מצידנו על שערה של סקוטלנד לאורך כל המחצית הראשונה, ממנה ירדנו רגועים מבחינה הגנתית אבל די מודאגים מבחינה התקפית, כאשר חוליית הקישור ושחקני החלק הקדמי לא הצליחו לבוא לידי ביטוי ולאיים על שוערה של סקוטלנד. 

אלי דסה מרחיק (רויטרס)אלי דסה מרחיק (רויטרס)

רוטנשטיינר בחר שלא לבצע שינוי במחצית ונשאר עם אותו הרכב שלא הצליח לבוא לידי ביטוי מבחינה התקפית גם במחצית השנייה, ומנגד סקוטלנד החלשה שלחה יותר שחקנים לחלק הקדמי אבל לא היוותה איום של ממש על שערו של מרציאנו. רוטשטיינר ביצע חילוף ראשון לקראת דקה 70, אבו פאני שהכניס  דינאמיות ואגרסיביות נכנס על חשבון ביברס נאתכו, ובהמשך חילוף מאוחר של שון וייסמן על חשבון מונס דאבור. חוץ מזה לא ראינו החלטות יצירתיות של רוטנשטיינר על הקווים, כאשר על הספסל הישראלי ישנם כלים איכותיים שיכולים לשנות את המשחק, אך המאמן בחר לשמור אמונים לשחקנים שהיו ביום לא מוצלח וקיווה שהם אולי ינצחו את המשחק עבורנו בדקות ההכרעה לקראת הארכה. 

בזמן הארכה ראינו כבר את שתי הנבחרות עייפות וכבדות, ולמעשה קיבלנו המשכיות למה שהתרחש לאורך 90 הדקות, סוג של משחק חפירות בעיקר במרכז המגרש בלי איכויות בחלק הקדמי בשני הכיוונים, כאשר שתי הנבחרות עושות הכל על מנת להגיע לדו קרב פנדלים, במשחק בו גם ביום בינוני שלנו היינו עדיפים על היריב הסקוטי והמוגבל.

חאתם אלחמיד במאבק מול סטיבן אודונל (רויטרס)חאתם אלחמיד במאבק מול סטיבן אודונל (רויטרס)

לרגעי ההכרעה הגענו עם מתח אדיר ומורט עצבים, כאשר על כף המאזניים מונחת יוקרתו של הכדורגל הישראלי שלא רצה לתת להזדמנות הזאת לחמוק לנו מבין הידיים, בעיקר כאשר הרגשנו שאנחנו נבחרת טובה יותר. בדו קרב הפנדלים דווקא ערן זהבי, שחקן המאני טיים שלנו, שהיה לו משחק חלש היום, החמיץ את הפנדל הראשון כאשר מנגד הסקוטים הצליחו להבקיע את הבעיטות באופן מושלם והחזירו אותנו הביתה בתחושת אכזבה חסרת תקדים, מפני שהלילה הייתה לנו הזדמנות בלתי חוזרת לעשות את קפיצת המדרגה המיוחלת שלצערי לא הגיעה, אבל אני מאמין גדול מאוד בכדורגלן הישראלי. תהליך נכון של הצערת הנבחרת וצוות אימון איכותי ביחד עם תוכנית ארוכת טווח תביא אותנו בסופו של דבר לטורניר גדול. אבל לא בדיבורים, זה צריך להיות מתורגם למעשים. תרימו את הראש, האכזבה הלילה תביא הצלחה בעתיד.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים