יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:33
אבי נמני

הקבוצתיות של באיירן ניצחה את האינדבידואליות

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: פליק הפך את באיירן לקבוצה התקפית, תוססת ואגריסיבית. תצוגת שוערות אדירה לנוייר, החילופים של טוכל לא היו נכונים מנגד

הערב בהיכל התהילה בליסבון ייזכר כאחד הימים היפים של הכדורגל העולמי ואחד מרגעי השיא של הכדורגל האירופי, שהביא לנו מפגש פסגה יוצא דופן בין שתי אימפריות ענקיות, באיירן מינכן ופאריס סן ז’רמן, שהצליחו כל אחת בדרכה למצוא את הנתיב הנכון לגמר הנכסף תוך כדי יכולת מרשימה על כר הדשא עם שילוב של יכולת מנטלית גבוהה ומאמנים ברמה הגבוהה ביותר, שתפקדו בצורה כמעט מושלמת על הקווים והצליחו להוציא מסגל השחקנים שלהם את המקסימום. 

באיירן הגיעה הערב כפייבוריטית כאשר חלק גדול משחקני המפתח שלה נמצאים בכושר מצוין ומנגד פאריס תלויה בעיקר בשני הכוכבים הגדולים שלה ניימאר ואמבפה. על הקווים קיבלנו שני מאמנים גרמנים מצליחים וכמובן שתומאס טוכל, מאמנה של פ.ס.ז’ הוא המאמן הבכיר יותר, אבל מי שהרשים יותר השנה היה דווקא האנזי פליק, שתפקד מעולה תחת לחץ, החזיר לעניינים שחקנים שכבר היו מחוץ לסגל, הפך את באיירן לקבוצה מאוד התקפית וביצע רוטציות באופן מושלם.

לבנדובסקי חוגג (רויטרס)לבנדובסקי חוגג (רויטרס)

מנגד, טוכל התכבד בסוללה של כוכבים, אבל הקבוצה שלו הייתה תלויה יותר ביכולת האינדיבידואלית של שחקניו ולא על המשחק הקבוצתי כפי שבנויה קבוצתו של פליק. מבחינת המשחק עצמו, הערב הזה הראה לנו עד כמה משחק הכדורגל הוא מושך ואטרקטיבי. פתיחת המשחק הייתה די הססנית מצד שתי הקבוצות עם שליטה והחזקת כדור עדיפה של הגרמנים, אבל ככל שחלפו הדקות פאריס נכנסה למשחק והפכה לאיום ממשי על שערו של מנואל נוייר, בעיקר בהתקפות מעבר מהירות ופעולות אישיות של השלישייה הקדמית בראשות ניימאר, אנחל די מריה וקיליאן אמבפה, שתפסו את שוער נבחרת גרמניה ביום מצוין. מצד שני, באיירן, עם סרג’ גנאברי וקינגסלי קומאן בכנפיים יצרו מצבים עבור רוברט לבנדובסקי, שנתקל ביכולת טובה של קיילור נבאס בשערה של הקבוצה הצרפתית. המחצית הראשונה הסתיימה אמנם ללא שערים אבל עם קצב נהדר ומצבים קורצים משני צידי המגרש, ללא ספק כדורגל במיטבו.  

שחקני באיירן מינכן חוגגים בסיום (רויטרס)שחקני באיירן מינכן חוגגים בסיום (רויטרס)

פתיחת המחצית השנייה הייתה כל כולה של באיירן, שיצאה מחדר ההלבשה תוססת, אגרסיבית ואטרקטיבית בחלק הקדמי, מה שהביא לכיבוש שער נהדר בדקות הפתיחה של המחצית מפעולה התקפית נפלאה של הבווארים, שהסתיימה עם נגיחה נהדרת של קומאן לאחר בישול גאוני של ג’ושוע קימיך, מה שנתן ממד של צדק לגביי מה שהתרחש על כר הדשא באותן דקות עם שילוב של לחץ מסיבי של הבווארים על שערו של נבאס שניצל מספיגת שערים נוספים. 

פאריס מנגד ערכה חילופים שלא הוכיחו את עצמם על כר הדשא. הצרפתים המשיכו להתעקש על חדירה דרך מרכז ההגנה הצפוף של באיירן במקום לשחק דרך האגפים ובנוסף המשיכו להתבסס על פעולות אישיות כושלות של כוכביה שנתקלו בתצוגת שוערות אדירה של נוייר, מה שהוסיף לתסכול ועצבים שבלטו אצל שחקני המפתח של הצרפתים.  

קינגסלי קומאן חוגג (רויטרס)קינגסלי קומאן חוגג (רויטרס)

אם יש צדק בכדורגל הוא נעשה הערב. הקבוצה הטובה יותר ניצחה, ראינו כבר גמרים עם שערים רבים בעבר אבל המשחק היום, אמנם עם שער בודד, אבל עם תצוגת כדורגל מבריקה, קצבית ומעניינת שהוכיחה לנו בפעם המי יודע כמה שהכדורגל העולמי נמצא בשיאו, תודה רבה על ערב קסום ומענג בתקווה לתצוגות נוספות כאלה בעתיד.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים