יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:44
צביקה שרף

יאניס חזר לקלפים המנצחים

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מכבי לא יכולה לשחק ביורוליג עם כל 12 השחקנים, ג׳קסון לא מצליח לתת מה שמצפים מרכז עם רזומה כזה, קשה לשפוט את זוסמן

משחק ביתי בין מכבי תל אביב לאולימפיאקוס הוא ללא ספק מהמפגשים הנוסטלגיים והמעניינים ביורוליג. תוסיפו את הפיקנטריה של ספרופולוס נגד קבוצתו לשעבר, והנה יש משחק אטרקטיבי. אבל, הצהובים של העונה הם קבוצה מהטובות והמשכנעות ביורוליג, ומצד שני היוונים עם הרבה משברים. 

ברזוקאס הוא המאמן השלישי של האדומים השנה, ודייויד בלאט פוטר מהקבוצה. מכבי ת”א של השבועות האחרונים התגברה על הפציעות (אולי יש לה עודף שחקנים שצריכים לשחק ונוצר פקק על הספסל), והצהובים הגיעו אחרי ניצחון נהדר בוולנסיה, שלא רק היה ניצחון אלא קאמבק מדהים אחרי פיגור של 13 הפרש בניצחון של הצמד חמד ווילבקין את דורסי.  

סקוטי ווילבקין חוגג עם שחקני מכבי ת"א (נעם מורנו)סקוטי ווילבקין חוגג עם שחקני מכבי ת"א (נעם מורנו)

כל זה הביא את מכבי ת”א למשחק כפייבוריטית ברורה. אולימפיאקוס מצד שני קבוצה שעד השבוע עסקה בהחתמת שחקנים, ובכיבוי שריפות ללחץ על היורוליג שיאשר לה להחתים שחקנים למרות החובות הכספיים שלה. עם זאת, מכבי ת”א הגיעה עם תואר ברור של קבוצת צמרת, ואחרי המחזור של הערב (חמישי) היא כבר במקום הרביעי המקנה יתרון ביתיות בהצלבה. 

כל זה גרם לקצת אדישות, לקצת הרגשה של ‘יהיה בסדר’. לאורך כל המחצית הראשונה המארחת הובילה בצורה של עד עשר הפרש מול משחק בינוני ומטה של אולימפיאקוס שסבלה מעבר לכל מגבלותיה מאיבודי כדור נוראיים, וזה קורה כאשר אתה אוסף כל שבוע שחקנים מן הגורן ומן היקב ואתה לא יכול להריץ אותם בליגה, בעוד החלטה לא חכמה – לפרוש מהליגה.

יאניס ספרופולוס (נעם מורנו)יאניס ספרופולוס (נעם מורנו)

מעבר לכך, גם המחצית לא העירה את מכבי ת”א והיא לא כל כך קראה את מה שהולך לקרות כי היא הייתה בטוחה שכרגיל היא תמצא את הדקות שבהן תברח ותפתח את ההפרש אותו היא תרצה. היוונים מצד שני המשיכו באותו קצב איטי עם אותה כמות של איבודי כדור ועם אותו משחק לא קבוצתי של אחד על אחד.

הצהובים מצד שני ניסו ושלחו את כל 12 השחקנים למגרש, אבל זה לא כל כך הלך ומצד שני וז’נקוב הבולגרי-יווני הפתיע עם שלוש שלשות ופתאום מכבי ת”א בפיגור ובסכנת הפסד, וזה קרה עם משחק מפוזר של אלופת ישראל, אחוזי קליעה לא טובים ועם החלטות לא טובות. אבל אז, יאניס חזר לקלפים שמתחילים להיות הקלפים המנצחים שלו – קודם כל ווילבקין, האנטר ודורסי. 

טיילר דורסי (נעם מורנו)טיילר דורסי (נעם מורנו)

שני הגארדים למדו לשחק אחד עם השני ואין הרבה הגנות שיכולות להגיב נכון מול שניהם. האנטר נותן עבודה נהדרת, גם בביצוע הפיק אנד רול עם שניהם, ויודע לסיים או למצוא את האדם הנכון. מי שעוד היה שותף פעיל לחזרה למשחק מהמצב הקשה שבו היא נמצאה הוא אלייז’ה בראיינט שעושה עבודה נהדרת התקפית והגנתית בריבאונד, ולפעמים גם החלטות של גארד, ויודע מתי לפנות את הבמה לווילבקין ולדורסי.

מצד שני, מכבי ת”א, כמו שהודה מאמנה ספרופולוס, הייתה ביום חלש מעבר להגנה הרכה, אי היציאה המספקת לפסט-ברייק והקטעים הארוכים מדי שבהם הקבוצה יורדת בתפוקה ההגנתית. יש מספר בעיות כרגע, עמדה ארבע לא תפקדה ברמה הנדרשת, קלויארו, אייסי וג’ייק כהן לא היו במיטבם, וריינולדס וסטודמאייר לא הבריקו גם הם בדקות במגרש.  

אלייז'ה בראיינט (נעם מורנו)אלייז'ה בראיינט (נעם מורנו)

כמו כן, ג’קסון לא מצליח לתת את מה שצריך לתת רכז עם הרזומה שלו, לא בשליטה בקבוצה, לא בהנהגת הקבוצה, ועדיין מכבי ת”א מחכה ממנו ליכולת המובטחת. גם דני אבדיה נראה קצת עייף מכל מה שעבר עליו השבוע ולא נכנס טוב למשחק, וזוסמן במשחק ראשון אחרי הפציעה ולכן עדיין קשה לשפוט אותו.

מכבי ת”א הולכת לשבוע חשוב כי המאבק על המקום הרביעי נכנס לישורת האחרונה, והיום צסק”א, היריבה הישירה על המקום, הפסידה בבית נגד ברצלונה. הצהובים צריכים לשאוף לעשות הכול, לנצל את המשחק הביתי בשבוע הבא נגד אנאדולו אפס המובילה את היורוליג, ובשביל זה מכבי ת”א צריכה לבוא למשחק אחרת, ולא כמו שהיא באה הפעם.

סקוטי ווילבקין חוגג (נעם מורנו)סקוטי ווילבקין חוגג (נעם מורנו)

יומיים אחר כך יחכה משחק קשה בבלגרד נגד הכוכב האדום, שני משחקים קשים, אבל אפשר לסיימם עם עוד שני ניצחונות. עם זאת, צריך לנתח את המשחק של היום בעיניים פקוחות כי היכולת והריכוז לא היו בשיאם, וגם חלק מהצירופים של ההרכבים במגרש לא היו טובים, עד שווילבקין הגיע וניצח שוב את המשחק.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים