יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:05
צביקה שרף

אמארה ומכבי ת"א - רצון משותף

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הסנטר הוותיק חיפש קבוצה, הצהובים חייבים שחקן ישראלי לסגל, וכך נולדה החתמה מחוסר ברירה. הוא ישחק בעיקר בליגה

מכבי תל אביב החתימה את אמארה סטודמאייר. אם בשלוש השנים האחרונות מישהו היה מעלה על דעתו את הסצינה הזאת, היו אומרים שהוא שתה משהו לא טוב, אבל מכבי עושה את זה בגלל המצב אליו היא נקלעה, אפשר לומר אפילו מחוסר ברירה. אמארה שמח לעשות את זה כי נכון לעכשיו אין לו ג’וב אחר, הוא ניסה בכל מחיר למצוא קבוצה בNBA, שיחק קצת בסין אבל לא מצא.

מאחר שיש לו דרכון ישראלי ומכבי כרגע משוועת לישראלים, כי היא נשארה רק עם שניים, אז השידוך הזה נולד. קשה מאוד לנהל קבוצה גם בליגה הישראלית שהורידה את החוק לישראלי אחד על מהגרש, כאשר יש לך כרגע רק שני ישראלים על הרגליים, דני אבדיה וג’ייק כהן, בעיקר כשכספי ככל הנראה סיים את את העונה, ג’ון דיברתולומיאו סיים את העונה, ויובל זוסמן אמנם צפוי להיעדר בערך חודש וחצי, אבל מכוון שמדובר בפציעה באצבע של היד הקולעת, גם אחריה מי יודע מתי הוא ייכנס לכושר. 

כאשר מתחרים על מקום שיקנה לך אולי את אירוח הפיינל פור של הליגה, אז גם היא חשובה, והנה נפגשו הרצונות של מכבי עם החלום של אמארה. קראתי את מה שאמר יאניס ספרופולוס, שהוא ישחק גם ביורוליג וגם בליגה. אני מאמין ליאניס כי הבחור לא  שקרן, אבל כאשר בלאק יחזור ועם ריינולדס בסגל, אז האפשרויות של אמארה לשחק ביורוליג יהיו יותר קטנות והדקות יהיו יותר מצומצמות.

נצחון 15 ברצף למכבי ת"א: 77:91 על חיפה

כרגע צריך להמתין ולראות באיזה כושר הוא וכמה זמן ייקח לו להיכנס לקבוצה. הדקות שלו יהיו קודם כל בליגה, ובעונה כזאת כאשר כבר כל כך הרבה שחקנים נפצעו וכל כך הרבה שחקנים נכנסים תוך כדי תנועה, זה לא פשוט. העניין הזה פוגע ומקשה ויאניס, הצוות והשחקנים צריכים להתמודד עם מעמסה גדולה ולעבוד קשה כדי לקלוט את כל השחקנים החדשים, שלכל אחד מהם יש רצונות משלו, אגו, מטרות אישיות, ואת כל זה צריך לרכז ולכוון לכיוון אחד, שהוא הצלחת הקבוצה.

קודם כל הוא מגיע לליגה ובעונה כזאת כאשר כבר כל כך הרבה נפצעו ונכנסים תוך כדי תנועה זה לא פשוט, והעניין הזה פוגע ומקשה ויאניס והצוות שלו והשחקנים צריכים לנווט עם מעמסה גדולה מאוד עם הרבה קשיים כדי לקלוט את השחקנים החדשים, שלכל אחד מהם יש רצונות ואגו ומטרות וצריך את כל המטרות האלו לרכז לכיוון אחד של הצלחת הקבוצה.

אמארה סטודמאייר עם שמעון מזרחי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אמארה סטודמאייר עם שמעון מזרחי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

עד עכשיו מכבי רצה מצוין ויש חשש שהפציעות יפגעו בהם. בכל מקרה, גם אם אמארה יהיה בשיא כושרו הוא לא מחפה על העובדה שיובל זוסמן היה הגארד ההגנתי השומר הטוב ביותר. הוא גם היה השחקן שמוכן לתת מעצמו גם אם השחקנים האחרים איתו הם הכוכבים בהתקפה והם הזורקים לסל, ובנושא הזה, אלא אם כן מישהו יצעד קדימה וייקח לעצמו את התפקיד הזה, שום תחליף לזוסמן.

מכבי אולי ניסתה להשיג שחקנים אחרים בליגה, אבל באותו רגע הקבוצות שמחזיקות בחוזים של אותם שחקנים הקשו על מכבי את החיים ובצדק, ואם פתאום מוצאים שחקן יהודי ישראלי כשר וחופשי בדמותו של אמארה, אבל זה מתאים לכולם.

ארון ג'קסון עם יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)ארון ג'קסון עם יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

ייתכן ועם החתמתו של אמארה, מכבי תבקש לעשות את הרישום השמיני שלה לליגה ותרשום את ארון ג’קסון, וזה יעזור לו להשתלב מהר יותר בליגה, בדומה למה שעשתה עם טיילור דורסי, וכמו שהפועל ירושלים עשתה עם הרכש הטרי שלה, שלווין מאק.

לגבי הפועל ירושלים, אנחנו לא יודעים עד עכשיו למה הוא לא המשיך שם. לזכותם ייאמר שהם לא מלכלכים עליו ולא אומרים עליו דברים רעים, והצדדים שומרים על יחסים טובים, וגם הוא לא אמר עליהם מילה רעה. אני לא יודע בדיוק מה קרה שם, והעובדה היא שהוא מיהר מאוד לקבל את ההצעה של מכבי תל אביב.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים