יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:15
ארי שמאי

רפואה, בוא ניפרד בטעם מתוק עבור קשטן

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: דווקא בציון 21 שנה למשחק השרוכים, בית"ר והפועל חיפה לא נלחמו נגד הקלישאה "מי שצריך נקודות לוקח" ולסכנין מגיע לשרוד

1. די מתאים שבשבוע שבו אנחנו מציינים את יום השנה ה-21 למשחק השרוכים, קיבלנו מחזור כל כך מביש. מכבי פתח תקווה כובשת שלישייה באצטדיון סמי עופר, אשדוד מתחפשת לקבוצת צמרת ונותנת את אותה הכמות לבית"ר בטדי, ורק מנחם קורצקי למרות שנשאר כבר בשבוע שעבר, מציל את המצב כשהוא לא פתח את רגליו לקריית שמונה. "מי שצריך את הנקודות לוקח אותן" גורסת הקלישאה, שחקני בית"ר ירושלים והפועל חיפה לא לחמו נגדה היום.

לא לחמו? מי שראה את סיבוב הפרישה "המרגש" של יוסי בניון בטדי, מלווה על ידי מאיר הרוש איש המשק, יכול היה לחשוב שבית"ר מוליכה 1:4 ומשחקת מול קבוצה שסיימה את העונה. אבל בזמן שבניון הודה להמונים ובטח הזיל דמעה, עבר הפוקוס מהמגרש אליו, ולא פלא שאשדוד שלא זוכרת מתי כבשה שלישייה בטדי, כמעט כבשה את הרביעי. ולמי אכפת לעזאזל שמכבי פתח תקווה והקבוצה של תומר קשטן התפללו לשער שוויון של הירושלמים. החגיגות של יוסי בניון ומאיר הרוש חשובות אצלנו יותר מהספורט.

יוסי בניון ואשתו (נעם מורנו)יוסי בניון ואשתו (נעם מורנו)

2. אין מגיע בספורט, אבל אם היה, לא מגיע לסכנין לרדת. ולא בגלל שהיא שיחקה כדורגל טוב העונה, אלא בגלל שבניגוד לאשדוד, לקבוצה מהמגזר יש אוהדים, והיא מייצגת קהילה. סכנין, אם חושבים על זה, היא המקבילה של בית"ר. כי אם הקבוצה שהצליחה לחטוף היום שלישייה מאשדוד היא הקבוצה של המדינה, אז סכנין היא הקבוצה של המגזר, מה גם שלשניהם קהל דומה, ססגוני, על הגבול שבין לאומי ללאומני, וכמו שבית"ר חשובה לליגה, כך גם סכנין. מצד שני ויסלח לי ידידי ג'קי בן זקן, מ.ס. אשדוד לא מייצגת שום דבר, ארבעים ושבעה כרטיסים מכר בן זקן במשחק הבית האחרון שלו, ובשום ליגה מקצוענית בעולם כדורגל מתוקן אין לקבוצה כזו זכות קיום. אבל מי אני שאקבע, שלישיה היום דפקו האשדודים לבית"ר שגילתה רפיון משונה. מילא, העיקר שלהרוש היה כוח בסיום לרוץ עם בניון שמונה מאות מטרים.

שלומי אזולאי מאוכזב (שחר גרוס)שלומי אזולאי מאוכזב (שחר גרוס)

3. וכל השבוע הזה חששו הפסימיים שבין אוהדי הפועל שבית"ר תתן את המשחק לאשדוד, ואם היינו מפסידים חס וחלילה לסכנין, היו עוברים עלינו ועל רפואה לילות טרופים השבוע. אבל קצת אחרי שבית"ר גילתה רפיון של שתי דקות שבהן הפכה מ.ס. את התוצאה, הגיע ספורי המרגש וגמר את הסיפור. אז מילא גיליתם רפיון בית"רים חביבים, אבל מי שעלולה לרגת ליגה בגלל זה היא דווקא קריית שמונה, שמרבית "אוהדיה" הם בעצם אוהדי בית"ר. וואו מאיר הרוש, איך לא לקחתם את זה בחשבון.

4. ואם כבר סכנין ורפיון, הרשו לי לספר לכם סיפור קטן. זוכרים שסכנין התארחה בטרנר במחזור האחרון ותיקו היה עלול להכתיר את מכבי? יומיים לפני המשחק החשוב סימסתי לאיש ציבור ישראלי ערבי המקורב לסכנין והבעתי בפניו את דאגתי. "אל תדאג חביבי", ענה לי, "הקבוצה הטובה תנצח". "תודה ד"ר" עניתי לו, וכולי תקווה שבשעונה הבאה תעלה "אחותנו הקטנה" חזרה לליגת העל, עם רפיון או בלעדיו.

איזי שרצקי (ניסן עייש)איזי שרצקי (ניסן עייש)

5. ואם כבר יום השנה של משחק השרוכים, הרשו לי להזכיר לשחקני הפועל, שבית"ר לא זכתה באליפות באותו משחק. על מנת לקחת את האליפות, היו צריכים קשטן ואבוקסיס לנצח שבוע לאחר מכן את מכבי פתח תקווה, שכצפוי בקושי עברה את קו מחצית המגרש באותו משחק, וספק אם היה אדם שפוי בשבוע שלפני, שהימר על כך שהלוזונים יוציאו נקודה בטדי. אז בשבוע הבא אנחנו במשחק חוץ במושבה, וזה הזמן להוכיח ללוזונים שגם קבוצה שלא צריכה את הנקודות, יודעת לקחת אותם. ואם לא בשביל העסק המסחרי של ג'קי בן זקן, אז לטובת הקבוצה של קשטן ושרצקי. לטיפולך רפואה, תן לנו לגמור את העונה עם טעם מתוק, ולהיפרד ממך יפה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים