יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:54
ג'ובאני רוסו

מבין את אוהדי חיפה, אך היחס לשחר מגעיל

ג'ובאני רוסו בטור אישי ל-ONE: מכבי חיפה לא מצליחה וכל אלו שלוחשים לשחר מטעים אותו, אך אף אחד לא יעשה את מה שעשה בשבילם. רק גרנט יעשה סדר

אני מבין שחלק מהאוהדים של מכבי חיפה כעוסים בגלל התוצאות בשנים האחרונות, אין אליפויות ואין כלום, אבל אני מכיר את מכבי חיפה כמשפחה אחת גדולה, אוהדים, הנהלה ושחקנים, כולם ביחד, זה מה שייחד את מכבי חיפה בתקופה שלי.

לא סתם זו הקבוצה שהיה לי הכי כיף להתאמן ולשחק בה מבין כל המועדונים בהם שיחקתי במהלך הקריירה שלי. אז נכון, יענקל'ה עשה טעויות, הוא מביא בשנים האחרונות את האנשים הלא נכונים ואלה שלוחשים לו, מטעים אותו. שחר פשוט טועה בבחירת האנשים שלצדו בשנים האחרונות.

יעקב שחר (נעם מורנו)יעקב שחר (נעם מורנו)

העוצמה של מכבי חיפה במשך כל השנים הייתה האוהדים, יש לקבוצה את האוהדים הכי טובים בארץ. יהיו כאלה שיקראו את הטור ויגידו, ‘אה, בטח לרוסו יש אינטרס, בטח הוא רוצה תפקיד במועדון’. אז אני יכול להרגיע אותם, כבר בעבר פנו אליי ממכבי חיפה, ודחיתי הצעות, כי הלכתי להישרדות ועוד מחויבויות שהיו לי.

אני כותב את הדברים מהלב, ולא בגלל ג'ובים. הנשמה שלי תמיד תהיה מכבי חיפה. בעבר, כשפגשתי את שחר, אמרתי לו ‘תודה לך הנשיא על שנתת לי את ההזדמנות להיות חלק ממשפחת מכבי חיפה’.  אני, שהייתי בעוד מקומות, יודע להעריך מה זו מכבי חיפה ומה היא העוצמה שיש למועדון הזה. שחר גם עוזר לעוד ספורטאים מחוץ למכבי חיפה, לשחיינים, לג'ודאים ועוד. הוא ממש לא עושה את כל זה בשביל פרסום, אלא נטו בשביל לעזור.

שלטי המחאה נגד יעקב שחר (רדאד ג'בארה)שלטי המחאה נגד יעקב שחר (רדאד ג'בארה)

אפשר לבוא בביקורת לשחר, אבל אי אפשר לקחת ממנו את העוצמה, התשוקה והאהבה שיש לו למכבי חיפה. אין עוד אף אחד בארץ שיש לו אהבה כזו למועדון כדורגל. אנחנו ראינו מה קרה בקבוצות אחרות, באו בעלים, אבל התחלפו כמו גרביים, והיו גם קבוצות שנפלו, ויענקל'ה נשאר בכל השנים האלה במכבי חיפה וגם הזרים לא מעט כסף.

הזיכרון קצר, כבר שכחתם את ליגת האלופות, את האליפויות, המשחקים הגדולים של המועדון עם כל הכוכבים שהיו בקבוצה. זה מגעיל ומסריח מה שעושים ליענקל'ה, אני כמעט בטוח שמעורב בזה גם מישהו מבחוץ, מישהו שיש לו אינטרס ואני עוד אגלה מי ולמה. אני שומע כבר כמה חודשים כי בגלל כל מה שקורה השחקנים באים לאימונים בלי חשק, אין כבר את המשפחתיות שאפיינה את המועדון הזה.

אוהדי מכבי חיפה (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי חיפה (חגי מיכאלי)

מכבי חיפה בעוצמות שלה היא כמו ריאל מדריד, היא חייבת לחזור להיות משפחה. אבל שחר גם חייב לעשות שינויים מרחיקי לכת בהתנהלות המועדון ולהזיז את כל מי שמפריע. אני חושב שהוא התחיל נכון במינוי של מרקו בלבול, שהוא איש מקצוע מעולה שאני מעריך מאוד.

אך יש בן אדם אחד שיכול לעשות סדר, לשנות, להפוך מחדש את המועדון, וזה אברהם גרנט. הוא האיש ששחר חייב להביא לקראת העונה הבאה ולתת לו סמכויות בלעדיות בניהול המועדון. הוא מכיר היטב את מכבי חיפה, הוא יוכל להחזיר אותה לימיה היפים, רק אם שחר יעניק לו את המפתחות. גרנט צריך להיות זה שיוביל את מכבי חיפה.

אברהם גרנט (שחר גרוס)אברהם גרנט (שחר גרוס)

אני מבטיח לאוהדים, שאם זה יקרה, ביציעים יחזרו במהרה לחייך. אתם יכולים לבוא בטענות, לא להיות מרוצים ולבקר, אבל תפסיקו עם מה שאתם עושים לשחר. לא מגיע לו היחס הזה, אתם טועים, זה לא מה שיוביל את הקבוצה לדרך חדשה וטובה.

אני בטוח כמי שמכיר את יענקל'ה היטב שהכוונות שלו הן טובות. הוא טועה, אך אני בטוח שלקראת העונה הבאה הוא יסיק את המסקנות הנכונות. המחאה הזו לא תוביל לכלום, רק תזיק לקבוצה ולשחקנים. אם אתם באמת אוהבים את מכבי חיפה, תחשבו לטובתה ולא רק לטובתכם. 

יעקב שחר (שחר גרוס)יעקב שחר (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים