יום שישי, 17.05.2024 שעה 12:32
נדב צרפתי

על המפה

דעה: בכר, בוזגלו, הזרים אלונה והקהל. הפועל ב"ש הופכת לאחת הקבוצות הגדולות אי פעם בישראל. התחנה הבאה - הצ'מפיונס. וגם האכזבה ממכבי ת"א

מכבי חיפה של 1993/1994 ו-2002/2003, מכבי נתניה של 1982/1983, הפועל תל אביב של 2009/2010, מכבי תל אביב של 2013/2014. הפועל באר שבע מודל 2016/2017, עם העפלה אדירה משלב הבתים של הליגה האירופית, הצטרפה לרשימה הזו, ואת האמת – לא בטוח שלא לראשה.

ועכשיו שלב ההוכחות – שני ניצחונות על אינטר (אלופת אירופה שלוש פעמים) ופעמיים תיקו מול קבוצת אמצע טבלה בפרמייר ליג. ההפסדים לספרטה פראג? אפשר להבליג לאור מה שהחבורה של ברק בכר, שייראה לו רק את שחקניו מעוררים עניין בקבוצות אירופיות, עשתה. וזה עוד מבלי להתייחס לכך שהעיפו את אולימפיאקוס הגדולה במוקדמות ליגת האלופות, וכמעט הדיחו את סלטיק.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. אחת הקבוצות הגדולות אי פעם בישראל (רויטרס)שחקני הפועל באר שבע חוגגים. אחת הקבוצות הגדולות אי פעם בישראל (רויטרס)

לצד האופטימיות, הנסיקה של החבורה מבירת הנגב עלולה לפתוח פער גדול מיתר הקבוצות ולהפוך את הליגה הישראלית לליגה של אלופה ידועה מראש, כמו בסקוטלנד, לפחות בשנים הקרובות. כשמכבי תל אביב (אליה נחזור בהמשך) עם תקציב של 100 מיליון ש”ח מתבזה מול הפועל אשקלון; מכבי חיפה לא מצליחה לייצר רצף של יותר משני ניצחונות ועדיין רחוקה מלחזור לימיה הגדולים; בית”ר ירושלים מתבוססת בינוניות והפועל ת”א על סף קריסה קשה לראות מי מאיים על האימפריה של אלונה ברקת, הגברת הראשונה של הכדורגל הישראלי.

אגב אלונה, אם בזמנו שמעון מזרחי קיבל את פרס ישראל והיו דיבורים על איזי שרצקי, אין ספק שאפשר לכל הפחות לדון על מועמדותה לפרס. ברקת, יחד עם ראש העיר רוביק דנילוביץ’, הפכה את העיר באר שבע מעיר שעוצרים בה בדרך לאילת או ממנה נוסעים לבסיס בטירונות לאחת הערים המשגשגות בישראל.

אלונה ברקת. ראוי לדון על מועמדותה לפרס ישראל (מרטין גוטדאמק)אלונה ברקת. ראוי לדון על מועמדותה לפרס ישראל (מרטין גוטדאמק)

בחזרה לקבוצה, עם כוכב ענק כמו מאור בוזגלו, שישה זרים ברמה הכי גבוהה שיש, עומק בלתי נגמר ומאמן שכבר משננים את שמו ברחבי היבשת – שאיפה לתואר מקומי כבר לא מספיקה. אלופת המדינה, שנמצאת בדרכה הבטוחה לאליפות שנייה ברציפות, צריכה ללכת בכל הכוח על ליגת האלופות בעונה הבאה. 

ומן הצד השמח בכדורגל הישראלי היום אל הצד הנוגה. מכבי ת”א, למרות הניצחון על הנגרים מדונדלק 1:2, אכזבה בענק בקמפיין הזה. נכון שהצהובים איבדו את ערן זהבי, אבל בל נשכח כי הנחיתו את וידאר קיארטנסון בעלות של 3.5 מיליון יורו, ועם שמות כמו טל בן חיים החלוץ בסגל (לפחות הוא חזר לכבוש אחרי 13 משחקים בכל המסגרות, גם אם בפנדל), האריס מדוניאנין ואחרים, ומבית שכלל יריבה שווה לה ברמתה בדמותה של אלקמאר – ההדחה הזו היא כישלון.

שחקני מכבי ת"א מאוכזבים. תם עידן (משה חרמון)שחקני מכבי ת"א מאוכזבים. תם עידן (משה חרמון)

אותה האכזבה, במקביל להתעצמות של ב”ש, מהוות הוכחה סופית כי תם העידן בו מכבי ת”א שלטה בכדורגל הישראלי. שוטא ארבלדזה אמנם נכשל ויכול להיות שמגיע לו ללכת הביתה, אבל ג’ורדי קרויף, הוא האחראי העיקרי. ההולנדי חייב לעשות חושבים ולעשות מהפכה, בהנחה שמיץ’ גולדהאר ימשיך לתת לו קרדיט. אגב הבעלים הקנדי, האחרון חייב לצאת ‘מהמחתרת’ ולא לשלוח נציגים בדמותם של ג’ק אנגלידיס, כי אם לא יתערב גם אותו האוהדים הצהובים, בעלי הזיכרון הקצר, ירצו לשלוח הביתה. לפרטים דברו עם לוני הרציקוביץ’.

הכתוב הינו טור דעה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים